  • 21. Data: 2014-04-18 01:53:55
    Temat: Re: komórka vs kompakt
    Od: Zakonspirowany <x...@g...com>

    W dniu 18-04-2014 00:21, Pszemol pisze:
    > Chyba w Twoim...
    > Moje iPhone 4 i iPhone 5 nie mają przycisków dwuskokowych.
    > Do robienia fotek używa się albo guzika wirtualnego na touchscreen
    > albo guzika "+" do zgłaśniania dźwięku.

    No to masz biedny telefon. W Sony nie bez powodu jest dwu-skokowy.
    Też mam opcję pacnięcia w ekran, ale jak wyżej.
    Nie jest to może wielkim problemem, bo faktycznie mija trochę czasu od
    wciśnięcia do zrobienia zdjęcia, ale jak ręka lata od nadmiaru kawy czy
    niedoboru alkoholu, to jednak aparat z dobrą stabilizacją niszczy
    system. No i oczywiście zdjęcia robione w słabym świetle. Przeglądałem
    sobie wczoraj zdjęcia z moich starych telefonów, w tym z Qtek Pocket PC,
    i w sumie byłem pozytywnie zaskoczony, ale jak zobaczyłem kilka zdjęć
    zrobionych w ciemnym pubie, to masakra.

    --
    ?(??_?)? ? ???

  • 22. Data: 2014-04-19 19:35:25
    Od: atm <...@v...pl>

    Tak przy okazji zdjec w trudnych warunkach. Flagowce calkiem dobrze juz
    sobie z tym radza:
    http://www.spidersweb.pl/2013/09/xperia-z1-vs-lumia-
    1020-vs-galaxy-s4-zoom-vs-qx10.html

  • 23. Data: 2014-04-20 12:21:23
    Od: Sylwester Zarębski <z...@i...net.pl>

    Dnia Sat, 19 Apr 2014 19:35:25 +0200, atm napisał(a):

    > Tak przy okazji zdjec w trudnych warunkach. Flagowce calkiem dobrze juz
    > sobie z tym radza:
    > http://www.spidersweb.pl/2013/09/xperia-z1-vs-lumia-
    1020-vs-galaxy-s4-zoom-vs-qx10.html

    Co najwyżej "radzą", bo zdecydowanie nie "dobrze". Te zdjęcia nadają się
    najwyżej do jakiejś czarno-białej wybiórczej, w życiu bym czegoś takiego
    nie pokazał znajomym jako zdjęć z imprezy - ilość zeżartych szczegółów
    zabija obraz. Wygląda gorzej niż 300D z ISO800 wyciągnięte na 3200 i
    później agresywnie odszumione, a co dopiero wspominać o dzisiejszych
    lustrzankach typu Nikon D5200.

    --
    pozdrawiam
    Sylwester Zarębski

  • 24. Data: 2014-04-21 22:14:25
    Od: atm <...@v...pl>

    tu buduja klimat przed premiera....
    http://komorkomania.pl/1258,oneplus-one-czy-lustrzan
    ka-zobacz-zdjecia-porownawcze

  • 25. Data: 2014-04-22 01:52:17
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    atm <...@v...pl> writes:

    > tu buduja klimat przed premiera....
    > http://komorkomania.pl/1258,oneplus-one-czy-lustrzan
    ka-zobacz-zdjecia-porownawcze

    "Fizyki nie oszukamy, zdjęcia muszą wyjść takie same jak z DSLRa
    z obiektywem f/2" (ironia zamierzona):

    "Producent telefonu zapowiedział już, że w wyposażeniu One'a znajdziemy
    aparat 13 Mpix z sensorem Sony IMX214 i obiektywem o jasności f/2.0,
    który wzbogacono o cyfrowy system stabilizacji obrazu IS+."

    Można rzetelnie porównać parametry, nie? :-(

    No, znalazłem:
    Technichal Specifications Digital Camera Find 7 (tak, to zupełnie inny
    telefon, ale z tą samą matrycą, pisownia jak w oryginale):

    * Construction Lens: 6 Elements Plastic
    * F-Number: f/2.0
    * Focal Length: 3.79mm
    * Focus Range: 7 Cm - Infinity
    * Iso Sensitivity: 100 - 6400
    * Shutter Speed: Max - (32s) / Min - (1/65536s)
    * Image Stabilization: Yes (Digital)
    * Image Sensor: CMOS BSI SONY EXMOR RS IMX214
    * Format: 1/3.06"
    * Surface: (4.80 x 3.60mm)

    25.4/3.06
    8.30

    sqrt(4.80^2+3.60^2)
    6.00

    (wiem, wiem, średnica lampy jakiejś czy coś tam takiego z okolic
    II wojny światowej).

    Mam nadzieję że nie będą nigdzie umieszczać zdjęć z tego urządzenia,
    zrobionych z ISO 6400.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 26. Data: 2014-04-22 18:19:08
    Od: Sylwester Zarębski <z...@i...net.pl>

    Dnia Mon, 21 Apr 2014 22:14:25 +0200, atm napisał(a):

    > tu buduja klimat przed premiera....
    > http://komorkomania.pl/1258,oneplus-one-czy-lustrzan
    ka-zobacz-zdjecia-porownawcze

    Zabawne, bo na znaczkach pocztowych i w dobrych warunkach wszystko
    wygląda świetnie.

    Pokazali by fullres i high iso, to byśmy inaczej rozmawiali, a tak to
    przypomina mi się filmik Nokii...

    --
    pozdrawiam
    Sylwester Zarębski

  • 27. Data: 2014-04-22 18:20:50
    Od: atm <...@v...pl>

    > Mam nadzieję że nie będą nigdzie umieszczać zdjęć z tego urządzenia,
    > zrobionych z ISO 6400.

    Podobnie jak max ISO chocby z Canona S110.
    Takie cyferki dobrze wygladaja w specsach i tyle.
    Zdjecia natomiast wygladaja bardzo przyzwoicie i wlasciwie nie dziwota,
    ze kompakty wymieraja.

  • 28. Data: 2014-04-22 18:50:40
    Od: atm <...@v...pl>

    http://imgur.com/a/ykRUk#0

  • 29. Data: 2014-04-22 19:32:13
    Od: Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl>

    Dnia 22.04.2014, o godzinie 18.19.08, na pl.rec.foto.cyfrowa, Sylwester
    Zarębski napisał(a):

    ka-zobacz-zdjecia-porownawcze

    > Zabawne, bo na znaczkach pocztowych i w dobrych warunkach wszystko
    > wygląda świetnie.

    My tu tak żyłujemy i jakość i sztukę, a jak dostaję zdjęcia z jakiś
    wycieczek robione przez rodziców, to tylko ja jestem taki, że na kadry
    patrzę, na jakość zdjęć i jeszcze czasami chciałbym coś przykadrować (jak
    dostaję obce zdjęcia to zawsze chcę kadrować :) ). A większość ma to w
    dupie (na 40 rodziców to ja i jeszcze jedna osoba mamy inaczej). Im zależy
    na tym, żeby zdjęć było DUŻO, żeby były ICH dzieci, a cała reszta - i
    sztuka i technika - się nie liczy. Fajnie jak jest ładnie, ale jak nie
    jest, to nic nie szkodzi.
    A już mnie szlag trafia jak zdjęcia mają błędne daty ("To w plikach są
    daty?!"), albo daty są wdrukowane na zdjęcia, a ekstremum to jak daty są
    wdrukowane i błędne... W większości ludziom to zależy na zdjęciach jak na
    zapachach - mają im przypominać o czymś, a nie być błyskotką, którą chcą
    się chwalić.

    Więc komórki sobie w takim społeczeństwie świetnie radzą i radzić będą
    coraz lepiej.

    --
    Pozdrawiam,
    *Habeck*

  • 30. Data: 2014-04-22 22:44:22
    Od: Sylwester Zarębski <z...@i...net.pl>

    Dnia Tue, 22 Apr 2014 18:50:40 +0200, atm napisał(a):

    > http://imgur.com/a/ykRUk#0

    Nie widzę tam fullresów, a 1024x768. Może mnie nie lubią, ale więcej nie
    udało mi się zobaczyć.

    --
    pozdrawiam
    Sylwester Zarębski