    Date: Wed, 21 Nov 2012 17:41:33 +0100
    From: RedLite <y...@b...von.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: krzyżówka- kto pojedzie pierwszy

    > no i gitara: A się zatrzymał, zobaczył, że na drodze z pierwszeństwem
    > (znaczy na tych dwóch "odnogach" brak przeciwników i ruszył.
    > Doszło do kolizji. Kto winien? B, bo nie ustąpił pierwszeństwa.

    Tak. Aczkolwiek niekoniecznie. :D
    Wymuszenie przez B owszem, ale wina kolizji po obu stronach. Nie możesz
    pchać się na chama; nawet pod samochód, który łamie przepisy.

    > Czyli... "A pojedzie pierwszy".

    Nie. Nie zawsze.

    > A ujmując inaczej: jako kierujący B jaką masz pewność, że zdążysz
    > przejechać na tyle szybko, że A zdoła się zatrzymać i ruszyć i nie
    > będzie "na kursie kolizyjnym" z Tobą? Nie ma przecież przepisu
    > nakazującego stać określony czas.

    Wiec jeśli ja dojeżdżam i widzę, że chłop już się zatrzymał lub jest
    tego bardzo bliski, to się nie pcham, bo ryzykuję wymuszenie.
    Ale gdy widzę, że obaj dojedziemy do skrzyżowania mniej więcej
    jednocześnie zwalniam, ale nie zatrzymuje się. On musi.

    --

    RedLite