    From: J.F. <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: kradzieżpr?du
    Date: Fri, 05 Feb 2010 17:04:11 +0100

    On Fri, 5 Feb 2010 14:24:42 +0000 (UTC), Jarosław Sokołowski wrote:
    >Ja tych dwóch rzeczy nie stawiam w opozycji. Raczej widzę korelację.

    >Czyli jak kapitalizm, to już musowo cena za grznie musi być związana
    >z powierzchnią ścian zewnętrznych?

    ano taka fizyka ze sama wysoka temperatura nie wymaga duzo energii.
    Energii wymaga pokrycie strat ciepla, a te straty to konkretnie przez
    wentylacje, przez sciany/stropy zewnetrzne i przez sciany/stropy
    wewnetrzne - ale to pod warunkiem ze sasiedzi maja zimniej niz my.

    >Jak (1) wlot jest gorący i (2) wylot zimny, to musi ogrzewać, bo gdzieś
    >energia musi się podziać.

    Tylko ze malo. Bo to samo mozesz napisac o sciankach grzejnika.
    Skoro tylko czesc jest goraca, to taki grzejnik grzeje mniej niz caly
    goracy.

    >Nie uśrednia się.

    No moze sie sie wyrazilem - ale termometr na srodku cos tam wykaze
    ze jednak cieplejszy/zimniejszy niz u sasiada.

    >No właśnie, zlicza. Zlicza więcej gdy zimno, niż gdy gorąco.

    akurat odwrotnie - gdybys mial tak samo otwarty zawor to przy otwartym
    oknie kaloryfer bedzie nieco chlodniejszy i podzielnik prawdopodobnie
    mniej zliczy. Czyli zle, bo ciepla zuzyto wiecej.
    Ale zapewne tez bedzie wtedy za zimno w domu, wiec sie odkreci zawor,
    kaloryfer sie podgrzeje mocniej i podzielnik to zliczy.

    >Ale skoro już to *zakładamy*, to można w ogóle nie mierzyć, bo wszystko
    >da się policzyć.

    ale nie policzysz tego jak kto ma zawor otwarty, ani jak okna :-)

    >Dla kogo nieopłacalne?

    Dla przecietnego lokatora :-)
    Zaplaci duzo, zeby w rezultacie zaplacic za grzanie tyle samo bo ma
    normalnych sasiadow, albo zaplaci duzo zeby potem zaplacic za
    dogrzewanie sasiada.
    Te podzielniki naprawde nie sa glupie.

    J.