  • 1. Data: 2009-09-06 19:46:50
    Temat: Raw Therapee - pomocy
    Od: bronek <b...@w...pl>

    Witam
    instalacja RT 2.4.1 na Windows Vista Home
    konwersja nef (D70s) do jpg

    Po wybraniu "zapisz obraz" przybywa tylko "zadań w kolejce,
    nic nie zapisuje niezależnie jaki katalog jest ustawiony w preferencjach.
    Po wybraniu zapisz "Jako..." i "immediately" zapisuje

    CO ZROBIĆ żeby zapisało wywołany obrazek ??

  • 2. Data: 2009-09-06 20:24:57
    Temat: Re: Raw Therapee - pomocy
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    bronek wrote:
> [...]
    > Po wybraniu zapisz "Jako..." i "immediately" zapisuje
    > CO ZROBIĆ żeby zapisało wywołany obrazek ??

    Chyba odkryłeś co to "kolejka". Idea jest prosta - edytujesz kopię roboczą
    i na niej testujesz ustawienia. Po tym klikasz w magiczny przycisk i
    konwertuje się wszystko z pełnią sił przerobowych. Wtedy komputer jest
    obciążony na 100% przez dłuższy czas.

    d.

  • 3. Data: 2009-09-06 20:42:31
    Od: bronek <b...@w...pl>

    dominik pisze:

> [...]
    > przycisk i konwertuje się wszystko z pełnią sił przerobowych. Wtedy
    > komputer jest obciążony na 100% przez dłuższy czas.

    OGROMNE DZIĘKI

    tylko co to jest ten magiczny przycisk ??
    w manualu :
    (http://linio.wonder.pl/oprogramowanie/fotografia/ra
    wtherapee/manual)
    podają że właśnie "zapisz obraz" uruchamia przetwarzanie...
    może nie potrafię znaleźć "magicznego przycisku" i o to właśnie dopytuję

    PS kolejki odkryłem coś ponad 25 lat temu kiedy zaczynałem na PC
    pierwszy raz coś pisać...

  • 4. Data: 2009-09-06 20:55:26
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    bronek wrote:
> [...]
    > podają że właśnie "zapisz obraz" uruchamia przetwarzanie...
    > może nie potrafię znaleźć "magicznego przycisku" i o to właśnie dopytuję

    Z tego manuala, rozdział (8) Przeglądarka plików i katalogów:

    "Pokazuje kolejkę przetwarzania. Gdy zostanie wciśnięty przycisk "Start
    processing" natychmiast wykonywane jest przetwarzanie i tworzone są obrazy
    JPG. Po wciśnięciu "Stop processing" obrazki są gotowe do przetwarzania.
    Nie jest wykonywana żadna akcja (jest to domyślne ustawienie). Dodatkowo
    przy pomocy "Settings" możesz przejść i zmienić Opcje wyjściowe w
    preferencjach."

    :)

    > PS kolejki odkryłem coś ponad 25 lat temu kiedy zaczynałem na PC
    > pierwszy raz coś pisać...

    :)

    d.

  • 5. Data: 2009-09-06 21:12:57
    Od: bronek <b...@w...pl>

    dominik pisze:

> [...]
    > przetwarzania. Nie jest wykonywana żadna akcja (jest to domyślne
    > ustawienie). Dodatkowo przy pomocy "Settings" możesz przejść i zmienić

    DZIĘKI - naprowadziło mnie :)

    myslalem że opcji zapisu szuka się w pkcie (9) - ZAPIS , preferencje...

    a w (8) nie ma podpunktu do tego przycisku (coś dziwnie poformatowane) i
    przeoczyłem , zresztą był nieaktywny najpierw

    jeszcze raz dziękuję - właśnie tego potrzebowałem - pod jakim knefelkiem
    schowane :)