-
11. Data: 2024-01-16 17:04:29
Temat: Re: [historia] Samojazdy elektryczne, czyli 19-wieczne samochody elektryczne w Polsce
Od: io <i...@o...pl.invalid>
W dniu 16.01.2024 o 10:48, J.F pisze:
> On Tue, 16 Jan 2024 10:05:12 +0100, SW3 wrote:
>> W dniu 16.01.2024 o 01:58, J.F pisze:
>>> Te elektryczne taksówki musiały byc kiepskie, patrząc na możliwe
>>> parametry akumulatorów ponad 100 lat temu.
>>
>> Patrząc na masę ówczesnych pojazdów to niekoniecznie.
>
> Ze takie lekkie?
>
> Aby uniesc te baterie i silniki, to i konstrukcja musiała byc solidna.
>
> Zreszta niech ktos poda te przykladowe pojazdy, co to w innych
> miastach jezdziły.
Miastach?
"The Runabout had 0.75 horsepower (0.56 kW), weighed 650 pounds (290
kg), and had a wheelbase of 58-in.[7] The Stanhope cost US$1,600,
weighed 950 pounds (430 kg), had 1.75 horsepower (1.30 kW) and
three-speed transmission. It was capable of 14 miles per hour (23 km/h)."
http://niusy.pl/@en.wikipedia.org/asa
-
12. Data: 2024-01-16 18:17:35
Temat: Re: [historia] Samojazdy elektryczne, czyli 19-wieczne samochody elektryczne w Polsce
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Tue, 16 Jan 2024 17:04:29 +0100, io wrote:
> W dniu 16.01.2024 o 10:48, J.F pisze:
>> On Tue, 16 Jan 2024 10:05:12 +0100, SW3 wrote:
>>> W dniu 16.01.2024 o 01:58, J.F pisze:
>>>> Te elektryczne taksówki musiały byc kiepskie, patrząc na możliwe
>>>> parametry akumulatorów ponad 100 lat temu.
>>>
>>> Patrząc na masę ówczesnych pojazdów to niekoniecznie.
>>
>> Ze takie lekkie?
>>
>> Aby uniesc te baterie i silniki, to i konstrukcja musiała byc solidna.
>>
>> Zreszta niech ktos poda te przykladowe pojazdy, co to w innych
>> miastach jezdziły.
>
> Miastach?
>
> "The Runabout had 0.75 horsepower (0.56 kW), weighed 650 pounds (290
> kg), and had a wheelbase of 58-in.[7] The Stanhope cost US$1,600,
> weighed 950 pounds (430 kg), had 1.75 horsepower (1.30 kW) and
> three-speed transmission. It was capable of 14 miles per hour (23 km/h)."
>
> http://niusy.pl/@en.wikipedia.org/asa
No ale to zdecydowanie nie autobusik, a nawet nie taksówka.
Poza tym to spalinowy, z silniczkiem co sie nawet do kosiarki nie
nadaje ... a nie, oldsmobile mial 1.6 litra w jednym cylindrze ...
spory garnek :-)
Coś znalazłem
https://en.wikipedia.org/wiki/Battery_electric_bus
https://en.wikipedia.org/wiki/London_Electrobus_Comp
any
Trasa Victoria-Liverpool Street station, to 7-8km.
długo nie pojeździły.
Były jakies inne, szczegolnie takie, które mogłby jeździc po Warszawie
w 1896 ?
A była jakas elektrownia? Powisle wystartowała w 1903, no ale do
ładowania kilku autobusów, to można jakis nieduży agregat parowy
wdrożyć :-)
J.
-
13. Data: 2024-01-16 23:45:04
Temat: Re: [historia] Samojazdy elektryczne, czyli 19-wieczne samochody elektryczne w Polsce
Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>
W dniu 14.01.2024 o 00:40, io pisze:
> "Pod koniec 1896 r. Stanisław Grodzki, wspólnie z kilkoma warszawskimi
> finansistami, złożyli w magistracie warszawskim podanie z prośbą o
> wydanie koncesji na uruchomienie prywatnego transportu publicznego z
> pojazdami elektrycznymi ... Miały to być taksówki i małe 8-12-osobowe
> mikrobusy, a do przewozów towarowych ciężarówki.
> ...
> Po wielu miesiącach oczekiwań na decyzję koncesji nie otrzymali, gdyż
> władze Warszawy blokowały wszelkie nowe inicjatywy związane z
> transportem publicznym. Powodem tego były większościowe udziały władz
> miasta w warszawskim transporcie tramwajowym.
> ...
> Był to pionierski czas ,,samojazdów", jak wówczas starano się spolszczyć
> obce nazwy automobil i samochód.
> "
>
> Czyli wszystko już było :-)
>
> Więcej o samojazdach
> http://niusy.pl/@wolnemedia.net/as5
Potem "wymyślono" troll_jebusy :]
upsss, Trolejbusy :)
https://pl.wikipedia.org/wiki/Trolejbus
--
LordBluzg(R)??
<<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>
-
14. Data: 2024-01-17 00:58:56
Temat: Re: [historia] Samojazdy elektryczne, czyli 19-wieczne samochody elektryczne w Polsce
Od: io <i...@o...pl.invalid>
W dniu 16.01.2024 o 23:45, LordBluzg(R)?? pisze:
> W dniu 14.01.2024 o 00:40, io pisze:
>> "Pod koniec 1896 r. Stanisław Grodzki, wspólnie z kilkoma warszawskimi
>> finansistami, złożyli w magistracie warszawskim podanie z prośbą o
>> wydanie koncesji na uruchomienie prywatnego transportu publicznego z
>> pojazdami elektrycznymi ... Miały to być taksówki i małe 8-12-osobowe
>> mikrobusy, a do przewozów towarowych ciężarówki.
>> ...
>> Po wielu miesiącach oczekiwań na decyzję koncesji nie otrzymali, gdyż
>> władze Warszawy blokowały wszelkie nowe inicjatywy związane z
>> transportem publicznym. Powodem tego były większościowe udziały władz
>> miasta w warszawskim transporcie tramwajowym.
>> ...
>> Był to pionierski czas ,,samojazdów", jak wówczas starano się
>> spolszczyć obce nazwy automobil i samochód.
>> "
>>
>> Czyli wszystko już było :-)
>>
>> Więcej o samojazdach
>> http://niusy.pl/@wolnemedia.net/as5
>
> Potem "wymyślono" troll_jebusy :]
>
> upsss, Trolejbusy :)
>
> https://pl.wikipedia.org/wiki/Trolejbus
Też ciekawe.
Zlikwidowane:
Dębica (1988-1990) więcej informacji: Trolejbusy w Dębicy
Gorzów Wielkopolski (1943-1945) więcej informacji: Trolejbusy w
Gorzowie Wielkopolskim
Legnica (1943-1945; 1949-1956) więcej informacji: Trolejbusy w Legnicy
Olsztyn (1939-1945; 1946-1971) więcej informacji: Trolejbusy w
Olsztynie
Poznań (1930-1945; 1946-1970) więcej informacji: Trolejbusy w Poznaniu
Słupsk (1985-1999) więcej informacji: Trolejbusy w Słupsku
Wałbrzych (1943-1973) więcej informacji: Trolejbusy w Wałbrzychu
Warszawa (1946-1973; 1983-1995) więcej informacji: Trolejbusy w
Warszawie
Wrocław (1912-1913) więcej informacji: Trolejbusy we Wrocławiu
-
15. Data: 2024-01-17 01:08:11
Temat: Re: [historia] Samojazdy elektryczne, czyli 19-wieczne samochody elektryczne w Polsce
Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>
W dniu 17.01.2024 o 00:58, io pisze:
[...]
>> upsss, Trolejbusy :)
>>
>> https://pl.wikipedia.org/wiki/Trolejbus
>
> Też ciekawe.
>
> Zlikwidowane:
> Dębica (1988-1990) więcej informacji: Trolejbusy w Dębicy
> Gorzów Wielkopolski (1943-1945) więcej informacji: Trolejbusy w
> Gorzowie Wielkopolskim
> Legnica (1943-1945; 1949-1956) więcej informacji: Trolejbusy w Legnicy
> Olsztyn (1939-1945; 1946-1971) więcej informacji: Trolejbusy w
> Olsztynie
> Poznań (1930-1945; 1946-1970) więcej informacji: Trolejbusy w Poznaniu
> Słupsk (1985-1999) więcej informacji: Trolejbusy w Słupsku
> Wałbrzych (1943-1973) więcej informacji: Trolejbusy w Wałbrzychu
> Warszawa (1946-1973; 1983-1995) więcej informacji: Trolejbusy w
> Warszawie
> Wrocław (1912-1913) więcej informacji: Trolejbusy we Wrocławiu
Bo umniejszasz TRAM-WAY :). Tory mają to do siebie, że komunikują się
lepiej :)
--
LordBluzg(R)??
<<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>
-
16. Data: 2024-01-17 01:26:44
Temat: Re: [historia] Samojazdy elektryczne, czyli 19-wieczne samochody elektryczne w Polsce
Od: io <i...@o...pl.invalid>
W dniu 17.01.2024 o 01:08, LordBluzg(R)?? pisze:
> W dniu 17.01.2024 o 00:58, io pisze:
> [...]
>>> upsss, Trolejbusy :)
>>>
>>> https://pl.wikipedia.org/wiki/Trolejbus
>>
>> Też ciekawe.
>>
>> Zlikwidowane:
>> Dębica (1988-1990) więcej informacji: Trolejbusy w Dębicy
>> Gorzów Wielkopolski (1943-1945) więcej informacji: Trolejbusy w
>> Gorzowie Wielkopolskim
>> Legnica (1943-1945; 1949-1956) więcej informacji: Trolejbusy w
>> Legnicy
>> Olsztyn (1939-1945; 1946-1971) więcej informacji: Trolejbusy w
>> Olsztynie
>> Poznań (1930-1945; 1946-1970) więcej informacji: Trolejbusy w
>> Poznaniu
>> Słupsk (1985-1999) więcej informacji: Trolejbusy w Słupsku
>> Wałbrzych (1943-1973) więcej informacji: Trolejbusy w Wałbrzychu
>> Warszawa (1946-1973; 1983-1995) więcej informacji: Trolejbusy w
>> Warszawie
>> Wrocław (1912-1913) więcej informacji: Trolejbusy we Wrocławiu
>
> Bo umniejszasz TRAM-WAY :). Tory mają to do siebie, że komunikują się
> lepiej :)
Co robią?!
-
17. Data: 2024-01-17 01:36:55
Temat: Re: [historia] Samojazdy elektryczne, czyli 19-wieczne samochody elektryczne w Polsce
Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>
W dniu 17.01.2024 o 01:26, io pisze:
>> Bo umniejszasz TRAM-WAY :). Tory mają to do siebie, że komunikują się
>> lepiej :)
>
> Co robią?!
Są kurwa zaspawane na AMENT+ i nie można wyprzedzać :]
--
LordBluzg(R)??
<<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>
-
18. Data: 2024-01-17 01:49:38
Temat: Re: [historia] Samojazdy elektryczne, czyli 19-wieczne samochody elektryczne w Polsce
Od: io <i...@o...pl.invalid>
W dniu 17.01.2024 o 01:36, LordBluzg(R)?? pisze:
> W dniu 17.01.2024 o 01:26, io pisze:
>
>>> Bo umniejszasz TRAM-WAY :). Tory mają to do siebie, że komunikują się
>>> lepiej :)
>>
>> Co robią?!
>
> Są kurwa zaspawane na AMENT+ i nie można wyprzedzać :]
>
I co z tego?
-
19. Data: 2024-01-17 01:59:26
Temat: Re: [historia] Samojazdy elektryczne, czyli 19-wieczne samochody elektryczne w Polsce
Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>
W dniu 17.01.2024 o 01:49, io pisze:
>>>> Bo umniejszasz TRAM-WAY :). Tory mają to do siebie, że komunikują
>>>> się lepiej :)
>>>
>>> Co robią?!
>>
>> Są kurwa zaspawane na AMENT+ i nie można wyprzedzać :]
>>
>
> I co z tego?
Że są infrastrukturą i chuj ci do tego :] Wożą wincyj niż jakaś bateryjka :)
--
LordBluzg(R)??
<<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>
-
20. Data: 2024-01-17 02:13:28
Temat: Re: [historia] Samojazdy elektryczne, czyli 19-wieczne samochody elektryczne w Polsce
Od: io <i...@o...pl.invalid>
W dniu 17.01.2024 o 01:59, LordBluzg(R)?? pisze:
> W dniu 17.01.2024 o 01:49, io pisze:
>
>>>>> Bo umniejszasz TRAM-WAY :). Tory mają to do siebie, że komunikują
>>>>> się lepiej :)
>>>>
>>>> Co robią?!
>>>
>>> Są kurwa zaspawane na AMENT+ i nie można wyprzedzać :]
>>>
>>
>> I co z tego?
>
> Że są infrastrukturą i chuj ci do tego :] Wożą wincyj niż jakaś
> bateryjka :)
http://twizy.pl/kolo_bloku.jpg
Widzisz ile mam do wejścia? Potęga bateryjki!