  • Data: 2013-01-14 16:13:11
    Temat: Re: kolejne pomysły chorych ludzi
    Od: Marek Włodarz <m...@n...venus.ci.uw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W artykule <50f31e39$0$26689$65785112@news.neostrada.pl>
    Smok Eustachy napisał(a):

    > Nie powszechnie tylko w miastach to po pierwsze a po drugie przyjęcia
    > zasady,
    > że najniższa prędkość, na jaką są zakazy (5 czy 20 km/h) jest domyślna i
    > żeby jechać więcej trzeba znak byłoby niepraktyczne.

    A kto niby proponuje obniżenie "domyślnej dozwolonej" do 20 km/h?

    Co to "powszechnie" - nie tylko w miastach, choć (przyznaję) w Polsce
    nie widziałem. Ale poza - owszem. Np. jest sobie taki kraj, w którym
    domyślne ograniczenie (wszędzie poza autostradami) wynosi 60 km/h.
    W związku z tym nie istnieje w tym kraju pojęcie "obszaru zabudowanego"
    ani nic podobnego. Po prostu - jeśli droga nie jest oznaczona jako
    autostrada i nie ma dodatkowych znaków, to wolno 60 i tyle. I naprawdę
    prawie nikt nie jeździ szybciej.

    No i w tymże kraju widziałem odcinki dróg, zdecydowanie
    "pozamiejskie", które autostradami nie były, ale miały ustawione znaki
    "80" czy "100"... Choć inna sprawa, że częściej można tam spotkać "40"
    lub "30"...

    Przy okazji - na autostradach jest tam domyślnie 120. I nie ma
    odcinków "podniesionych", za to są liczne z obniżeniem...

    Pozdrawiam,
    Marek W.
    --
    Suma inteligencji ludzkości jest stała. Tylko ludzi jest coraz więcej.