  • Data: 2009-04-08 12:29:40
    Temat: Re: kręcenie filmu - jak wykorzystać możliwości cyfrówki
    Od: r...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    On 7 Kwi, 22:36, ania_678 <a...@g...com> wrote:
    > Witam wszystkich Grupowiczów,
    >
    > Mam pewien problem i proszę o pomoc w jego rozwiązaniu. Jestem
    > posiadaczką niezbyt wyszukanego aparatu cyfrowego  Sony Cyber-shot DSC-
    > W30, który ma m.in. możliwość nakręcenia filmu z dźwiękiem.

    To zasadniczo tylko teoria. Ja mam W120, trochę chyba nowocześniejszy,
    z matrycą 7,2 MPix i powiem szczerze, że nie udało mi się nim zrobić
    żadnego satysfakcjonującego klipu. W pełnej rozdzielczości (640x480)
    gubi klatki, po prostu nie wyrabia się. Efekt: przeskakujące obrazy,
    jest to widoczne zwłaszcza podczas filmowania z obiektywem ustawionym
    prostopadle do kierunku ruchu obiektu. Zaznaczam, że według zalecenia
    Sony zawartego w instrukcji, używam karty pamięci MemoryStick Pro,
    oryginalnej Sony. Filmowanie w rozdzielczości 320x240 to z kolei jak
    znaczek pocztowy:) Prawdę powiem - nie spotkałem jeszcze dotąd
    kompaktu, który robiłby filmy 640x480 bez gubienia klatek. Tylko
    Canony dają radę, ale robią 20 kl/sek (Sony - 30 kl/sek).

    Swój film
    > chciałabym wykorzystać w prezentacji multimedialnej. Zależy mi na tym,
    > aby był możliwie jak najlepszej jakości (ale nie oczekuję cudów). Czy
    > ktoś z Was byłby w stanie podpowiedzieć mi, jakich programów (freeware
    > albo trial) mogłabym użyć do stworzenia niezbyt długiej, ale ciekawej
    > sekwencji video?

    Poza wspomnianym Movie Makerem (możliwości na poziomie bardzo niskim)
    jeszcze Pinnacle VideoSpin (http://www.videospin.com), AVIedit (http://
    www.am-soft.ru/aviedit.html) albo VirtualDub Mod (http://
    virtualdubmod.sourceforge.net/). Możesz też ściągnąć triala np. Corel
    Video Studio (http://tinyurl.com/c4jka8). Działa 30 dni i ma dość duże
    możliwości w porównaniu z freewarem.

    Pozdrawiam,
    FR