  • Data: 2013-01-03 22:29:44
    Temat: Re: komendy AT - ustawienie zajętości linii GSM
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-01-03 21:16, Anerys pisze:

    > ...ale tu już nie zapyskuję, nie rozkminialem tego aż tak bardzo
    > programowo.
    > Sam jestem ciekaw zabawy nad czysto programową obsługą całości, jak się
    > uda sfinalizować :)

    No cóż... Pomysły interesujące, jednak moje doświadczenie jest zbyt
    małe, żeby bawić się w coś takiego. Lata temu, w czasach liceum,
    pisywałem jakieś programiki w Pascalu (sam się dziwię dlaczego wtedy tak
    unikałem C...). Mikrosterownikami nie bawiłem się wcale. To pierwszy
    poważniejszy projekt (to znaczy taki, który będzie robił coś
    konkretnego, a nie tylko w celach edukacyjnych mrugał diodami albo
    wysyłał znaki do wyświetlacza).

    Idę więc po mniejszej linii oporu, korzystając z rozwiązań najprostszych
    do zaprogramowania. W tym przypadku zresztą mikrosteronik taktowany 8MHz
    kwarcem powinien przecież dysponować odpowiednio dużym zapasem mocy
    obliczeniowej.

    A co do czysto programowej obsługi całości, to ta strona projektu jest
    już praktycznie gotowa. Za pomocą tarczy można prawidłowo wybierać
    numery, program odpowiednio reaguje na podniesienie słuchawki, informuje
    o połączeniach przychodzących. Pozostało jeszcze kilka drobiazgów do
    zrobienia - generowanie dialtone'u chociażby, albo regulacja głośności w
    słuchawce.

    Reszta to kwestie typowo sprzętowe. Zarówno mniej jak i bardziej
    kłopotliwe. Najpierw podłączenie mikrofonu i słuchawki (nota modułu
    zaleca dodanie wzmacniaczy). Potem dzwonek (w grę wchodzi przewinięcie
    albo zastosowanie jakiejś przetwornicy) no i układ ładowania
    akumulatorka. Będę musiał po prostu w chwili wolnego czasu usiąść i
    zrobić kilka prób na płytce stykowej. :)