eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodykolejne pomysły chorych ludziRe: kolejne pomysły chorych ludzi
  • Data: 2013-01-14 17:39:09
    Temat: Re: kolejne pomysły chorych ludzi
    Od: Marek Włodarz <m...@n...venus.ci.uw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W artykule <50f42a99$0$26682$65785112@news.neostrada.pl>
    J.F napisał(a):

    >>A kto niby proponuje obniżenie "domyślnej dozwolonej" do 20 km/h?
    >
    > Zobaczysz, najpierw wolno +10, potem FR, potem zabieranie PJ tym co
    > przekrocza dwukrotnie, a potem "tu byly wypadki, wiec obnizylismy do
    > 40, nadal byly wypadki wiec postawilismy 30, nadal byly wypadki, wiec
    > teraz postawilismy 20 i FR".

    Jak dotąd, pomysłu obniżenia _ogólnego_ ograniczenia (w razie gdybyś
    zapomniał - aktualnie jest to 90) nie widziałem.

    > A potem kiedys nie pojdziesz na wybory, albo wybierzesz jakiegos
    > POradnego ktory obieca usprawnic ruch w miescie i skonczy sie tak
    > http://www.eltis.org/index.php?id=13&study_id=1928

    W wielu polskich miastach takie ograniczenie jest realne, tzn.
    faktycznie nie da się jeździć szybciej. Więc jego wprowadzenie nic by
    de facto nie zmieniło. A na tranzytowych przelotkach czy obwodnicach
    można ustawić wyższą prędkość. Żaden problem.

    >>autostrada i nie ma dodatkowych znaków, to wolno 60 i tyle. I
    >>naprawdę
    >>prawie nikt nie jeździ szybciej.
    >
    > Ale czy tego chcemy u siebie ?

    Przewidywalności zachowań innych kierowców? Tak, bardzo bym chciał.

    Ot, typowa sytuacja. Zwykła (jednojezdniowa droga), doganiam
    ciężarówkę, którą mogę wyprzedzić nie przekraczając 90 (albo
    niewiele). Gdzieś "na horyzoncie" widzę coś jadącego w moją stronę.
    No i pytanie - czy on też jedzie 90? Bo jeśli tak, to mam mnóstwo
    czasu na wyprzedzanie i spory, bezpieczny margines. Ale jeśli on
    zapieprza 160, to możemy spotkać się nos w nos, gdy będę na lewym
    pasie, nie mając dokąd uciekać...

    Zdecydowanie wolałbym nie mieć takich dylematów. A na naszych drogach
    niestety co chwila je mam.

    > I napisz jeszcze ile maja tych autostrad na km^2, bo moze nie ma
    > problemu ... no ale w Szwajcarii to jest ich tak srednio :-)

    Nieco ponad 6 tys. km przy powierzchni wynoszącej niecałe 380 tys.
    kwadratowych. Nie wiem, czy to dużo, czy mało. Niemcy mają dwa razy
    więcej przy nieco mniejszej powierzchni. No, ale Niemcy są głównie
    płaskie, a tam są same góry... No i nie wiem, czy w ogóle gdzieś jest
    gęstsza sieć autostrad, niż w Niemczech - może w Luksemburgu... :>

    Natomiast sieć dróg jako takich mają najgęstszą na świecie.

    >>Przy okazji - na autostradach jest tam domyślnie 120. I nie ma
    >>odcinków "podniesionych", za to są liczne z obniżeniem...
    >
    > Ale to jest dziwny narod :-)

    Dziwny. Ale taki jest.

    > A obok za granica wszyscy jada ponad 120, i jakos nie czuja potrzeby
    > obnizania :-)

    "Obok za granicą" w tym wypadku nie istnieje. Za granicę trzeba się
    wybrać statkiem albo samolotem...

    Pozdrawiam,
    Marek W.
    --
    Suma inteligencji ludzkości jest stała. Tylko ludzi jest coraz więcej.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

  • 14.01.13 18:40 J.F

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: