  • 82. Data: 2011-02-10 00:44:58
    Temat: Re: komoorki.pl, Nokia Poland - czyli moje przeboje z E52
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Mon, 7 Feb 2011 21:53:48 +0100, Alexy napisał(a):

    > Ale pisałeś, że na opakowaniu jest napis Polkomtel.
    > Najprawdopodobniej sprzedawca zmieniając oprogramowanie brandowane zmienił
    > także product code po to, aby można było wgrać oprogramowanie niebrandowane.

    > Dokładnie. Nie tylko wgrać, ale także i zmienić product code.
    > Aby można było wgrać inny soft, musiał zostać zmieniony product code.
    > Samemu w ten sposób usuwałem brandowany soft w orangutanowych E50 i E51.
    > Stąd wiem, że inaczej się nie da.

    Jest to jakaś podstawa do dobrania się sprzedawcy do tyłka? Jeżeli tak -
    jaka?

    [ The dreams in which I'm dying are the best I've ever had. ]
    [ (Gary Jules "Mad World") ]

  • 81. Data: 2011-02-10 00:44:58
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Sun, 6 Feb 2011 10:34:04 +0100, Alexy napisał(a):

    (ciach...)

    > Oczywiście pod warunkiem, że telefon został zakupiony na konsumenta, a nie
    > na firmę.

    Jak najbardziej na osobę prywatną był zakup.

    > Ujmując dokładniej 14 dni roboczych jeżeli sklep przekazuje produkt do
    > derwisu, który znajduje się w tej samej miejscowości co sklep lub 21 dni
    > roboczych jeżeli sklep wysyła produkt do serwisu znajdującego się w innej
    > miejscowości.

    Swoją drogą - co to klienta obchodzi, gdzie wysyłany jest wadliwy towar?
    Przesyłka kurierska to jeden dzień w sumie (ale to tak na marginesie).

    > Przemek napisał, że w okresie listopada-grudnia czekał na odpowiedź sklepu
    > przez 5 tygodni. To już się kwalifikuje jako uznanie zasadności reklamacji i
    > trybu postepowania zgodnego z oczekiwaniami klienta. W tym przypadku po
    > upływie 21 dni roboczych sklep powinien zwrócic piniądze Przemkowi, bo takie
    > były jego roszczenia.

    Jak sobie po raz kolejny pomyślę o tym sklepie, to mi się znowu ciśnienie do
    niebezpiecznych granic zbliża. Murwajegokadź - jak ja bym tak klienta
    potraktował, to by mi nogi z dupy powyrywano... :-/

    > Jeżeli towar kupiłeś nie na firme tylko jako konsument to nigdy nie daj się
    > wygonić do serwisu producenta. W stosunku do producenta możesz dochodzić
    > tylko tego co masz w karcie gwarancyjnej i tylko i wyłącznie na warunkach
    > zawartych w tej karcie. Natomiast sprzedawca ponosi większą
    > odpowiedzialność, do której jesteś uprawniony ustawowo, a do tego masz
    > ochronę prawną w postaci Rzecznika Praw Konsumenta.
    > Obecnie radzę właśnie sprawę skierować do najbliższego Rzecznika Praw
    > Konsumenta, a zobaczysz, że nagle zacznie się inna rozmowa sprzedawcy.

    24 stycznia poszła wysyłka telefonu do sprzedawcy wraz z pismem odnośnie
    wymiany na sprawny egzemplarz / zwrotu pieniędzy. Kopia poszła do Rzecznika
    Praw Konsumenta w Warszawie. Jednocześnie w oba miejsca wysłany został
    krótki filmik obrazujący, jak "sprawnym" urządzeniem jest on po dwóch
    tygodniach używania aparatu.

    [ Planowanie ślubu jest zwykle rezultatem nieplanowania rodziny. ]
    [ (Romek Rumpel) ]

  • 83. Data: 2011-02-10 19:23:33
    Od: "Alexy" <a...@o...com.pl>

    Użytkownik "Przemysław Ryk" <p...@g...com> napisał w wiadomości

    > Podstawą prawną tego jest?

    Ustawa z 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej
    oraz o zmianie kodeksu cywilnego, ogłoszona w Dzienniku Ustaw nr 141, pod
    pozycją 1176

  • 84. Data: 2011-02-10 19:30:30
    Od: "Alexy" <a...@o...com.pl>

    Użytkownik "Przemysław Ryk" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    o...

    > Jest to jakaś podstawa do dobrania się sprzedawcy do tyłka? Jeżeli tak -
    > jaka?

    Niezgodność towaru z umową polegająca na tym, że dostałeś telefon, w którym
    dokonano zmiany oprogramowania na oprogramowanie, które nie mogło się
    znaleźć w tym telefonie.
    Tak jakbyś kupił samochód marki Ford jako Mercedes, bo dokonano przełożenia
    silnika oraz elemrntów zawieszenia z Mercedesa do tego Forda. Podobnie też
    telefon nie dlatego jest telefonem danej marki, że posiada "bebechy" tej
    marki, ale dlatego, że posuiada "bebechy" i współpradujące oraz współgrające
    z nim oprogramowanie, które zostało dostarczone przez producenta do tej
    konkretnej wersji telefonu.
    Sam telefon jako urządzenie techniczne może posiadać niewielkie różnice
    sprzętowe, które będą powodowały, że po takiej wymianie oprogramowania
    telefon ten zacznie się wieszać lub działać nieprawidłowo.

  • 85. Data: 2011-02-10 21:09:51
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 10 Feb 2011 20:23:33 +0100, Alexy wrote:

    >Ustawa z 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej
    >oraz o zmianie kodeksu cywilnego, ogłoszona w Dzienniku Ustaw nr 141, pod
    >pozycją 1176

    I tam cos moze pisze, jakoby

    "Ujmując dokładniej 14 dni roboczych jeżeli sklep przekazuje produkt
    do serwisu, który znajduje się w tej samej miejscowości co sklep lub
    21 dni roboczych jeżeli sklep wysyła produkt do serwisu znajdującego
    się w innej miejscowości"

    ?

    J.