  • Data: 2009-06-03 21:23:36
    Temat: Re: krotka pilka - dwa pytania (do canonowcow)
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    abpc pisze:
    > Użytkownik "dziadek69" <a...@u...tlen.pl> napisał w wiadomości

    > Podpowiedział bym ale niestety mam Nikona i uznałbyś to za OT ... szkoda
    > :(

    Ale ja mam Canona, więc odpowiem :)

    Soft do zgrywania:
    Total Commander + Power Pack - możesz ustawiać dość dowolnie sposób
    nazywania plików z wpisywaniem daty i godziny z exif do nazwy pliku -
    nie radzi sobie z rawami ( w każdym razie mój, może jest jakaś nowsza
    wersja, która sobie radzi)..
    Cam2PC - ten to już specjalizowany program do zgrywania z kart pamięci
    zdjęć. Także tworzy nazwy wg. zadanych reguł, do tego ma opcje
    spłaszczania jak i zachowywania struktury folderów. Moze tworzyć foldery
    nazywane wg. dat i tam umieszczać zdjęcia z danego dnia/miesiąca/roku.
    Oba programy oferują też inne sposoby nazewnictwa plików, przy czym
    chyba Cam2Pc zapamiętuje, jaki był numer ostatniego pliku i kontynuuje
    numerację. Mnie to nie potrzebne. Stosuję format nazwy: data-czas.jpg i
    to z reguły wystarcza. Może być tylko problem przy zdjęciach seryjnych,
    albo przy zdjęciach z wielu aparatów. Wtedy trzeba sobie dodać jeszcze
    jakąś zmienną wedle gusty. Opcji jest sporo.
    Oprogramowanie dołączone na płycie - nie znam. Z tego zestawu
    interesował mnie tylko Photo Stich, ale na pewno oferuje jakieś opcje
    archiwizacji.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    pawelek_79
    poczta.onet.pl
    Znany także jako Pawel_W: pawel79w[Shift+2] gmail.com