eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › [historia] Samojazdy elektryczne, czyli 19-wieczne samochody elektryczne w Polsce
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 24

  • 1. Data: 2024-01-14 00:40:35
    Temat: [historia] Samojazdy elektryczne, czyli 19-wieczne samochody elektryczne w Polsce
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    "Pod koniec 1896 r. Stanisław Grodzki, wspólnie z kilkoma warszawskimi
    finansistami, złożyli w magistracie warszawskim podanie z prośbą o
    wydanie koncesji na uruchomienie prywatnego transportu publicznego z
    pojazdami elektrycznymi ... Miały to być taksówki i małe 8-12-osobowe
    mikrobusy, a do przewozów towarowych ciężarówki.
    ...
    Po wielu miesiącach oczekiwań na decyzję koncesji nie otrzymali, gdyż
    władze Warszawy blokowały wszelkie nowe inicjatywy związane z
    transportem publicznym. Powodem tego były większościowe udziały władz
    miasta w warszawskim transporcie tramwajowym.
    ...
    Był to pionierski czas ,,samojazdów", jak wówczas starano się spolszczyć
    obce nazwy automobil i samochód.
    "

    Czyli wszystko już było :-)

    Więcej o samojazdach
    http://niusy.pl/@wolnemedia.net/as5


  • 2. Data: 2024-01-14 11:30:40
    Temat: Re: kretynek reklamuje portal
    Od: RadosławF <r...@o...pl>

    W dniu 14.01.2024 o 00:40, io pisze:

    > Więcej o samojazdach
    > http://niusy.pl/@wolnemedia.net/as5

    Znowu kretynku reklamujesz ten portal.


    Pozdrawiam


  • 3. Data: 2024-01-14 12:05:48
    Temat: Re: kretynek reklamuje portal
    Od: Jacek <j...@...pl>

    W dniu 14.01.2024 o 11:30, RadosławF pisze:
    > W dniu 14.01.2024 o 00:40, io pisze:
    >
    >> Więcej o samojazdach
    >> http://niusy.pl/@wolnemedia.net/as5
    >
    > Znowu kretynku reklamujesz ten portal.
    >
    >
    > Pozdrawiam
    Nie da się ukryć, jest tam artykuł o samochodach. Więc do meritum nie ma
    się co przyczepiać. Natomiast co do reszty, czyli jakości portalu to już
    OT z twojej, Radosławie, strony. I tak nawiasem mówiąc, co masz do tego
    portalu? Na pierwszy rzut oka wygląda nieźle.


  • 4. Data: 2024-01-15 07:38:30
    Temat: Re: [historia] Samojazdy elektryczne, czyli 19-wieczne samochody elektryczne w Polsce
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 14 Jan 2024 00:40:35 +0100, io wrote:

    > "Pod koniec 1896 r. Stanisław Grodzki, wspólnie z kilkoma warszawskimi
    > finansistami, złożyli w magistracie warszawskim podanie z prośbą o
    > wydanie koncesji na uruchomienie prywatnego transportu publicznego z
    > pojazdami elektrycznymi ... Miały to być taksówki i małe 8-12-osobowe
    > mikrobusy, a do przewozów towarowych ciężarówki.
    > ...
    > Po wielu miesiącach oczekiwań na decyzję koncesji nie otrzymali, gdyż
    > władze Warszawy blokowały wszelkie nowe inicjatywy związane z
    > transportem publicznym. Powodem tego były większościowe udziały władz
    > miasta w warszawskim transporcie tramwajowym.

    A to byly tramwaje elektryczne, czy konne?

    No coz, w USA sobie odwrotnie poradzili :-)

    > ...
    > Był to pionierski czas ,,samojazdów", jak wówczas starano się spolszczyć
    > obce nazwy automobil i samochód.
    > "
    > Czyli wszystko już było :-)

    Automobil obcy, ale samochód - czy nie rodzimy?

    > Więcej o samojazdach
    > http://niusy.pl/@wolnemedia.net/as5

    J.


  • 5. Data: 2024-01-15 21:00:51
    Temat: Re: [historia] Samojazdy elektryczne, czyli 19-wieczne samochody elektryczne w Polsce
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 15.01.2024 o 07:38, J.F pisze:
    > On Sun, 14 Jan 2024 00:40:35 +0100, io wrote:
    >
    >> "Pod koniec 1896 r. Stanisław Grodzki, wspólnie z kilkoma warszawskimi
    >> finansistami, złożyli w magistracie warszawskim podanie z prośbą o
    >> wydanie koncesji na uruchomienie prywatnego transportu publicznego z
    >> pojazdami elektrycznymi ... Miały to być taksówki i małe 8-12-osobowe
    >> mikrobusy, a do przewozów towarowych ciężarówki.
    >> ...
    >> Po wielu miesiącach oczekiwań na decyzję koncesji nie otrzymali, gdyż
    >> władze Warszawy blokowały wszelkie nowe inicjatywy związane z
    >> transportem publicznym. Powodem tego były większościowe udziały władz
    >> miasta w warszawskim transporcie tramwajowym.
    >
    > A to byly tramwaje elektryczne, czy konne?

    Też się zastanawiałem, ale może to bez znaczenia, jakie by nie były to
    szynowe a te taksówki wolne to ich nie chcieli.

    >
    > No coz, w USA sobie odwrotnie poradzili :-)

    Ano właśnie.

    >
    >> ...
    >> Był to pionierski czas ,,samojazdów", jak wówczas starano się spolszczyć
    >> obce nazwy automobil i samochód.
    >> "
    >> Czyli wszystko już było :-)
    >
    > Automobil obcy, ale samochód - czy nie rodzimy?

    Chyba o niemieckie pochodzenie chodziło. Ale co, wydaje się, że
    adekwatniej byłoby "samojazd" a ja nie wiem czy nie pierwszy raz słyszę
    to słowo.

    >
    >> Więcej o samojazdach
    >> http://niusy.pl/@wolnemedia.net/as5
    >

    W tej historii ciekawe jest, że mowa o Polsce


  • 6. Data: 2024-01-15 21:57:24
    Temat: Re: [historia] Samojazdy elektryczne, czyli 19-wieczne samochody elektryczne w Polsce
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 2024-01-14 o 00:40, io pisze:
    >
    > Czyli wszystko już było ?

    Było ale dziś można na elektrykach zarobić kupę szmalu lobbując
    wycierając sobie gębę ekologią ?


  • 7. Data: 2024-01-16 01:58:07
    Temat: Re: [historia] Samojazdy elektryczne, czyli 19-wieczne samochody elektryczne w Polsce
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 15 Jan 2024 21:00:51 +0100, io wrote:
    > W dniu 15.01.2024 o 07:38, J.F pisze:
    >> On Sun, 14 Jan 2024 00:40:35 +0100, io wrote:
    >>
    >>> "Pod koniec 1896 r. Stanisław Grodzki, wspólnie z kilkoma warszawskimi
    >>> finansistami, złożyli w magistracie warszawskim podanie z prośbą o
    >>> wydanie koncesji na uruchomienie prywatnego transportu publicznego z
    >>> pojazdami elektrycznymi ... Miały to być taksówki i małe 8-12-osobowe
    >>> mikrobusy, a do przewozów towarowych ciężarówki.
    >>> ...
    >>> Po wielu miesiącach oczekiwań na decyzję koncesji nie otrzymali, gdyż
    >>> władze Warszawy blokowały wszelkie nowe inicjatywy związane z
    >>> transportem publicznym. Powodem tego były większościowe udziały władz
    >>> miasta w warszawskim transporcie tramwajowym.
    >>
    >> A to byly tramwaje elektryczne, czy konne?
    >
    > Też się zastanawiałem, ale może to bez znaczenia, jakie by nie były to
    > szynowe a te taksówki wolne to ich nie chcieli.

    Te elektryczne taksówki musiały byc kiepskie, patrząc na możliwe
    parametry akumulatorów ponad 100 lat temu.
    Ale tu mowa o koncesji, a nie kiepskości.

    Obawiano sie nowej technologii?
    Czy starzy wlasciciele skutecznie lobbowali ...
    bo miasto przejęlo prywatne linie tramwajów konnych dopiero w 1899

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Tramwaje_w_Warszawie

    Elektryfikacja do dopiero od 1908.

    I takie tam czyste tramwaje ... na węgiel :-)

    >> No coz, w USA sobie odwrotnie poradzili :-)
    > Ano właśnie.
    >
    >>> ...
    >>> Był to pionierski czas ,,samojazdów", jak wówczas starano się spolszczyć
    >>> obce nazwy automobil i samochód.
    >>> "
    >>> Czyli wszystko już było :-)
    >>
    >> Automobil obcy, ale samochód - czy nie rodzimy?
    >
    > Chyba o niemieckie pochodzenie chodziło. Ale co, wydaje się, że
    > adekwatniej byłoby "samojazd" a ja nie wiem czy nie pierwszy raz słyszę
    > to słowo.

    Ale "automobil" nie jest niemiecki, a jak oni wtedy nazywali ...
    przeciez nie KfZ czy PKW :-)

    W Polsce konkurs był
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Samoch%C3%B3d

    A "rower" zadnego konkursu nie wymagał :-)

    >>> Więcej o samojazdach
    >>> http://niusy.pl/@wolnemedia.net/as5
    >>
    > W tej historii ciekawe jest, że mowa o Polsce

    Oraz

    "Pomysł grupy finansistów, reprezentowanej przez Grodzkiego, nie był
    niczym nowym. Chcieli powielić wzorce z Berlina, Paryża, Petersburga
    czy Londynu, gdzie transport publiczny pojazdami elektrycznymi już
    funkcjonował od kilku lat"

    To co to za pojazdy za granicą były?

    J.


  • 8. Data: 2024-01-16 09:59:43
    Temat: Re: kretynek reklamuje portal
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 14.01.2024 o 11:30, RadosławF pisze:
    >
    > Znowu kretynku reklamujesz ten portal.

    Znowu spamujesz tym samym zdaniem.

    --
    SW3


  • 9. Data: 2024-01-16 10:05:12
    Temat: Re: [historia] Samojazdy elektryczne, czyli 19-wieczne samochody elektryczne w Polsce
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 16.01.2024 o 01:58, J.F pisze:
    > Te elektryczne taksówki musiały byc kiepskie, patrząc na możliwe
    > parametry akumulatorów ponad 100 lat temu.

    Patrząc na masę ówczesnych pojazdów to niekoniecznie.

    --
    SW3


  • 10. Data: 2024-01-16 10:48:32
    Temat: Re: [historia] Samojazdy elektryczne, czyli 19-wieczne samochody elektryczne w Polsce
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 16 Jan 2024 10:05:12 +0100, SW3 wrote:
    > W dniu 16.01.2024 o 01:58, J.F pisze:
    >> Te elektryczne taksówki musiały byc kiepskie, patrząc na możliwe
    >> parametry akumulatorów ponad 100 lat temu.
    >
    > Patrząc na masę ówczesnych pojazdów to niekoniecznie.

    Ze takie lekkie?

    Aby uniesc te baterie i silniki, to i konstrukcja musiała byc solidna.

    Zreszta niech ktos poda te przykladowe pojazdy, co to w innych
    miastach jezdziły.


    J.


strony : [ 1 ] . 2 . 3


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: