  • Data: 2014-09-10 08:22:40
    Temat: Re: koniec miejsca w dow. rejestracyjnym
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "MichaelData(R)" <s...@o...com>

    > Bzdurzysz. Przepisy wyraźnie regulują stan na zatrzymanie dowodu
    > rejestracyjnego a pozwolenia, które ma ograniczoną ważność.
    >
    > art 132:
    > " W razie zatrzymania dowodu rejestracyjnego (pozwolenia czasowego),
    > policjant wydaje kierowcy pokwitowanie. Może on zezwolić na używanie
    > pojazdu przez czas nieprzekraczający 7 dni, określając warunki tego
    > używania w pokwitowaniu. Zezwolenie nie może być wydane w przypadkach, o
    > których mowa w ust. 1 pkt 1 lit. a i c oraz w pkt 6"
    > http://www.arslege.pl/przeslanki-zatrzymania-dowodu-
    rejestracyjnego-pozwolenia-czasowego-/k168/a23570/

    Ale to nie ma nic do wiatraka. Nie dostaniesz zezwolenia czasowego jak
    samochód nie nadaje się do jazdy a jednak po zrobieniu przeglądu możesz nim
    jeździć.

    > Za brak dowodu rejestracyjnego? Oj coś kiepsko znasz te przepisy :>

    Znieśli ?

    > Znów bzdurzysz. Brak wpisu w dowodzie rejestracyjnym o tym że pojazd
    > przeszedł kontrolę techniczną i jest dopuszczony do ruchu jest właśnie
    > NIEZGODNOŚCIĄ ze stanem faktycznym/bierzącym. Dowód jest DOKUMENTEM a
    > kartka tylko zaświadzczeniem. Nie "znikaj" ważności dokumentu bo mijasz
    > się z prawem.

    Gdyby ten dokument nie był ważny to byś mandat dostał a nie został Ci
    zatrzymany. Podstawą zatrzymania jest podejrzenie a nie faktyczna
    niezgodność.

    > Nic nie zawiadamiałem bo nie miałem takiej sytuacji. Piszę jak wygląda
    > stan prawny a Ty próbujesz sztuczek "Kowalskiego" :> Porozmawiaj kiedyś z
    > policjantem jak zabierze Ci dowód i wtedy kombinuj.

    Ale ja zmieniałem z powodu braku pieczątek i miałem także zatrzymany dowód z
    powodu niesprawności, więc lepiej od Ciebie wiem jak to wygląda w praktyce.

    > Weź nie wymyślaj :> Dokument w postaci dowodu rejestracyjnego ma być
    > zgodny ze stanem faktycznym lub bierzącym jak wolisz. Nie jest? Czyli
    > obowiązuje tutaj wspomniany art. 78 ust. 2 pkt. 2 ustawy Prd i koniec
    > pisania.

    Zrozum, tu się nic nie zmieniło. Dowód nie zawiera tylko wpisu odnośnie
    przeprowadzonego badania technicznego. To nie są te dane o jakich mowa w
    przepisie. Bo gdyby o te chodziło to, jak już pisałem, musiałbyś mieć w
    nowym dowodzie wszystkie wpisy a nie tylko nowy.