  • Data: 2012-11-22 09:15:46
    Temat: Re: krzyżówka- kto pojedzie pierwszy
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Wed, 21 Nov 2012 20:41:42 +0100, J.F

    >Nakazuje ustąpić pierwszeństwa tam gdzie to pierwszeństwo jest
    >wyznaczone.
    >Na wskazanym przykładzie jest, więc STOP został postawiony zapewne
    >dlatego,
    >że z prawej jest jakoś wyjątkowo ograniczona widoczność i dla
    >większego
    >bezpieczeństwa nakazuje się zatrzymać i upewnić się co do możliwości
    >przejazdu.

    Rozporzadzenie sie zmienilo ?
    21. 1. Znak B-20 ,,stop" oznacza:

    1) zakaz wjazdu na skrzyzowanie bez zatrzymania sie przed droga z
    pierwsze?twem,

    2) obowiazek ustapienia pierwsze?twa kierujacym poruszajacym sie ta
    droga.

    >Wcale nie degraduje zasad wynikających z T-6x. Czyt. po
    >upewnieniu się, że z prosta i z prawej ma wolne, ma pierwszeństwo
    >przed tym
    >z lewej.

    W tym przypadku, gdyby nie bylo tego konca strefy zamieszkania, to
    owszem.
    Ale ten koniec strefy jest, no i mamy remis, ot - kolejna dziurka w
    ustawie :-)

    Poza tym pytanie bylo czy odwoluje pierwszenstwo wynikajace z D-1.
    Jedziesz sobie droga z pierwszenstwem, przed kolejnym skrzyzowaniem
    widzisz STOP
    (albo A-7), droga z definicji juz nie jest z pierwszenstwem, skoro
    musisz ustapic, przejezdzasz prosto ... za skrzyzowaniem jestes na
    drodze z pierwszenstwem czy nie ?

    D-1 jest odwolywany tylko przez D-2.
    No i STOP mozna ustawic np przed przejazdem szynowym, wiec faktycznie
    nie powinien miec funkcji kasowania D-1 ..

    >Bzdury, że znaki mają specyficzne kształty, by można je było czytać
    >od
    >tyłu, to najzabawniejsza teoria jaką można spotkać.

    No nie wiem ... musialbym sobie przypomniec czy gdzies nie widzialem i
    takiej interpretacji.

    >Te najważniejsze
    >(istota!) i zarazem najpospolitsze (zwłaszcza A-7, zaraz za tym D-1)
    >znaki
    >mają taki kształt, żeby je można było szybko i łatwo rozróżnić bez
    >zbytniego skupiania się na symbolach, do tego zadanie praktyczne (np.
    >jak
    >śnieg je zawali i symbol nie jest czytelny). Wyklucza się w ten
    >sposób
    >pomyłkę, nawet jeśli jejdzie "słabo widzący".

    No, ten osmiokat pod sniegiem moze byc trudny do rozpoznania.

    J.