  • 11. Data: 2014-05-29 18:47:13
    Temat: Re: koniec bramek
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2014-05-29 12:56, Pawel "O'Pajak" pisze:
    > Chyba od niedawna w Polsce jestes. Teren sie doprowadzi do stanu sprzed
    > budowy bramek, zasieje trawke, posadzi drzewa, po placu nie bedzie
    > sladu, a nastepnie 20m dalej wybuduje sie stacje paliw, albo postój dla
    > ciezarowek.
    Prawdziwe pieniądze zarabia się na tylko na drogich słomianych inwestycjach.

    Maciek

  • 12. Data: 2014-05-29 19:01:15
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    W dniu 2014-05-29 12:53, J.F pisze:

    > Poza tym w paliwie przeciez jest juz dorzucona oplata paliwowa, ktora
    > wedruje do Krajowego Funduszu Drogowego.
    > Jeszcze ktos sobie przypomni i spyta gdzie te pieniadze :-)

    jak to gdzie - potrzeby są wielkie wszędzie, a niedługo pewnie będą szły
    na tory

    http://motoryzacja.interia.pl/raport-rynek-paliw/pal
    iwa/news-jest-konflikt-dlaczego-kierowcy-maja-placic
    -kolejarzom,nId,1433658

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 13. Data: 2014-05-30 07:52:03
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2014-05-29 16:03, *s...@g...com* napisał, a mnie coś
    podkusiło, żeby odpisać:
    > Wiec nie widze powodu żeby robić to na Kapschu.
    > Kosztu uzyskania tego podatku są wyższe. Dla mnie to bez sensu.
    > Chyba że jest jakieś drugie dno

    Wprawdzie nie o akcyzę tu chodzi, ale będzie to miało duży sens jeśli
    zostaną też zlikwidowane bramki na odcinkach "prywatnych" autostrad (a
    na to się zanosi, skoro piszą, że A4 będzie można przejechać bez
    zatrzymania) - wtedy za pomocą ViaAuto będzie można pobrać wyższą
    (bandycko) stawkę za te odcinki, co jest niemożliwe w przypadku winiety.

    Pozdrawiam - Mirek
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 14. Data: 2014-06-08 18:04:55
    Temat: Re: koniec bramek - przemyślenia idywidualnego kierowcy.
    Od: "Piotr W." <p...@p...com>

    Witam.

    Zaoszczędzę czas na bramkach ale stracę czas na poszukiwanie punktu wypożyczeń i
    potem na oddanie przy korzystaniu z autostrady

    raz do roku w czasie wyjazdów wakacyjnych. A co z pozostałą niewykorzystaną kasą na
    koncie ?

    Opłata z góry poprzez Internet czy SMS przed podróżą, też mnie nie przekonuje bo do
    końca nie znamy całej trasy wakacyjnej kiedy
    dodatkowo

    chcemy po drodze odwiedzić rodzinę/znajomych, zwiedzić np.: starówkę Torunia etc. i
    wrócić z wakacji inną trasą etc.

    Jak system jest taki zdolny i rozpoznaje nr. rej. to po zarejestrowaniu w systemie,
    uzyskaniu konta i wpłaceniu np. zaliczki
    SMS/przelewem/KK

    powinien przesyłać do mnie na koniec m-ca rachunek do zapłaty. Obawiam się wadliwych
    urządzeń Via-auto, złego naliczania, braku
    gotówki

    na urządzeni z powodu wadliwości systemu lub zmiany trasy na dłuższą bo zmieniliśmy
    zamiary (na razie nie potrzeba zezwolenia na
    przemieszczanie

    się po PL tak jak w stanie wojennym więc możemy zmienić wakacyjne plany z różnych
    powodów a przy powszechności tel. kom. i Internetu

    jest to łatwe, ja już po wyjeździe w trasę, dostałem telefon, że ciotka w Koszalinie
    chora i w szpitalu i telefonicznie
    zarezerwowałem lokum w innej

    lokalizacji i zmieniłem trasę przejazdu - autentyczne! - życie niesie różne
    niespodzianki o jakich "fizjologom się nie śniło"), lub
    zwyczajnie

    przegapiliśmy zjazd i 3000 zł za każdą następną bramkę ?

    Przy obecnie proponowanych rozwiązaniach NIE BĘDĘ korzystał z autostrady.

    Skorzystam jeżeli wzorem ZUS/NFZ etc. będę mógł założyć konto na serwerze GDDKiA i
    nawet mogę udać się do odpowiedniego punku w celu

    uwierzytelnienie (DO+DR+zdjęcie samochodu :) potem załaduje to konto przelewem/KK i w
    drogę, A po miesiącu otrzymam fakturę za
    korzystanie

    z autostrad z info o kwocie zdjętej z w/w konta. Aby nakłonić użytkowników aby zawsze
    na koncie mieli kasę, można zastosować mały
    rabat w

    momencie wystarczających środków na koncie, a wypadku braku zastosować zwyżkę o np.
    1 gr/km i oczywiście 14 dni na uzupełnienie
    konta.

    Oraz środki na koncie ważne bezterminowo bo następny wyjazd nas morze dopiero za
    rok.(A nie wzorem pre-paidów, przepadają po
    okresie.) .

    Wtedy skorzystam ze systemu.

    A co się stanie jak nie będę wiedział, że zaraz pojadę autostradą bo nawigacja mnie
    tak przez pomyłkę poprowadzi?

    He? Dobre pytanie, co? - pyta jeden z internautów.

    I to jest bardzo dobre pytanie. Dotychczas jeżeli nie mieliśmy zamiaru korzystania za
    autostrady a jednak na niej się znaleźliśmy

    ( czy to z powodu nawigacji, pomylenia trasy, zablokowania trasy alternatywnej czy
    też podjęcia decyzji: jedziemy autostradą, będzie
    szybciej bo

    jesteśmy spóźnieni lub dostaliśmy telefon, że mamy wracać a nie jechać jeszcze do
    ciotki etc.) a więc dotychczas braliśmy bilet na
    wjeździe i jazda dalej,

    a teraz co ? 3000 zł za każdą bramkę bo nie przewidzieliśmy wcześniej jazdy
    autostradą na której to znaleźliśmy się przypadkiem bo

    np. drogi expressowe coraz bardziej podobne do autostrady np. S8 Róża-Rzgów i dalej
    do węzła Łódź-Południe jak autostrada,

    wjazd na autostradę A1 (już gotowy) rozpoznajemy po bramkach. Podobnie S8/A8 we
    Wrocławiu itp. itd. etc.

    Obserwacja znaków "Autostrada" nieskuteczna bo cześć ich jest bezpłatna a i taką
    pozostanie np.A8 Wrocław. i inne obwodnice np A1
    Toruń,

    A2 Poznań etc.

    pozdrowienia Piotr W.

    P.S. Ciekawe, że jak doładowuję tel. pre-paid Orange/Play kartą KK z BZWBK w
    bankomacie PKO BP, to mimo że muszą współpracować ze
    sobą
    różne trzy firmy, to odchodząc od bankomatu kilka kroków już mam potwierdzenie
    doładowania na tel. SMS'em. Można ? można.
    A w przy doładowaniu Via, czyta się utyskiwania kierowców czekających godzinami na
    parkingach na realizacje doładowania przez np.
    szefa etc.
    Można ? nie można..:(