eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › [historia] Samojazdy elektryczne, czyli 19-wieczne samochody elektryczne w Polsce
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 24

  • 11. Data: 2024-01-16 17:04:29
    Temat: Re: [historia] Samojazdy elektryczne, czyli 19-wieczne samochody elektryczne w Polsce
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 16.01.2024 o 10:48, J.F pisze:
    > On Tue, 16 Jan 2024 10:05:12 +0100, SW3 wrote:
    >> W dniu 16.01.2024 o 01:58, J.F pisze:
    >>> Te elektryczne taksówki musiały byc kiepskie, patrząc na możliwe
    >>> parametry akumulatorów ponad 100 lat temu.
    >>
    >> Patrząc na masę ówczesnych pojazdów to niekoniecznie.
    >
    > Ze takie lekkie?
    >
    > Aby uniesc te baterie i silniki, to i konstrukcja musiała byc solidna.
    >
    > Zreszta niech ktos poda te przykladowe pojazdy, co to w innych
    > miastach jezdziły.

    Miastach?

    "The Runabout had 0.75 horsepower (0.56 kW), weighed 650 pounds (290
    kg), and had a wheelbase of 58-in.[7] The Stanhope cost US$1,600,
    weighed 950 pounds (430 kg), had 1.75 horsepower (1.30 kW) and
    three-speed transmission. It was capable of 14 miles per hour (23 km/h)."

    http://niusy.pl/@en.wikipedia.org/asa


  • 12. Data: 2024-01-16 18:17:35
    Temat: Re: [historia] Samojazdy elektryczne, czyli 19-wieczne samochody elektryczne w Polsce
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 16 Jan 2024 17:04:29 +0100, io wrote:
    > W dniu 16.01.2024 o 10:48, J.F pisze:
    >> On Tue, 16 Jan 2024 10:05:12 +0100, SW3 wrote:
    >>> W dniu 16.01.2024 o 01:58, J.F pisze:
    >>>> Te elektryczne taksówki musiały byc kiepskie, patrząc na możliwe
    >>>> parametry akumulatorów ponad 100 lat temu.
    >>>
    >>> Patrząc na masę ówczesnych pojazdów to niekoniecznie.
    >>
    >> Ze takie lekkie?
    >>
    >> Aby uniesc te baterie i silniki, to i konstrukcja musiała byc solidna.
    >>
    >> Zreszta niech ktos poda te przykladowe pojazdy, co to w innych
    >> miastach jezdziły.
    >
    > Miastach?
    >
    > "The Runabout had 0.75 horsepower (0.56 kW), weighed 650 pounds (290
    > kg), and had a wheelbase of 58-in.[7] The Stanhope cost US$1,600,
    > weighed 950 pounds (430 kg), had 1.75 horsepower (1.30 kW) and
    > three-speed transmission. It was capable of 14 miles per hour (23 km/h)."
    >
    > http://niusy.pl/@en.wikipedia.org/asa

    No ale to zdecydowanie nie autobusik, a nawet nie taksówka.

    Poza tym to spalinowy, z silniczkiem co sie nawet do kosiarki nie
    nadaje ... a nie, oldsmobile mial 1.6 litra w jednym cylindrze ...
    spory garnek :-)

    Coś znalazłem
    https://en.wikipedia.org/wiki/Battery_electric_bus
    https://en.wikipedia.org/wiki/London_Electrobus_Comp
    any

    Trasa Victoria-Liverpool Street station, to 7-8km.

    długo nie pojeździły.

    Były jakies inne, szczegolnie takie, które mogłby jeździc po Warszawie
    w 1896 ?

    A była jakas elektrownia? Powisle wystartowała w 1903, no ale do
    ładowania kilku autobusów, to można jakis nieduży agregat parowy
    wdrożyć :-)

    J.


  • 13. Data: 2024-01-16 23:45:04
    Temat: Re: [historia] Samojazdy elektryczne, czyli 19-wieczne samochody elektryczne w Polsce
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 14.01.2024 o 00:40, io pisze:
    > "Pod koniec 1896 r. Stanisław Grodzki, wspólnie z kilkoma warszawskimi
    > finansistami, złożyli w magistracie warszawskim podanie z prośbą o
    > wydanie koncesji na uruchomienie prywatnego transportu publicznego z
    > pojazdami elektrycznymi ... Miały to być taksówki i małe 8-12-osobowe
    > mikrobusy, a do przewozów towarowych ciężarówki.
    > ...
    > Po wielu miesiącach oczekiwań na decyzję koncesji nie otrzymali, gdyż
    > władze Warszawy blokowały wszelkie nowe inicjatywy związane z
    > transportem publicznym. Powodem tego były większościowe udziały władz
    > miasta w warszawskim transporcie tramwajowym.
    > ...
    > Był to pionierski czas ,,samojazdów", jak wówczas starano się spolszczyć
    > obce nazwy automobil i samochód.
    > "
    >
    > Czyli wszystko już było :-)
    >
    > Więcej o samojazdach
    > http://niusy.pl/@wolnemedia.net/as5

    Potem "wymyślono" troll_jebusy :]

    upsss, Trolejbusy :)

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Trolejbus
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>


  • 14. Data: 2024-01-17 00:58:56
    Temat: Re: [historia] Samojazdy elektryczne, czyli 19-wieczne samochody elektryczne w Polsce
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 16.01.2024 o 23:45, LordBluzg(R)?? pisze:
    > W dniu 14.01.2024 o 00:40, io pisze:
    >> "Pod koniec 1896 r. Stanisław Grodzki, wspólnie z kilkoma warszawskimi
    >> finansistami, złożyli w magistracie warszawskim podanie z prośbą o
    >> wydanie koncesji na uruchomienie prywatnego transportu publicznego z
    >> pojazdami elektrycznymi ... Miały to być taksówki i małe 8-12-osobowe
    >> mikrobusy, a do przewozów towarowych ciężarówki.
    >> ...
    >> Po wielu miesiącach oczekiwań na decyzję koncesji nie otrzymali, gdyż
    >> władze Warszawy blokowały wszelkie nowe inicjatywy związane z
    >> transportem publicznym. Powodem tego były większościowe udziały władz
    >> miasta w warszawskim transporcie tramwajowym.
    >> ...
    >> Był to pionierski czas ,,samojazdów", jak wówczas starano się
    >> spolszczyć obce nazwy automobil i samochód.
    >> "
    >>
    >> Czyli wszystko już było :-)
    >>
    >> Więcej o samojazdach
    >> http://niusy.pl/@wolnemedia.net/as5
    >
    > Potem "wymyślono" troll_jebusy :]
    >
    > upsss, Trolejbusy :)
    >
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Trolejbus

    Też ciekawe.

    Zlikwidowane:
    Dębica (1988-1990) więcej informacji: Trolejbusy w Dębicy
    Gorzów Wielkopolski (1943-1945) więcej informacji: Trolejbusy w
    Gorzowie Wielkopolskim
    Legnica (1943-1945; 1949-1956) więcej informacji: Trolejbusy w Legnicy
    Olsztyn (1939-1945; 1946-1971) więcej informacji: Trolejbusy w
    Olsztynie
    Poznań (1930-1945; 1946-1970) więcej informacji: Trolejbusy w Poznaniu
    Słupsk (1985-1999) więcej informacji: Trolejbusy w Słupsku
    Wałbrzych (1943-1973) więcej informacji: Trolejbusy w Wałbrzychu
    Warszawa (1946-1973; 1983-1995) więcej informacji: Trolejbusy w
    Warszawie
    Wrocław (1912-1913) więcej informacji: Trolejbusy we Wrocławiu


  • 15. Data: 2024-01-17 01:08:11
    Temat: Re: [historia] Samojazdy elektryczne, czyli 19-wieczne samochody elektryczne w Polsce
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 17.01.2024 o 00:58, io pisze:
    [...]
    >> upsss, Trolejbusy :)
    >>
    >> https://pl.wikipedia.org/wiki/Trolejbus
    >
    > Też ciekawe.
    >
    > Zlikwidowane:
    >     Dębica (1988-1990) więcej informacji: Trolejbusy w Dębicy
    >     Gorzów Wielkopolski (1943-1945) więcej informacji: Trolejbusy w
    > Gorzowie Wielkopolskim
    >     Legnica (1943-1945; 1949-1956) więcej informacji: Trolejbusy w Legnicy
    >     Olsztyn (1939-1945; 1946-1971) więcej informacji: Trolejbusy w
    > Olsztynie
    >     Poznań (1930-1945; 1946-1970) więcej informacji: Trolejbusy w Poznaniu
    >     Słupsk (1985-1999) więcej informacji: Trolejbusy w Słupsku
    >     Wałbrzych (1943-1973) więcej informacji: Trolejbusy w Wałbrzychu
    >     Warszawa (1946-1973; 1983-1995) więcej informacji: Trolejbusy w
    > Warszawie
    >     Wrocław (1912-1913) więcej informacji: Trolejbusy we Wrocławiu

    Bo umniejszasz TRAM-WAY :). Tory mają to do siebie, że komunikują się
    lepiej :)
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>


  • 16. Data: 2024-01-17 01:26:44
    Temat: Re: [historia] Samojazdy elektryczne, czyli 19-wieczne samochody elektryczne w Polsce
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 17.01.2024 o 01:08, LordBluzg(R)?? pisze:
    > W dniu 17.01.2024 o 00:58, io pisze:
    > [...]
    >>> upsss, Trolejbusy :)
    >>>
    >>> https://pl.wikipedia.org/wiki/Trolejbus
    >>
    >> Też ciekawe.
    >>
    >> Zlikwidowane:
    >>      Dębica (1988-1990) więcej informacji: Trolejbusy w Dębicy
    >>      Gorzów Wielkopolski (1943-1945) więcej informacji: Trolejbusy w
    >> Gorzowie Wielkopolskim
    >>      Legnica (1943-1945; 1949-1956) więcej informacji: Trolejbusy w
    >> Legnicy
    >>      Olsztyn (1939-1945; 1946-1971) więcej informacji: Trolejbusy w
    >> Olsztynie
    >>      Poznań (1930-1945; 1946-1970) więcej informacji: Trolejbusy w
    >> Poznaniu
    >>      Słupsk (1985-1999) więcej informacji: Trolejbusy w Słupsku
    >>      Wałbrzych (1943-1973) więcej informacji: Trolejbusy w Wałbrzychu
    >>      Warszawa (1946-1973; 1983-1995) więcej informacji: Trolejbusy w
    >> Warszawie
    >>      Wrocław (1912-1913) więcej informacji: Trolejbusy we Wrocławiu
    >
    > Bo umniejszasz TRAM-WAY :). Tory mają to do siebie, że komunikują się
    > lepiej :)

    Co robią?!


  • 17. Data: 2024-01-17 01:36:55
    Temat: Re: [historia] Samojazdy elektryczne, czyli 19-wieczne samochody elektryczne w Polsce
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 17.01.2024 o 01:26, io pisze:

    >> Bo umniejszasz TRAM-WAY :). Tory mają to do siebie, że komunikują się
    >> lepiej :)
    >
    > Co robią?!

    Są kurwa zaspawane na AMENT+ i nie można wyprzedzać :]

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>


  • 18. Data: 2024-01-17 01:49:38
    Temat: Re: [historia] Samojazdy elektryczne, czyli 19-wieczne samochody elektryczne w Polsce
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 17.01.2024 o 01:36, LordBluzg(R)?? pisze:
    > W dniu 17.01.2024 o 01:26, io pisze:
    >
    >>> Bo umniejszasz TRAM-WAY :). Tory mają to do siebie, że komunikują się
    >>> lepiej :)
    >>
    >> Co robią?!
    >
    > Są kurwa zaspawane na AMENT+ i  nie można wyprzedzać :]
    >

    I co z tego?


  • 19. Data: 2024-01-17 01:59:26
    Temat: Re: [historia] Samojazdy elektryczne, czyli 19-wieczne samochody elektryczne w Polsce
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 17.01.2024 o 01:49, io pisze:

    >>>> Bo umniejszasz TRAM-WAY :). Tory mają to do siebie, że komunikują
    >>>> się lepiej :)
    >>>
    >>> Co robią?!
    >>
    >> Są kurwa zaspawane na AMENT+ i  nie można wyprzedzać :]
    >>
    >
    > I co z tego?

    Że są infrastrukturą i chuj ci do tego :] Wożą wincyj niż jakaś bateryjka :)
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>


  • 20. Data: 2024-01-17 02:13:28
    Temat: Re: [historia] Samojazdy elektryczne, czyli 19-wieczne samochody elektryczne w Polsce
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 17.01.2024 o 01:59, LordBluzg(R)?? pisze:
    > W dniu 17.01.2024 o 01:49, io pisze:
    >
    >>>>> Bo umniejszasz TRAM-WAY :). Tory mają to do siebie, że komunikują
    >>>>> się lepiej :)
    >>>>
    >>>> Co robią?!
    >>>
    >>> Są kurwa zaspawane na AMENT+ i  nie można wyprzedzać :]
    >>>
    >>
    >> I co z tego?
    >
    > Że są infrastrukturą i chuj ci do tego :] Wożą wincyj niż jakaś
    > bateryjka :)

    http://twizy.pl/kolo_bloku.jpg

    Widzisz ile mam do wejścia? Potęga bateryjki!

strony : 1 . [ 2 ] . 3


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: