  • 1. Data: 2009-09-07 07:16:33
    Temat: Jaki czytnik kart ?
    Od: Radek D <r...@p...onet.pl>

    Witam!

    Czy oprócz "SanDisk ImageMate 2.0 USB All in one"
    są jeszcze jakieś dobre markowe czytniki obsługujące CF ?
    I fajnie by było gdyby transfer (przynajmniej z CF)
    był większy niż 10-15 MB/s. Karty mam SanDiska
    Ultra II i Extreme III. Najbardziej cieszył by
    mnie czytnik wewnętrzny na 3,5" - ale nie udało mi
    się namierzyć takiego z sensownym transferem.

    Obecnie mam wewnętrzny czytnik Chiefteca na 3,5" ale
    zgrywając 15-20 GB z kart z prędkością 3MB/s można osiwieć
    (nie licząc tego, że w losowych momentach czytnik przestaje
    być wykrywany i muszę go odłączyć i podłączyć ponownie).

  • 2. Data: 2009-09-07 08:58:22
    Temat: Re: Jaki czytnik kart ?
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    Dnia Mon, 07 Sep 2009 09:16:33 +0200, Radek D napisał(a):

> [...]
    > Ultra II i Extreme III. Najbardziej cieszył by
    > mnie czytnik wewnętrzny na 3,5" - ale nie udało mi
    > się namierzyć takiego z sensownym transferem.

    Mój wewnętrzny Chieftec CRD-501 nie ma żadnego problemu z odczytem rzędu
    15-20MB/s

> [...]
    > (nie licząc tego, że w losowych momentach czytnik przestaje
    > być wykrywany i muszę go odłączyć i podłączyć ponownie).

    A to może wskazywać na poważne problemy z kablem przyłączeniowym, choć i
    przy zainfekowanym systemie też coś podobnego widziałem...

  • 3. Data: 2009-09-07 09:13:44
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    Radek D wrote:
> [...]
    > Ultra II i Extreme III. Najbardziej cieszył by
    > mnie czytnik wewnętrzny na 3,5" - ale nie udało mi
    > się namierzyć takiego z sensownym transferem.

    Mam kilka różnych Apacerów, wewnętrznych na 3.5", wszystkie osiągają
    18-20MB/s dla kart CF. W pracy mam zewnętrzny Hama 49009 obsługujący UDMA i
    osiągający blisko 30 MB/s.

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj

  • 4. Data: 2009-09-07 10:57:44
    Od: "Marek Grochocki" <m...@g...pl>

    "Radek D" <r...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > Ultra II i Extreme III. Najbardziej cieszył by
    > mnie czytnik wewnętrzny na 3,5" - ale nie udało mi
    > się namierzyć takiego z sensownym transferem.

    Ja do kart Extreme mam tez SanDiska czytnik Extreme USB 2.0. Sprawdza sie
    wysmienicie.

> [...]
    > (nie licząc tego, że w losowych momentach czytnik przestaje
    > być wykrywany i muszę go odłączyć i podłączyć ponownie).

    Poza samym czytnikiem bardzo istotny jest kabel polaczeniowy. W obudowach
    czesto sa cieniutki i nieekranowane kable, co prowadzi do kiepskich
    transferow, albo nawet niewykrywania czasami dysku czy pendrivea. Najlepiej
    spraw sobie dobry grubszy kabel z ferrytami na koncach i podlaczaj czytnik
    prosto do gniazdek USB z tylu kompa.

    MARC

  • 5. Data: 2009-09-07 14:33:43
    Od: "KZ" <n...@a...com.pl>

    Radek D wrote:
> [...]
    > Ultra II i Extreme III. Najbardziej cieszył by
    > mnie czytnik wewnętrzny na 3,5" - ale nie udało mi
    > się namierzyć takiego z sensownym transferem.

    Ja kupiłem ww. Sandiska mają Hamę z Media Marktu (taką
    niebiesko-przezroczystą, 18 in 1 bodajże). Miały dokładnie identyczne
    transfery....
    Kupowanie markowych czytników to trochę wywalania kasy (Sandisk był ~2 razy
    droższy niż Hama).

    KZ

  • 6. Data: 2009-09-07 15:42:19
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "KZ" napisał

> [...]
    > transfery....
    > Kupowanie markowych czytników to trochę wywalania kasy (Sandisk był ~2

    Ale to trochę ryzyko. W Sandisku raczej wiesz co będzie, w Hamie mogą być
    różne bebechy i ten sam model będzie działać jak szit albo śmigać jak złoto.
    Przećwiczyłem to ostatnio z 1394, w czytnikach pewnie jest podobnie.

    adam

  • 7. Data: 2009-09-08 14:09:01
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 7 Sep 2009, Radek D wrote:

    > Witam!
    >
    > Czy oprócz "SanDisk ImageMate 2.0 USB All in one"
    > są jeszcze jakieś dobre markowe czytniki obsługujące CF ?

    Wewnętrzny czy zewnętrzny?
    Jak zewnętrzny, to reklama tego czegoś:
    https://www.hurt.com.pl/?o=shpp&i=4856
    ...nie jest przesadzona.
    Mam i kiedy zaraportowałem na grupie to były potwierdzenia
    od innych osób.

    > I fajnie by było gdyby transfer (przynajmniej z CF)
    > był większy niż 10-15 MB/s.

    Mi brakuje skali czym mierzyć, bo najszybsza posiadana PQI
    "kończy się" na 25 MB/s :)

    Żeby nie było: Baltrade jak każdy sprzedawca podaje "dane
    marketingowe", miewali np. akumulatorki w stylu "MexXcell
    bardzo_duże_liczby" :P) ale jeśli *wyraźnie* zaznaczają że
    zmierzyli, to najwyraźniej znaczy że *zmierzyli*
    - a przynajmniej się jeszcze nie naciąłem na takiej deklaracji,
    obojętnie czy to sprzęt czy akumulatorki.

> [...]
    > (nie licząc tego, że w losowych momentach czytnik przestaje
    > być wykrywany i muszę go odłączyć i podłączyć ponownie).

    W tanim czytniku o mniej więcej takiej konstrukcji:
    http://allegro.pl/item730394506_czytnik_kart_pamieci
    _cf_xd_sd_mmc_ms_sdh.html
    (uwaga: *podobnie wyglądającej*, w żadnym wypadku nie twierdzę że
    to *taki sam* czytnik) znalazłem przyczynę takich zachowań.
    Nie, nie kabelek :P (sprawdzałem na różnych).
    Po prostu na jednym ze scalaczków w środku można się poparzyć,
    jeśli się puści "długi" transfer :]

    pzdr, Gotfryd