-
31. Data: 2016-07-22 13:23:48
Temat: Re: koniec diesli
Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
Dla Ciebie wymagane 80, dla mnie 40, dla innego 25 na tydzien. Poza tym skad takie
wskazniki wziales ze na zuzycie tak duzo. Elektryk jest ekonomiczny na sprawnych
akumulatorach a nie zlomach. Idac takim tokiem rozumowania to nie 80 a 800 kilometrow
bo wedlug Ciebie akumulatory w ktorych zostalo 25% pojemnosci sa jeszcze dobre
chociaz producent twierdzi ze sa zuzyte jak stracily 20% pojemnosci.
-
32. Data: 2016-07-22 13:32:31
Temat: Re: koniec diesli
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Zenek Kapelinder" napisał w wiadomości
>Dla Ciebie wymagane 80, dla mnie 40, dla innego 25 na tydzien.
Nie mowie nie, ale 20 km dojazdu jeszcze mnie nie zdziwi w duzym
miescie.
I nawet jak komus wystarczy 5km, to przeciez trafi sie czasem checz
czy koniecznosc pojechania na drugi koniec miasta, i co - taksowke
brac, bo pradu nie starczy ?
>Poza tym skad takie wskazniki wziales ze na zuzycie tak duzo.
>Elektryk jest ekonomiczny na sprawnych akumulatorach a nie zlomach.
>Idac takim tokiem rozumowania to nie 80 a 800 kilometrow
>bo wedlug Ciebie akumulatory w ktorych zostalo 25% pojemnosci
>sa jeszcze dobre chociaz producent twierdzi ze sa zuzyte jak stracily
>20% pojemnosci.
No coz, jesli producent zagwarantuje, ze po 5 latach pojemnosc
akumulatorow nie spadnie ponizej 80% poczatkowej, to swietnie.
Znasz takiego producenta ?
Gwarancja ma byc, tzn ze jak spadnie ponizej, to wymienia akumulatory
na nowe, a nie "no to ma pan pecha" ...
Niektorym by moze wystarczyly 3 lata, bo i tak czesciej samochody
zmieniaja, ale ja jestem oszczedny ...
J.
-
33. Data: 2016-07-22 14:02:59
Temat: Re: koniec diesli
Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
Z reguly producenci okreslaja ilosc cykli i jest to ok tysiaca do jakiejs ustalonej
utraty pojemnosci pod warunkiem zachowania okreslonych warunkow pracy. Mnie jak
zasieg spadnie z 40 do 30 kilometrow po pieciu latach to bedzie to akceptowalne.
Elektryk to nie samochod dla wszystkich. Z zalozenia to ma byc w Europie maly miejski
samochodzik sluzacy do dojazdow do pracy. Zasiegi ma miec uzaleznione od miejsca
gdzie ma byc eksploatowany. W Londynie musi miec wiekszy zasieg niz w Zyradrowie.
-
34. Data: 2016-07-22 14:50:01
Temat: Re: koniec diesli
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Zenek Kapelinder" napisał w wiadomości grup
>Z reguly producenci okreslaja ilosc cykli i jest to ok tysiaca do
>jakiejs ustalonej utraty pojemnosci pod warunkiem zachowania
>okreslonych warunkow pracy.
Wole gwarancje od deklaracji.
No dobra - inni producenci tez nie gwarantuja, ze silnik 200kkm
wytrzyma.
Chyba, ze w USA...
>Mnie jak zasieg spadnie z 40 do 30 kilometrow po pieciu latach to
>bedzie to akceptowalne.
Dla ciebie akceptowalne, dla kogos kto potrzebuje tych 30km - juz
nieakceptowalne.
A przeciez producent okreslil, ze na 40km powinno starczyc :-)
Dlatego, zakladajac trase 20 km w jedna strone, dodalem margines
bezpieczenstwa i stwierdzilem, ze trzeba szukac takiego, ktoremu
producent obiecuje 80 km :-)
>Elektryk to nie samochod dla wszystkich.
Dania czy Holandia maja inne zdanie.
>Z zalozenia to ma byc w Europie maly miejski samochodzik sluzacy do
>dojazdow do pracy.
No i OK, tylko to ogranicza zastosowanie ... i sprzedaz.
Moze jednak warto pomyslec o hybrydowym ?
>Zasiegi ma miec uzaleznione od miejsca gdzie ma byc eksploatowany.
>W Londynie musi miec wiekszy zasieg niz w Zyradrowie.
Tylko zobaczysz, ze najpierw sie pojawia w Londynie :-)
I akurat mieszkanca Zyrardowa podejrzewalbym o prace gdzies dalej
(Warszawa ?), i koniecznosc sporego zasiegu.
J.
-
35. Data: 2016-07-22 15:58:12
Temat: Re: koniec diesli
Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
Jaki widzisz problem. Idziesz do sklepu i kupujesz tesle. W wersji z najslabszymi
akumulatorami ma wystarczajacy dla Ciebie zasieg. Wystarczy miec od 350 tysiecy
wzwyz. Morawiecki klepnal przy jakiejs okazji ze doplat do elektrykow nie bedzie. I
slusznie bo w takiej sytuacji biedni by placili bogatym.
-
36. Data: 2016-07-22 18:50:22
Temat: Re: koniec diesli
Od: __Maciek <i...@c...org>
Wed, 20 Jul 2016 14:16:50 +0200 "T." <k...@i...pl> napisał:
>Ale nie dla wszystkich. Próbowałem kiedyś zbiorkomem jeździć. Wyszło jak
>w Zmiennikach
[...]
>Półtorej godziny. Autem - ok. pół. :-)
To było w "Co mi zrobisz jak mnie złapiesz":
https://www.youtube.com/watch?v=UtE_EloCpSU
A w "Zmiennikach" było to:
https://www.youtube.com/watch?v=f_4R5xrpqt4
:-)
-
37. Data: 2016-07-22 20:46:24
Temat: Re: koniec diesli
Od: Maciek <d...@p...onet.pl>
Dnia Tue, 19 Jul 2016 02:03:54 -0700 (PDT), p...@g...com
napisał(a):
> --Czy ktoś może to potwierdzić?
Producenci wtrysków, dwumas, fapów i pomp wzniecą powstanie.
Będzie mi brakowalo tego zapachu świeczki, tego dźwięku bociana uwięzionego
w blaszanym wiadrze....
W każdej podlaskiej i mazurskiej wsi stanie pomnik golfa tedei i
passerati...
--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl
---
Ta wiadomość została sprawdzona na obecność wirusów przez oprogramowanie antywirusowe
Avast.
https://www.avast.com/antivirus
-
38. Data: 2016-08-02 12:14:29
Temat: Re: koniec diesli
Od: Rafał P <t...@g...com>
W dniu wtorek, 19 lipca 2016 12:35:46 UTC+2 użytkownik p...@g...com
napisał:
> diesle nie spelniaja norm juz od dawna tylko niemieccy lobbisci w Brukseli byle na
tyle skuteczni ze o tym nie mowiono ani nie pisano ... przeciez te testy to sciema
NEFZ zamiast realnego drogowego testu ?
No dokładnie od normy EURO6...tej normy nie są w stanie spełnić auta z silnikiem
diesla czyli od roku 2010...
>
> --W powietrzu wisi nowy pomysl - wiatraki i panele beda produkowac wodor.
> Wodor daje sie magazynowac.
>
> i fajnie wybucha :-)
Benzyna wybucha bardziej a nikt się tym nie przejmuje...od czasów Hindenburga sporo
sie zmieniło ;)
>
> --Ale moze nie bedzie potrzebny - bo ostatnio cos mowia o szybko ladowanych
akumulatorach.
>
> no juz sa. w telefonach :-) gospodarka jest oparta na silniku diesla poza tym wciaz
brak wiarygodnych badan nt. udzialu spalin samochodowych w zanieczyszczeniu
srodowiska przypomnijmy tylko ze cyrk w Niemczech z tzw Umweltplakette pokazal ze NIE
ZAOBSERWOWANO zadnych mierzalnych efektow po wprowadzeniu stref ...
Troszkę szperałem w sieci na ten temat i nie do końca tak jest. Generalnie chodzi o
pyły PM2.5 i PM10 oba są generowane przez samochody ... i przez spalanie w piecach
opalanych paliwem stałym.... Strefy wykluczyły pojazdy z silnikami z ZS z lat poniżej
EURO4...czyli bez DPFów i FApów ale pyły PM2.5 i PM10 powstają także przez ścieranie
się opon o asfalt...czyli generalnie z powodu ruchu ulicznego a nie tylko silników :)
W Warszawie robiono taki test w 2010 roku gdzie sprawdzano jaki udział pyłów ma
źródło w spalaniu paliw a jaki opon czy spalaniu paliw...no i wyszło że blisko 80% to
pyły związane z oponami samochodów - najwięcej ciężarowych a TYLKO 20% ma związek ze
spalaniem paliw w silnikach. No i ważne - samochody benzynowe z bezpośrednim
wtryskiem także emitują pyły i ich ilość jest tak duża/mała że nie przeszły by norm
EURO6 dla diesli... :) tyle że EURO6 dla silników benzynowych nie sprawdza emisji
PM...w ogóle...
generalnie ciekawe wnioski się nasuwają...
Pozdrawiam
Rafał
-
39. Data: 2016-08-03 13:20:18
Temat: Re: koniec diesli
Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>
W dniu 2016-07-19 o 12:35, p...@g...com pisze:
> --Ty sie smiej, a Holandia i Norwegia juz zapowiedzialy koniec samochodow
spalinowych u siebie.
>
> oczywiscie i oba kraje to uznane potegi samochodowe :-)
Mimo iż w Holandii wszyscy jeżdżą rowerami to autostrad mają ponad
2300km (w Polsce docelowo ma być nieco ponad 2000km, obecnie < 1700km).
I to przy powierzchni ośmiokrotnie mniejszej, z czego i tak blisko 20%
to woda. Jakbyśmy u nas mieli tak gęstą sieć, to do prawie każdej
pipidówy dojechałoby się autostradą.
> --W powietrzu wisi nowy pomysl - wiatraki i panele beda produkowac wodor.
> Wodor daje sie magazynowac.
>
> i fajnie wybucha :-)
Akumulatory też wybuchają :)
Akumulatory mają wciąż bardzo dużo wad, ale kierunek jest już chyba
ustalony.
Może w końcu ktoś zbuduje ZPM i nasze problemy energetyczne się skończą.
Pozdrawiam
-
40. Data: 2016-08-04 10:59:59
Temat: Re: koniec diesli
Od: laisar <k...@o...pl>
W dniu wtorek, 2 sierpnia 2016 12:14:32 UTC+2 użytkownik Rafał P napisał:
> EURO6 dla silników benzynowych nie sprawdza emisji PM...w ogóle...
Nieprawda - właśnie przy wtrysku bezpośrednim PM jest sprawdzane w benzyniakach od
czasu Euro5 (wrzesień 2009):
https://en.wikipedia.org/wiki/European_emission_stan
dards#Emission_standards_for_passenger_cars