  • From: Piotr Gałka <p...@C...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    <hk9334$cg0$1@mx1.internetia.pl> <hk94b5$1qg0$1@news2.ipartners.pl>
    <hk95vi$nj3$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <1...@4...com>
    <hkbqip$il3$1@inews.gazeta.pl> <hkbttm$moi$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <9...@r...googlegroups.com>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <9...@a...googlegroups.com>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <3...@r...googlegroups.com>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <f...@1...googlegroups.com>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <6...@m...googlegroups.com>
    <s...@f...lasek.waw.pl> <4b6be122$1@news.home.net.pl>
    <1...@p...pl> <4b6bf84e$1@news.home.net.pl>
    <9...@p...pl >
    Subject: Re: kradzieżpršdu
    Date: Fri, 5 Feb 2010 14:24:03 +0100

    news:937663853.20100205134727@pik-net.pl...

    > Socjalistyczne gadanie. Spółdzielnia niech dobrze ociepli budynki -
    > nie będzie takich różnic. Po poprawnym ociepleniu straty przez ściany
    > przestają być istotne i bardziej liczą się straty z wentylacji i
    > nieszczelnych drzwi i okien. Też każesz wtedy dopłacać za ogrzewanie
    > mieszkań miłośników przeciągów innym?

    Idealnie nie da się zrobić.
    Są te dwa skrajne przypadki które podałem. Z góry było wiadomo, że wiele
    mieszkań będzie stało pustych (i tak faktycznie było - czasem nawet 5 lat).
    Jak uzasadnisz, że ich właściciele mają wcale nie płacić za ogrzewanie, bo
    sobie pozakręcali regulatory (tak będzie przy sugerowanym przez Ciebie
    pomiarze jedynie wg liczników). Z tego powodu takie rozwiązanie upadło.

    > Masakra. Czasy jedynie słusznego systemu słusznie minęły. Widzę, że do
    > demokracji też słabo dorośliscie, skoro sprzeciw większości wobec tej
    > komuny nie pomógł. Prezes wyjął nagana i towarzyszy postraszył?

    To nie była kwestia protestu tylko niezrozumienia. Po burzliwej debacie
    okazało się, że nikt nie umie zaproponować innej metody, do której nie
    byłoby jeszcze większych zastrzeżeń niż do tej. Stopniowo wszyscy zaczęli
    rozumieć skąd się biorą ogólne założenia tej metody obliczeń, a że to
    Spółdzielnia Akademicka i (przynajmniej wtedy) wszyscy członkowie (wg
    statutu) z wyższym wykształceniem więc jak zrozumieli to zaakceptowali (jako
    najmniej złą ze wszystkich złych metod).
    Demokracja (o ile dobrze rozumiem, bo polityka to nie moja działka) właśnie
    polega na tym, że jak większość zrozumie, a jeden nie to nie ma pata tylko
    ta większość decyduje.
    P.G.