-
101. Data: 2018-11-19 13:51:34
Temat: Re: koniec diesli
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Mateusz Viste" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:5bf29d58$0$20333$4...@n...free.fr.
..
>Nie żebym się jakoś szczególnie interesował tematem, ale jako że
>człowiek
>uczy się całe życie to wpisałem w wyszukiwarkę zapytanie i otrzymałem
>odpowiedź. Otóż "hybryd" jest kilka wariantów:
>REEV (Range Extended Electric Vehicle): pojazd elektryczny, gdzie
>napędem jest silnik elektryczny, a generator spalinowy pozwala go
>doładować w razie potrzeby.
> PHEV (Plug-In Hybrid Vehicle): Modele hybrydowe, posiadające silnik
>spalinowy i silnik elektryczny. Silnik elektryczny i akumulatory w
> hybrydzie typu plug-in są doładowywane za pomocą ładowarki lub ze
> zwykłego gniazdka. Silnik elektryczny pełni rolę wsparcia dla
> silnika
> spalinowego, ale może także być wykorzystany samodzielnie.
No i imo moga sie tez doladowac z silnika spalinowego ..
>HEV (Hybrid Electric Vehicle): Tradycyjna hybryda silnika spalinowego
>i
>elektrycznego, HEV różni się od PHEV tym, że silnik elektryczny nie
>wymaga doładowywania, doładowuje się on energią z hamowania. Nie ma
>możliwości podróżowania w trybie wyłącznie elektrycznym, silnik
>elektryczny pomaga w dynamicznym ruszaniu miejskim.
Cos tu nie tak. A pierwszy prius to jaki byl ?
Bo roznil sie tym, ze akumulatora nie mozna bylo doladowac z gniazdka,
z braku wtyczki/gniazda w samochodzie.
Akumulator ladowal sie z silnika spalinowego, z hamowania byc moze
tez, pozwalal na samodzielna jazde - tylko krotko i niezbyt szybko, bo
byl malej pojemnosci i mocy ..
>Michał pisał że ma Outlandera w wersji "PHEV", czyli ten mocno
>skomplikowany (drogi) wariant. Ty natomiast myślałeś o "REEV", a to
>zaiste brzmi niegłupio, pod warunkiem że wbudowana prądnica jest w
>stanie
>zapewnić wystarczająco mocy by dało się jechać z pustym aku.
>Sprawność jak sądzę jest w takim wypadku tragiczna,
>no ale z założenia to ma raczej działać tak jak kanister który wożę w
>bagażniku.
Zeby dojechac do najblizszej ladowarki i zafundowac sobie dlugi obiad
?
To powinno starczyc na jazde w trasie.
Ze 25-40kW powinno wystarczyc ... do jazdy 130 po plaskim :-)
Tylko niestety - sprawnosc tragiczna :-(
J.
-
102. Data: 2018-11-19 13:52:08
Temat: Re: koniec diesli
Od: robot <a...@o...pl>
W dniu 2018-11-16 o 14:28, Dominik Ałaszewski pisze:
> Dnia 16.11.2018 Myjk <m...@n...op.pl> napisał/a:
>
>> nadzieję że spalinowce odejdą do lamusa a ruszy się w końcu wyścig z
>> zadaniem polepszenia pojemności i szybkości ładowania baterii. W świetle
>
> Najpierw należałoby skonstruwać sensowny akumulator.
Nie widzę szans na to.
-
103. Data: 2018-11-19 13:54:28
Temat: Re: koniec diesli
Od: robot <a...@o...pl>
W dniu 2018-11-16 o 16:11, Myjk pisze:
> Fri, 16 Nov 2018 13:42:00 +0000 (UTC), Dominik Ałaszewski
>
>> Żałosną gęstość gromadzonej energii (zarówno na jednostkę
>> objętości, jak i masy) jak też ogromne koszty dla środowiska
>> choćby przy wydobywaniu surowców jak rozumiem zaliczasz do zalet?
>
> Powielasz zasłyszane mity. Przeczytaj poprzedni wątek porównujący emisję
> samochodów z ICE do elektryków i uzupełnij ew. o fakty które tam poruszone
> nie były, tj. bezpośredni wpływ spalin na ludzi.
>
Emisja to szczegół.
Ale co z żałosną gęstością energii?
Waga, ciężar!!!
-
104. Data: 2018-11-19 14:00:43
Temat: Re: koniec diesli
Od: Cavallino <c...@k...pl>
W dniu 19-11-2018 o 13:51, J.F. pisze:
>> HEV (Hybrid Electric Vehicle): Tradycyjna hybryda silnika spalinowego i
>> elektrycznego, HEV różni się od PHEV tym, że silnik elektryczny nie
>> wymaga doładowywania, doładowuje się on energią z hamowania. Nie ma
>> możliwości podróżowania w trybie wyłącznie elektrycznym, silnik
>> elektryczny pomaga w dynamicznym ruszaniu miejskim.
>
> Cos tu nie tak. A pierwszy prius to jaki byl ?
> Bo roznil sie tym, ze akumulatora nie mozna bylo doladowac z gniazdka, z
> braku wtyczki/gniazda w samochodzie.
> Akumulator ladowal sie z silnika spalinowego, z hamowania byc moze tez,
> pozwalal na samodzielna jazde - tylko krotko i niezbyt szybko, bo byl
> malej pojemnosci i mocy ..
Jak to pierwszy Prius?
To cały czas jest standard we wszelkich Toyotach.
Wersja extra z Plug-in to inna bajka i zupełnie inna kasa.
>
-
105. Data: 2018-11-19 14:03:02
Temat: Re: koniec diesli
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Mon, 19 Nov 2018 12:10:41 +0100, J.F.
>>Właśnie że prawo Moora nie działa w odniesieniu do baterii. :/
> Zdaje sie, ze przestalo dzialac i co do ukladow scalonych.
Ale długo działało i pewnie by działało nadal, tylko w zasadzie większej
mocy już nie potrzeba. Za to ceny spadają.
> No nie, troche wczesniej.
> Po prostu pewne rzeczy trzeba odkryc, to jest troche kwestia
> przypadku.
> I lata leca.
No to popatrzmy przez pryzmat elektroniki czy medycyny. Ludzie nad tym
pracują, to odkrywają. Akumulaotory leżały odłogiem praktycznie do roku
2000 kiedy to urządzenia mobilne zaczęły ruszać. A i tu głównie kładziono
nacisk na zmniejszenie zużycia energii niż na zwiększenie pojemności aku.
Co oczywiście jest logiczne ale nie tłumaczy braku walki z akumulatorami.
--
Pozdor
Myjk
-
106. Data: 2018-11-19 14:10:17
Temat: Re: koniec diesli
Od: robot <a...@o...pl>
W dniu 2018-11-17 o 14:27, Myjk pisze:
>> 46 MJ/kg beznyny).
>
> O tej wadzie już wiadomo.
>
Ale ty nie wiesz, bo pisałeś, że jedyną wadą jest wolne ładowanie.
-
107. Data: 2018-11-19 14:16:38
Temat: Re: koniec diesli
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Mon, 19 Nov 2018 14:10:17 +0100, robot
> Ale ty nie wiesz, bo pisałeś, że jedyną wadą jest wolne ładowanie.
Następny co mu trzeba tłumaczyć jak krowie na rowie? Jest to wadą, ale
większą wadę, która w zasadzie większość ludzi zniechęca do samochodów
elektrycznych (poza ceną naturalnie) jest bardzo długi czas ładowania, tj.
10-20x dłuższy niż konwencjonalnych samochodów, a nie "mizerna" pojemność.
--
Pozdor
Myjk
-
108. Data: 2018-11-19 14:54:03
Temat: Re: koniec diesli
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Mon, 19 Nov 2018 13:51:34 +0100, J.F.
> No i imo moga sie tez doladowac z silnika spalinowego ..
Tak było (albo miało być) napisane, tylko autor coś pokiełbasił.
> Cos tu nie tak. A pierwszy prius to jaki byl ?
Był i nadal jest HEVem.
> Bo roznil sie tym, ze akumulatora nie mozna bylo doladowac z gniazdka,
> z braku wtyczki/gniazda w samochodzie.
No bo po co ładować 1kWh akumulatora skoro to starczy raptem na 1-2km
jazdy. Szkoda czasu marnować na sięganie po wtyczkę. :P
> Akumulator ladowal sie z silnika spalinowego, z hamowania byc moze
> tez, pozwalal na samodzielna jazde - tylko krotko i niezbyt szybko, bo
> byl malej pojemnosci i mocy ..
Głównie to ten aku służy do rekuperacji i jako forma "bufora" jak potrzeba
mocniej przyśpieszyć.
> Zeby dojechac do najblizszej ladowarki
> i zafundowac sobie dlugi obiad ?
Widział ktoś kiedyś REEVa na ulicy? Ja nie, nawet na yutubowym filmie.
> To powinno starczyc na jazde w trasie.
> Ze 25-40kW powinno wystarczyc ...
> do jazdy 130 po plaskim :-)
REEV to czysty elektryk do codziennej jazdy miejskiej, a jak chce się raz w
miesiącu pojechać dalej, to się doczepia dodatkowo generator. Może to, poza
tym że trzeba przyczepkę wozić za autem), nawet lepsze wyjście niż
codzienne targanie ze sobą paliwa i silnika spalinowego, tak jak OL PHEV --
gdyby zamiast spaliniaka i baku paliwa upakować akumulatory, to by mnie
taki samochód zadowolił praktycznie na 99,9%. Generalnie jak patrzę, to
sporo jeszcze akumulaotrów by się zmieściło w bagażniku pod podłogą. W
zamian za to jest przepastne miejsce gdzie jest zestaw naprawzczy do kół (z
miejscem na dojazdówkę) oraz schowek na ładowarkę i reszta zajęta przez
kształktki, plastiki etc. W tym miejscu spokojnie ze 2-3kWh by się jeszcze
zmieściły, tylko nie wiem czy to aby byłoby bezpieczne.
> Tylko niestety - sprawnosc tragiczna :-(
Sprawność taka sama jak HEVa, tylko ta przyczepka...
--
Pozdor
Myjk
-
109. Data: 2018-11-19 15:27:14
Temat: Re: koniec diesli
Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>
On Mon, 19 Nov 2018 14:54:03 +0100, Myjk wrote:
> Widział ktoś kiedyś REEVa na ulicy? Ja nie, nawet na yutubowym filmie.
BMW i3? Ma opcję z generatorem (silnik od skutera) i bakiem 9l.
https://www.youtube.com/watch?v=fmfb8Mt5qvE
Wygląda na to że jacyś ludzie tym jeżdżą, w ogłoszeniach widzę używane
wystawione. No ale REEV czy PHEV, cena dalej zabija... Za dwulatka i3
Range Extender z przebiegiem 163 tyś wołają 18 tyś. euro.
Mateusz
-
110. Data: 2018-11-19 15:43:02
Temat: Re: koniec diesli
Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>
W dniu 19.11.2018 o 12:24, Mateusz Viste pisze:
> Michał pisał że ma Outlandera w wersji "PHEV", czyli ten mocno
> skomplikowany (drogi) wariant. Ty natomiast myślałeś o "REEV", a to
> zaiste brzmi niegłupio, pod warunkiem że wbudowana prądnica jest w stanie
> zapewnić wystarczająco mocy by dało się jechać z pustym aku. Sprawność
> jak sądzę jest w takim wypadku tragiczna, no ale z założenia to ma raczej
> działać tak jak kanister który wożę w bagażniku.
>
Lokomotywy tak działają "od zawsze" i to wyłącznie na prądzie
generowanym na bieżąco.
:)
Ale gdyby mnie było stać, to bym kupił samochód, który w jeździe po
mieście jest wyłącznie elektryczny, a na długich jazdach po rozładowaniu
akumulatora - spalinowy (bez różnicy, czy z przekładnią mechaniczną, czy
elektryczną).
MJ