    From: "Araneus Diadematus" <w...@c...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: kradzież prądu
    Date: Fri, 5 Feb 2010 01:09:04 +0100

    Użytkownik "SP6STZ" <z...@v...pl> napisał w wiadomości
    news:hkffoa$h4f$1@news.onet.pl...
    > No właśnie, problem w tym że zakłada się jakiś defekt urządzenia,
    > wtedy nie ma siły syfi i to równo.
    > Załóżmy że jednak da się odebrać sygnał z heterodyny na ulicy, tylko
    > jest jeden problem, preferencje radiosłuchaczy i telewidzów są różne,
    > więc pojawia się sytuacja że panowie stojący przed czyimś domem lub
    > blokiem mają niezły zgryz na jakiej częstotliwości szukać sygnału.

    Szybki skan przez częstotliwości, które łatwo przeliczyć ze znanych
    stacji nadawczych, parametru p.cz., i nawet nie trzeba skanować całego
    pasma, wystarczy na częstotliwościach, na których można spodziewać sie
    heterodyny... skoro p.cz. przeważnie jest taka sama, lub zbliżona...

    > Owszem można użyć analizatora widma ale i tak zajęło by to sporo czasu
    > na doszukanie się tego właściwego sygnału.

    Można, ale skanując konkretne kilka(naście,dziesiąt) częstotliwości to
    chyba by wystarczył jakiś dobry miernik poziomu...? Mój ręczniaczek na 2
    metry leci (a to jest jeden z wolniejszych) 20 kroków na sekundę, to ile
    potrwało by przeskanowanie 50 częstotliwości? Złapie coś "podejrzanego",
    to wtedy analiza.

    > W naszych warunkach można to zrobić szybciej bez konieczności
    > angażowania sprzętu, każdy ma na zewnątrz podłączoną antenę, kablówkę
    > itd. Wystarczy posprawdzać wyrywkowo dosyć sporą ilość użytkowników
    > czy mają opłacony abonament, zrobić medialny szum wokół tego, mówiąc
    > krótko

    No, wiadomo, ale to trochę, jak zarzucenie wędki w jeziorze, może
    złapie, może nie złapie, wiadomo, morze jest szerokie i głębokie...
    Natomiast, gdyby połączyć kilka metod, to trafność pewnie była by
    większa... Ale ja tam specem od strategii nie jestem, niech to robią ci,
    którym się za to płaci.

    > wielką pokazówę, oczywiście takie coś trzeba robić co jakiś czas,
    > wtedy na pewno zwiększyłaby się liczba płacących, oczywiście jak znam
    > naszą narodową mentalność i tak wielu by nie płaciło. To że nie da się

    Znam kilku.

    > ściągnąć abonamentu świadczy tylko o nieudolności władz.

    A jak to procentowo w innych krajach wychodzi?

    --
    Pająk chwat,
    wszystkich brat!