-
31. Data: 2012-07-25 20:59:19
Temat: Re: koniec diesli
Od: Czeslawek <c...@g...pl>
W dniu 2012-07-25 18:33, WW pisze:
> W dniu 2012-07-25 18:16, anacron pisze:
>
>> Na trasie się nie liczy, średnie w granicach 5,5l.
>>
>
> To i tak mniej od "ekologicznego" Priusa. :-)
> A do tego nie potrzebuje baterii, których wytworzenie kosztuje i nieźle
> zatruwa środowisko, nie musze ich też po dwóch latach "utylizować".
> Samochód jest lżejszy a więc mniej zużywam drogę i opony, a ich
> wytworzenie też kosztuje i zatruwa.
Cały myk polega na tym, że zatruwa w Chinach a nie w EU. Zresztą cały
wzrost efektywności energetycznej i spadek emisji CO2 w krajach
zachodnich EU, oparty jest na wyprowadzeniu najbardziej energochłonnych
fabryk do Chin.
--
Pozdrawiam,
Czesławek
-
32. Data: 2012-07-25 21:25:54
Temat: Re: koniec diesli
Od: PK <k...@n...pl>
On 2012-07-25, WW <w...@v...pl> wrote:
> Będą i inne korzyści. Masa kasy, dziś topiona w kolej, będzie mogła
> wspomóc drogownictwo. Popatrz ile wartościowego, uzbrojonego terenu w
> samym centrum wróciło by do Warszawy, jakby zlikwidować kolej z
> przybudówkami. W innych dużych miastach podobnie.
Nie wiem jak to miasto egzystowałoby bez kolei, ale masz rację
- niewątpliwie terenu by było więcej. A jakby się wszyscy stąd wynieśli,
to dopiero byłby luz :D.
> A kolej to na co jeździ?
Rzecz w tym, że na cokolwiek.
Samochody jeżdżą tylko na baterie (nieefektywnie) i na łatwe w obróbce
substancje wysokoenergetyczne, których ubywa szybciej niż przybywa.
Chyba że np. nie przeszkadza Ci fakt, że musiałbyś zamocować do auta
pantograf i jeździć tylko tam, gdzie wiszą druty. Transportu masowego
to nie rozwiązuje (bo niczego lepszego od kolei nie ma i nie będzie),
ale problem kończących się kopalin by zniknął :).
pozdrawiam,
PK
-
33. Data: 2012-07-26 07:27:58
Temat: Re: koniec diesli
Od: "Agent" <w...@o...eu>
Użytkownik "WW" <w...@v...pl> napisał w wiadomości
news:jup76d$47o$1@node2.news.atman.pl...
>W dniu 2012-07-25 18:16, anacron pisze:
>
>> Na trasie się nie liczy, średnie w granicach 5,5l.
>>
>
> To i tak mniej od "ekologicznego" Priusa. :-)
> A do tego nie potrzebuje baterii, których wytworzenie kosztuje i nieźle
> zatruwa środowisko, nie musze ich też po dwóch latach "utylizować".
> Samochód jest lżejszy a więc mniej zużywam drogę i opony, a ich
> wytworzenie też kosztuje i zatruwa.
> I tak można jeszcze długo. :-)
>
Baterii pewnie się nie utylizuje tylko recyklinguje a Yaris hybryda waży
tyle co zwykły
>
-
34. Data: 2012-07-26 08:46:52
Temat: Re: koniec diesli
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Wed, 25 Jul 2012 18:41:52 +0200, WW napisał(a):
> W dniu 2012-07-25 17:03, J.F pisze:
>> O ile pamietam to dla autostrady cos 60m - ambitnie, biorac pod uwage ze
>> to zasadniczo na 4 pasy ruchu po 3.5m plus dwa pobocza,
> A na drogi typu "S" już wystarczy?
W starych chyba nie - S wymaga cos 50m, a tu obok toru prywatne pole :-)
>> Ja tylko o tym ze przerobki tam torowisk na drogi wiele nowych drog nie
>> uzyskamy :-)
> Będą i inne korzyści. Masa kasy, dziś topiona w kolej, będzie mogła
> wspomóc drogownictwo. Popatrz ile wartościowego, uzbrojonego terenu w
> samym centrum wróciło by do Warszawy, jakby zlikwidować kolej z
> przybudówkami. W innych dużych miastach podobnie.
Owszem, ale juz w terenie wschodnim jest znacznie gorzej - wiel drog nie
przybedzie jak tory na nie zamienisz.
Widziales ?
http://www.kolej.one.pl/mapy/1/1088025256.png
>> A poza tym ... minie 30 lat, ropa sie zacznie konczyc, i bedziemy
>> przerabiac drogi na torowiska :-)
> A kolej to na co jeździ?
Na wegiel, na uran, na wode, na wiatr, na slonce ...
>>>> A wegiel trzeba po kraju rozwozic i tu jeden pociag jest jednak lepszy
>>>> niz setka tirow .. i paliwo z rafinerii trzeba rozwozic :-)
> Trzeba na całość spojrzeć. Węgiel, to dystrybucja energii i tym trzeba
> się zając a nie bezrozumnie kontynuować działania z XIX w.
Poroponujesz zelektryfikowac drogi, czy rurociagi paliwowe zrobic do kazdej
stacji ? :-)
>>> Dolicz też koszty przeładunku i magazynowania.
>> Ciagle sie wozi koleja, wiec widac taniej :-)
> Żadna ze znanych mi mniejszych firm nie wozi nic koleją, a dużych...już
> nie ma.
Cos ta kolej wozi, wiec widac sa :-)
J.
-
35. Data: 2012-07-26 08:49:21
Temat: Re: koniec diesli
Od: Adam Adamaszek <c...@g...com>
W dniu środa, 25 lipca 2012 18:42:42 UTC+2 użytkownik anacron napisał:
> małketingowym". Silnik wysokoprężny jest najbardziej sprawnym silnikiem
> spalinowym i do tego z 1 tony ropy naftowej wytworzymy więcej oleju
> napędowego niż benzyny,
Zgodnie z zasadą, że dowolna bzdura powtarzana wiele razy staje się prawdą?
http://wiki.answers.com/Q/How_many_gallons_of_Diesel
_fuel_are_made_from_a_barrel_of_crude_oil
http://ask.metafilter.com/86901/Which-costs-more-to-
make-diesel-or-gasoine
To na USA, w EU pewnie proporcje lekko inne, ale cudów nie ma - benzyny będzie
znacznie więcej.
Diesle są popularne w EU tylko i wyłącznie z powodów podatkowych - w USA, gdzie
podatkowych zachęt dla ON nie ma turbodiesle to nadal <5% rynku aut osobowych.
> kopalnym jest w tej chwili gaz. Z dużym naciskiem na "chyba".
Co by się nawet zgadzało z ekonomią, bo gaz jest także najtańszym paliwem.
pozdr
AA
-
36. Data: 2012-07-26 09:15:19
Temat: Re: koniec diesli
Od: WW <w...@v...pl>
W dniu 2012-07-25 21:25, PK pisze:
> Nie wiem jak to miasto egzystowałoby bez kolei, ale masz rację
> - niewątpliwie terenu by było więcej. A jakby się wszyscy stąd wynieśli,
> to dopiero byłby luz :D.
U nas, w Łodzi, właśnie zburzyli dworzec w centrum miasta i za
niesamowita kasę chcą nowy wkopać pod ziemie. Na wierzchu ma być "kultura".
Ma to związek z kolejami dużych prędkości, które to zostały właśnie
odłożone ad Kalendas Graecas.
Znacznie taniej i rozsądniej było by wyprowadzić dworzec na obrzeża, a
ogromny teren w samym centrum rozsądnie zagospodarować.
Powodzenie kolei w dużym stopniu warunkuje fatalna jakość i sieć dróg w
Polsce.
Uważam, że podobnie, jak w przypadku autostrad, istnieje tajne
porozumienie, aby nie konserwować dróg alternatywnych.
Koszty przewozu koleją też są obarczone błędem, bo podaje się tylko sam
koszt przewozu a nie dodaje gigantycznych kosztów utrzymania
infrastruktury niezbędnej do jej funkcjonowania. Jak policzymy wszystkie
koszty, w tym zwolnienia podatkowe i dotacje, to kolej jest najdroższą
formą przewozu!
Pozdrawiam
WW - zdeklarowany kapelusznik :-P
Passat B6 2.0 TDI + Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm
-
37. Data: 2012-07-26 09:59:11
Temat: Re: koniec diesli
Od: "Robert_J" <d...@g...pl>
> ...z 1 tony ropy naftowej wytworzymy więcej oleju
> napędowego niż benzyny
To akurat jest nieprawda. Średnio ok. 2 razy więcej benzyny
niż ON ;-)
-
38. Data: 2012-07-26 12:23:31
Temat: Re: koniec diesli
Od: anacron <a...@a...pl>
W dniu 2012-07-26 08:49, Adam Adamaszek pisze:
> W dniu środa, 25 lipca 2012 18:42:42 UTC+2 użytkownik anacron napisał:
>
>> małketingowym". Silnik wysokoprężny jest najbardziej sprawnym silnikiem
>> spalinowym i do tego z 1 tony ropy naftowej wytworzymy więcej oleju
>> napędowego niż benzyny,
>
> Zgodnie z zasadą, że dowolna bzdura powtarzana wiele razy staje się prawdą?
http://www.youtube.com/watch?v=D3E_buz--tY 3:18 posłuchaj, a potem
pieprz głupoty.
--
anacron
-
39. Data: 2012-07-26 12:44:39
Temat: Re: koniec diesli
Od: anacron <a...@a...pl>
W dniu 2012-07-26 09:59, Robert_J pisze:
>> ...z 1 tony ropy naftowej wytworzymy więcej oleju napędowego niż benzyny
>
> To akurat jest nieprawda. Średnio ok. 2 razy więcej benzyny niż ON ;-)
Tak, robiąc i benzynę i olej napędowy, ale gdyby nie produkować benzyn
to oleju napędowego da się wyprodukować więcej, Rozumiesz różnicę?
--
anacron
-
40. Data: 2012-07-26 12:52:14
Temat: Re: koniec diesli
Od: "Robert_J" <d...@g...pl>
> Tak, robiąc i benzynę i olej napędowy, ale gdyby nie
> produkować benzyn to oleju napędowego da się wyprodukować
> więcej, Rozumiesz różnicę?
Czyli wg Ciebie nagle magicznie zmieni się zawartość
procentowa poszczególnych frakcji? ;-)))