  • 241. Data: 2011-05-25 13:06:57
    Temat: Re: kolejny dawca
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello The_EaGle,

    [...]

    > Są dwie sytuacje podczas skrętu w lewo.
    > Jedna to zmiana kierunku ruchu. Druga to wjechanie na inny pas ruchu.

    Na skrzyżowaniu nie może być mowy o zmianie pasa. Jeśli pasy są
    wyznaczone, to jest wyznaczony również pas do skretu w lewo. Jesli nie
    są wyznaczone (bo nie muszą), to skręcający porusza się "wirtualnym"
    pasem do skrętu w lewo. Wyprzedzający porusza się pasem do jazdy w
    przeciwnym kierunku i wjeżdzą na pas do skrętu w lewo z niewłaśniwej
    strony.
    Jesli koniecznie chcesz rozpatrywać sytuację zmiany pasa przy
    "wirtualnych" pasach krzyżujących się, to wpadasz w pułapkę j.w.

    W taką samą pułapkę wpadają ci, którzy nie pamiętają, że jeśli nie ma
    wyznaczonych na skrzyżowaniu pasów ruchu, to po zmianie kierunku jazdy
    można zająć dowolny pas na nowej jezdni. I nie ma tłumaczenia zmianą
    pasa ruchu, jeśli się wymusi pierwszeństwo na skręcającym. Jest to
    bardzo podobna sytuacja.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 242. Data: 2011-05-25 13:07:40
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Myjk" <m...@n...op.pl> napisał w wiadomości news:

    >Skręcał prawidłowo, w dozwolonym miejscu i
    > miał prawo oczekiwać, że nikt go tam nie będzie chciał wyprzedzać

    Nie miał jeśli z okoliczności wynikało inaczej.
    A wynikało.

  • 243. Data: 2011-05-25 13:07:54
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello The_EaGle,

    > Jezdnia dwukierunkowa składa się z "dwóch pasów ruchu"
    > Jak można skręcić w lewo nie zmieniając/przecinając innego pasa ruchu?

    Skrzyżowanie to nie jezdnia.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 244. Data: 2011-05-25 13:08:31
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    masti wrote:
    > Dnia pięknego Tue, 24 May 2011 23:29:34 +0200 osobnik zwany RoMan
    > Mandziejewicz wystukał:

    > nie. I to, ze Tobie się wydaje tego nie zmieni.

    Nie tylko Jemu. I nie wydaje.

    Nie ma obowiązku przy skręcie w lewo upewnienia się, że nie jest się
    wyprzedzanym. Należy zachować szczególną ostrożność i tyle -- ale do tego nie
    wlicza się przewidywania, że będzie się wyprzedzanym w niedozwolonym miejscu,
    bez upewnienia się o bezpieczeństwie tego manewru i z prędkością istotnie
    większą od dozwolonej (szacowanie po tym jak bardzo obróciło tego golfa i gdzie
    leży motocykl wskazuje na prędkość ok 70km/h)

    pzdr
    \SK

  • 245. Data: 2011-05-25 13:08:48
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Wed, 25 May 2011 13:08:31 +0200 osobnik zwany Sebastian
    Kaliszewski wystukał:

> [...]
    > tego nie wlicza się przewidywania, że będzie się wyprzedzanym w
    > niedozwolonym miejscu, bez upewnienia się o bezpieczeństwie tego manewru

    jak nie wliczasz to masz takie skutki

    > i z prędkością istotnie większą od dozwolonej (szacowanie po tym jak
    > bardzo obróciło tego golfa i gdzie leży motocykl wskazuje na prędkość ok
    > 70km/h)

    następny z CSI ;)

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 246. Data: 2011-05-25 13:09:05
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Sebastian Kaliszewski"
    <s...@r...this.informa.and.that.pl> napisał w wiadomości

    > Nie tylko Jemu. I nie wydaje.
    >
    > Nie ma obowiązku przy skręcie w lewo upewnienia się, że nie jest się
    > wyprzedzanym.

    Oczywiście.
    Chyba że skręt w lewo wymaga najpierw zmiany pasa, bo skręca się z pasa nie
    będącego pasem skrajnym lewym.
    Wtedy zmiana pasa wymaga.

  • 247. Data: 2011-05-25 13:10:47
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Okoliczności nie wskazywały.

    Wskazywały.
    Wyprzedzający motocykl to klasyczna sytuacja wskazująca, że będzie
    wyprzedzał mimo zakazu.

    > Skąd wiesz że nie raczył(a)?

    Z rezultatu.
    Gdyby spojrzał, to by nie skręcił.

    > Podaj na to przepis.

    Był podany.
    A to że nie przyjmujesz faktu do wiadomości, ani mnie ziębi ani grzeje.

  • 248. Data: 2011-05-25 13:11:16
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Hello The_EaGle,
    >
    > Wednesday, May 25, 2011, 12:56:40 PM, you wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Na skrzyżowaniu nie może być mowy o zmianie pasa.

    Może, jeśli występuje zmiana pasa.

  • 249. Data: 2011-05-25 13:11:37
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Skrzyżowanie to nie jezdnia.

    Jasne.
    Tylko co?

    Chodnik?

  • 250. Data: 2011-05-25 13:12:22
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    Cavallino wrote:
    > Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <r...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Chyba że okoliczności wskazują inaczej.

    Okoliczności nie wskazywały.

    Okoliczności to są wtedy, jak np. jest dziura w drodze i żeby ją ominąć trzeba
    przeciąć ciągłą, albo jeśli wszyscy jadą 80 przy dozwolonym 50. Albo np. śnieg
    zakleił znaki i nie widać co wskazują.

    W tym wypadku to okoliczności wskazywały motocykliście, że ktoś może skręcać
    (skrzyżowanie i nagle samochody przed nim zwalniają).

    > Ale nie był ciekaw okoliczności, więc w lusterko spojrzeć nie raczył.

    Skąd wiesz że nie raczył(a)?

    > A miał taki obowiązek.

    Podaj na to przepis.

    pzdr