  • 41. Data: 2009-10-20 06:06:36
    Temat: Re: komputer dla fotografa
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 20 Okt., 07:40, "b...@n...pl" <b...@n...pl> wrote:

    > To jest prewencja dla innych. Ktoś przeczyta i pomyśli, że typ ma rację.
    >
    > wer

    rozdzielczosc ma tylko jedno praktyczne znaczenie- pozwala na robienie
    wiekszych odbitek.
    a poniewaz wiekszosc nie robi b duzych odbitek tak wiec i duza
    rozdzielczosc matrycy nie jest wiekszosci potrzebna.

    Istotne sa jednoczesníe dwa warunki:
    -rozdzielczosc
    -stopien pokrycia powierzchni matrycy elementami swiatloczulymi
    ( wynosi on aktualnie ok 55-<70%)

    wazny jest przetwornik ad/dc - jesli pozwala na dluzsze slowo
    pozwala on na zmniejszenie szumow

    mowi sie ze klase faceta poznasz po klasie samochodu jakim jezdzi.

    mozna powiedziec ze klase aparatu poznasz po rozdzielczosci matrycy -
    i zawsze tka bylo - modele flagowe zawsze mialy aktualnie mozliwie
    najwyzsza rozdzielczosc i nadal tak jest , nasycenie nie zostalo
    jeszcze osiagniete.

    postep w powiekszeniu rozdzielczosci matrycy jest skutkiem rozwoju
    technologicznego , i ten rozwoj technologiczny widac doslownie
    wszedzie w kazdym innym detalalu konstrukcyjnym aparatu.

    ktos podal glupawy przyklad o zwiekszaniu buforu w aparacie a niskiej
    rozdzilczosci - otoz aparaty o wysokiej rozdzielczosci matrycy musza
    miec wiekszy bufor juz w chwili powstania.
    nowe modele , ktore pojawiaja sie na rynku sa coraz doskonalsze -
    takie sa fakty .
    C50d o rozdzielczosci 15 mpx jest pod kazdym wzgledem lepszy od
    c20d o rozdz 8 mpx i paradoxalnie to co w praktyce odgrywa znaczenie
    nie wynika wprost i koniecznie wlasnie ze zwiekszonej rozdzielczosci.

    pokaz mi wspolczesna konstrukcje ukazaujaca sie na rynku o
    pojemnosci bufora jak przed laty he?

    moj starszy komputer rawy z panasonika ( 8 bitowe ) wczytywal
    natychmiast , z c450d potrzebowal jutz paru minut dla c50d zeby
    zapisac ok 50 rawow do jpeg potrzebowal juz do dwoch godzin - tak
    czas obrobki rosl lawinowo.
    o obrobce z c7d albo c5d II to mowy nie ma zeby sie zmiescic w
    rozsadnym czasie.
    Kupujac nowy aparat ( przeciez nie kupisz teraz nowego c20d , w gre
    wchodza c7d , c5d , c1 d lub ich odpowiedniki N) musisz miec na
    aktualnym poziomie komputer. ten dzisijszy obsluguje bez problemow
    pliki ze wspolczesnych aparatow , ale z kilka lat jestem absolutnie
    pewienn ze bedzie zbyt wolny dla przyszlach aparatow.

    I co w tym dziwnego ?
    Tak po prostu jest - i niejaki Libiszewski rzuca sie powolujac sie na
    umiejetnosc obslugi komputera. Obslugiwac komputer kazdy dzisiaj
    dzsiaj potrafi.

    Zmieniajac aparat na wspolczesny trza pomyslec rownoczesnie o
    mozliwosciach obrobki - czyli wydajnosci komputera.
    A jesli bedziesz mial szybki komputer to wysoka rozdzielczosc nie
    bedzie cie bolec - bedziesz konfrontowany z jej pozytywna strona , a
    nie negatywna jak np zwiekszony czas obrobki.

    tyle - takie sa fakty , a mozecie sobie pisac co wam sie podoba. Jesli
    kupisz wspolczesny aparat to musisz miec odpowiedni wspolczesny
    komputer jesli nie chcesz niepotzrzebnie trwonic czas .

  • 42. Data: 2009-10-20 07:12:49
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > Witam,
    > Fotograf potrzebuje komputera.
    > Najchetniej przenosnego, ale to ma byc jego jedyny komputer. Wyrazil
    > zainteresownie makami.

    Uzywal wczesniej Makowek?
    Chyba nie bo by nie pytal tylko wiedzial co ma kupic, znaczy co spece
    od martekingu sadza, ze on powinien sadzic, ze sam mysli co ma kupic ;)

    Jak nie uzywal Maka to nie widze zadnego powodu, zeby sie w toto pakowac.
    Chyba, ze ma jakies kompleksy do zatuszowania ;)

    Jak ktos wie w co klikac to PC dzialaja tak samo, tylko duzo taniej.
    Glupota operatora przeszkadza jednakowo na PC czy Maku...

  • 43. Data: 2009-10-20 08:11:50
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    XX YY pisze:
> [...]
    > a poniewaz wiekszosc nie robi b duzych odbitek tak wiec i duza
    > rozdzielczosc matrycy nie jest wiekszosci potrzebna.

    Czyli komórka dla każdego :)

    > mowi sie ze klase faceta poznasz po klasie samochodu jakim jezdzi.

    Słynne hasło wszystkich zakompleksionych palantów, którym natura
    poskąpiła i przyrodzenia, i talentów :)

    > tyle - takie sa fakty

    Zmień jednak ten periodyk.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 44. Data: 2009-10-20 08:13:09
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    T...@s...in.the.world pisze:
    > Fotograf potrzebuje komputera.
    >
    > Najchetniej przenosnego, ale to ma byc jego jedyny komputer. Wyrazil
    > zainteresownie makami.

    Szkoda kasy na lasn, ale jak kto lubi...

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /co masz zrobić dziś, zrób jutro - będzie koniec świata to narobisz się
    darmo/

  • 45. Data: 2009-10-20 09:02:21
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik wrote:
> [...]
    > Elements. A moze i Apple Aperture? - choc tutaj w przypadku sprzetu
    > przenosnego chyba trzeba zapomniec?
    >
    > Czy MacBooki to udzwigna? Czy musi byc MacBookPro? Raczej 15".
    > Albo inaczej - jesli stacjonarny, to wystarczy jakis iMak? Czy musi
    > byc MacPro?
    >
    > Budzet do 7500zl brutto. Sprzet raczej nowy, bo w przypadku zakupow na
    > firme kupno uzywanego malo sie oplaca.
    >
    > To takie przymiarki. Inna rzecz, ze dotychczasowy serwisant fotografa
    > (ktory podobno serwisuje takze Reportera) byl zszokowany, i
    > stwierdzil, ze przeciez za 2000zl mozna dostac _wypasionego_ peceta.

    khm jeśłi chcesz obrabiać zdjecia to przedwszystkim musić przeznaczyć
    odpowiednei środki na monitor bo te z lapków to sie do profi roboty nie
    nadają. (tak Apple ma takei same gówniane matryce jak normlane spro tańsze
    laptopy)

  • 46. Data: 2009-10-20 09:07:56
    Od: FD <f...@o...pl>

    Janko Muzykant pisze:

    > Zmień jednak ten periodyk.

    po prostu leki odstawił i tyle ;)

  • 47. Data: 2009-10-20 09:09:55
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Andrzej Libiszewski wrote:

    > Bo ponieważ?

    bo guru XYZ tak uważa, a kto uważa inaczej ten palant i dureń.

  • 48. Data: 2009-10-20 09:14:36
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    XX YY wrote:

> [...]
    > pozwala on na zmniejszenie szumow
    >
    > mowi sie ze klase faceta poznasz po klasie samochodu jakim jezdzi.

    boże jakim ty jesteś koszmarnie powierzchwownym tepakiem.

> [...]
    > i zawsze tka bylo - modele flagowe zawsze mialy aktualnie mozliwie
    > najwyzsza rozdzielczosc i nadal tak jest , nasycenie nie zostalo

    Kurna sprawdź jakei rozdzielczości przez lata miały flagowe modele Nikona :)

    i sie fantastycznie sprzedawały.

  • 49. Data: 2009-10-20 09:16:01
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Leszek Drwal wrote:

    > a za kolejne 4 dobry dla fotografa monitor ;)

    do lapka mackowego też trzeba kupić monitor za 4000 :)

  • 50. Data: 2009-10-20 09:35:39
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 20 Okt., 11:09, "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote:

    > bo guru XYZ tak uważa, a kto uważa inaczej ten palant i dureń.- Zitierten Text
    ausblenden -

    > - Zitierten Text anzeigen -

    alez oczywiscie ze jestam palantem i durniem zawsze tak sadzilem.

    gdybym byl rozsadny to bym sie upieral zeby rawy z c50 d obrabiac
    starym ok 6 letnim komputerem ( zreszta wowczas piekielnie szybko
    opbrabiajacym, owczesny pliki , owczesnymi programami ) . Czas zapisu
    jednego raw do jpeg w dpp to kilka minut i ze wzrostem liczby zdjec do
    obrobki lawinowo sie wydluzal.
    Oczywiscie tylko duren zmienia komputer na generacyjnie z tego samego
    okresu co aparat - zeby skrocic czas obrobki .
    Rozsadny czlowiek a takimi sa tutaj wszyscy z moim wyjatkiem beda sie
    upierac ze zmiana nie ma sensu , mozna spokojnie obrabiac starym
    komputerem np 6-letnim.

    poniewaz chamstwo jest zarazliw i nie mam ochoty na eskalacje wyzwisk
    wiec wrzucamy do kwarntanny dyjora do konca roku. jak mu nie przejdzie
    to przedluzymy na nastepny rok. chamstwo jest zarazliwe , warto sie
    zabezpieczyc za wczasu.