  • 1. Data: 2009-09-07 10:51:53
    Temat: konkurs fotograficzny
    Od: "Kacper" <p...@o...pl>

    Witam
    W imieniu Gdańskiego Towarzystwa Twórczości Fotograficznej zapraszam do
    wzięcia udziału w konkursie.
    Więcej na www.gttf.infi.pl

    Tymczasem pozdrawiam z e słonecznego Gdańska
    Krzysztof Morawski

  • 2. Data: 2009-09-07 11:07:18
    Temat: Re: konkurs fotograficzny
    Od: Czarek <4...@g...de>

    On 7 Wrz, 12:51, "Kacper" <p...@o...pl> wrote:

    > W imieniu Gdańskiego Towarzystwa Twórczości Fotograficznej zapraszam do
    > wzięcia udziału w konkursie.

    "Autorzy nagrodzonych prac udzielają Gdańskiemu Towarzystwu Twórczości
    Fotograficznej nieodpłatnej licencji na wykorzystanie z poszanowaniem
    autorskich praw osobistych ich autorów nagrodzonych prac w zakresie:
    utrwalania i zwielokrotniania zdjęcia, publikowania w materiałach
    promocyjnych GTTF-u oraz na stronach internetowych sponsorów, a także
    publicznego udostępniania zdjęcia w taki sposób, aby każdy mógł mieć
    do niego dostęp w miejscu i czasie przez siebie wybranym."

    Kolejny cwaniak szuka darmowych zdjęć. Znajdziecie tylko knoty, bo
    żaden szanujący się fotograf ani fotoamator, nie weźmie udziału w
    takim cyrku.

    Czarek

  • 3. Data: 2009-09-07 12:10:30
    Od: "Piotr Sikora" <s...@p...onet.pl>

    > Kolejny cwaniak szuka darmowych zdjęć. Znajdziecie tylko knoty, bo
    > żaden szanujący się fotograf ani fotoamator, nie weźmie udziału w
    > takim cyrku.

    Widzę, że autorzy konkursu ani chybi posiłkowali się rozwiązaniem z
    żorskiego konkursu fotograficznego:
    http://www.zory.pl/m_gl.php?action=n&id=45&szbl=2&id
    _poz=1128

    cyt. "Autorzy nagrodzonych prac udzielają Gminie Miejskiej Żory nieodpłatnej
    licencji na wykorzystanie z poszanowaniem autorskich praw osobistych ich
    autorów nagrodzonych prac w zakresie: utrwalania i zwielokrotniania
    zdjęcia, publikowania w materiałach promocyjnych Miasta oraz na miejskiej
    stronie internetowej, a także publicznego udostępniania zdjęcia w taki
    sposób, by każdy mógł mieć do niego dostęp w miejscu i czasie przez siebie
    wybranym."

    Akuratnież byłem osobą, która zasugerowała wpis do regulaminu dot. licencji
    dla organizatora. Uważam że jest to sensowny krok naprzód, zwłaszcza w
    stosunku do konkursów z kretyńskimi regulaminami, w których na wejściu
    fotograf przenosi majątkowe i osobiste prawa autorskie na rzecz
    organizatora.

    Zauważ, że autorzy nie udzielają licencji wyłącznej, a tylko prawo do
    wykorzystywania fotografii przez organizatora. Majątkowe prawa autorskie
    pozostają u autorów, i mogą oni robić ze zdjęciami co im się podoba -
    sprzedawać, wypożyczać, udzielać płatnych licencji itd. Nie ma mowy o
    sprzedaży zdjęć przez organizatora ani o komercyjnym wykorzystaniu. Normalne
    jest, że jeżeli są wyniki konkursu, to zdjęcia trzeba opublikować na stronie
    internetowej, może wydrukować w jakimś albumie itd.

    Poszanowanie osobistych praw autorskich polega na tym, że jakakolwiek
    publikacja musi być oznaczona imieniem i nazwiskiem autora.

    Kwestia "publicznego udostępniania zdjęcia w taki sposób, by każdy mógł mieć
    do niego dostęp w miejscu i czasie przez siebie wybranym" jest już radosną
    twórczością organizatorów i nie do końca ją rozumiem.

    Pozdrawiam,
    Piotr Sikora
    www.immage.pl
    www.photoactive.chicadii.com

  • 4. Data: 2009-09-07 14:54:14
    Od: Czarek <4...@g...de>

    On 7 Wrz, 14:10, "Piotr Sikora" <s...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > stronie internetowej, a także publicznego udostępniania zdjęcia w taki
    > sposób, by każdy mógł mieć do niego dostęp w miejscu i czasie przez siebie

    Piotrze, a czy przeczytałeś, co cytowałem...? Przypomnę:

    "publikowania w materiałach
    promocyjnych GTTF-u oraz na stronach internetowych sponsorów"

    Jakbyś jeszcze nie zauważył, to doszło takie modne słówko:
    "sponsorów".

> [...]
    > stosunku do konkursów z kretyńskimi regulaminami, w których na wejściu
    > fotograf przenosi majątkowe i osobiste prawa autorskie na rzecz

    To prawda. Ale trzeba wymienić pola eksploatacji. A z cytowanego
    przeze mnie fragmentu wynika, że "sponsor" może sobie z tych zdjęć
    zrobić stronę internetową.

    > Zauważ, że autorzy nie udzielają licencji wyłącznej, a tylko prawo do
    > wykorzystywania fotografii przez organizatora.

    Czyli udzielają licencji niewyłącznej.

    > Majątkowe prawa autorskie
    > pozostają u autorów, i mogą oni robić ze zdjęciami co im się podoba -
    > sprzedawać, wypożyczać, udzielać płatnych licencji itd.

    Tak samo licencjobiorca.

    > Nie ma mowy o
    > sprzedaży zdjęć przez organizatora ani o komercyjnym wykorzystaniu.

    I nie ma mowy, że nie będą wykorzystywane komercyjnie.

    > Normalne
    > jest, że jeżeli są wyniki konkursu, to zdjęcia trzeba opublikować na stronie
    > internetowej, może wydrukować w jakimś albumie itd.

    Oczywiste.
    Tu znajdziesz projekt regulaminu konkursu, który ja kiedyś
    przygotowałem jako wzór z propozycją powielania do bólu :-)
    http://dybowski.pl/inne/reg_foto.pdf

    Czarek

  • 5. Data: 2009-09-07 21:58:18
    Od: Les <s...@p...fm>

> [...]
    > Tu znajdziesz projekt regulaminu konkursu, który ja kiedyś
    > przygotowałem jako wzór z propozycją powielania do bólu

    Witam i cytuję:
    "25. Organizator nabywa równiez na czas nieoznaczony bezpłatna
    licencje .....
    wykorzystania w celach niekomercyjnych pozostałych,
    nadesłanych na konkurs fotografii, na nastepujacych polach
    eksploatacji:..."
    czyli jak rozumiem, organizator wraz ze sponsorem (oczywiście pod
    szyldem organizatora) wydają kalendarz z nadesłanych zdjęć. A żeby
    wszystko było w majestacie prawa, kalendarz jest darmową reklamówką
    sponsora (logo tegoż sponsora przypadkiem znalazło sie na wkładce -
    oczywiście spiętej razem z pozostałymi kartami tego kalendarza).

    A jak uniknąć takich "możliwości"?
    Być może będę niedługo "organizatorem" ogólnopolskiego konkursu i
    chciałbym z mojej strony (tego co układa regulamin) postarać się, żeby
    jakiś "cwany" sponsor przypadkiem nie "użyczał" sobie zdjęć do
    komercyjnych wydawnictw, pod jakimś "pretekstem".

    Pozdrawiam
    Les

  • 6. Data: 2009-09-08 07:36:48
    Od: Czarek <4...@g...de>

    On 7 Wrz, 23:58, Les <s...@p...fm> wrote:

> [...]
    > sponsora (logo tegoż sponsora przypadkiem znalazło sie na wkładce -
    > oczywiście spiętej razem z pozostałymi kartami tego kalendarza).

    Mój projekt regulaminu jest propozycją, w miarę szeroką,
    uwzględniającą różne potrzeby, ale przecież nie ma obowiązku
    przepisywania go toczka w toczkę, można modyfikować, coś wyrzucić, coś
    dodać.

> [...]
    > jakiś "cwany" sponsor przypadkiem nie "użyczał" sobie zdjęć do
    > komercyjnych wydawnictw, pod jakimś "pretekstem".

    To załatwia się nie regulaminem bo ten jest dla uczestników, ale umową
    ze sponsorem.

    Czarek

  • 7. Data: 2009-09-08 09:04:57
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 7 Sep., 13:07, Czarek <4...@g...de> wrote:

> [...]
    >
    > Kolejny cwaniak szuka darmowych zdjęć. Znajdziecie tylko knoty, bo
    > żaden szanujący się fotograf ani fotoamator, nie weźmie udziału w

    ja w tym nie widze nic niepokojacego
    mowa o zdjeciach nagrodzonych.
    zawsze bylo tak ze w powzaniejszych konkursach drukowano katalogi
    autorzy nie dostali za to jakiejs dodatkowej gratyfikacji ,
    gratyfikacja byla nagroda za zajete miejsce w konkursie.
    I co ciekawe nagrodzeni nie mieli nic przeciwko czemus takiemu , na
    ogol ci , ktorzy konkursu nie wygrali i pewnie nie wygraja
    wydaje mi sie ze szukasz dziury w calym.
    coz mozna na czyms takim stracic?
    albo ilez moga organizatorzy zarobic kosztem autora ?
    ostatecznie nagroda w konkursie i publikowanie jego wynikow to
    promocja dla autora.
    ja popieram taki regulamin.

  • 8. Data: 2009-09-08 09:11:24
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

> [...]
    > albo ilez moga organizatorzy zarobic kosztem autora ?
    > ostatecznie nagroda w konkursie i publikowanie jego wynikow to

    Idealem dla niektorych upierdliwcow bylby konkurs w ktorym
    fotki bedzie ogladac wylacznie jury na zamknietych obradach.

    A na pokonkursowej wystawie wystawione beda same exify,
    zeby przypadkiem jakis "cwaniak" nie zobaczyl zdjec...

  • 9. Data: 2009-09-08 09:50:39
    Od: Czarek <4...@g...de>

    On 8 Wrz, 11:11, Jakub Jewuła <b...@s...com.pl> wrote:

    > A na pokonkursowej wystawie wystawione beda same exify,
    > zeby przypadkiem jakis "cwaniak" nie zobaczyl zdjec...

    Exify...? Trzeba by je czytać, w dodatku ze zrozumienie, o co jak
    widać - także u Ciebie - niełatwo :-)
    Magiczne słówko: sponsor.

    Czarek

  • 10. Data: 2009-09-08 10:16:30
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 8 Sep., 11:11, Jakub Jewuła <b...@s...com.pl> wrote:

> [...]
    >
    > A na pokonkursowej wystawie wystawione beda same exify,
    > zeby przypadkiem jakis "cwaniak" nie zobaczyl zdjec...

    a jurorzy powinni miec oczy przepasane czarna opaska zeby przypadkiem
    nie zerzneli pomyslu autora.