  • 91. Data: 2009-12-23 22:41:21
    Temat: Re: kodowana dvb-t
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    On 2009-12-23 22:29, Cavallino wrote:

    > Mam bardzo podobne spostrzeżenia.
    > Ale jeden tuner sat w domu zapewne da radę obsłużyć te kanały premium,
    > na resztę kanałów jest szansa w naziemnej kiedyś tam.

    Nie sądzę, bo generalnie to nie są nadawcy polscy. Mają zasięg w
    zasadzie na kazdej platformie satelitarnej i większości kablówek, więc
    powiększenie go o 20 % kosztem olbrzymich pieniędzy zdecydowanie nie
    lezy w ich interesie.

    > To już by był akceptowalny półśrodek eliminujący główne wady satki.
    > Kucie ścian w domu czy inwestowanie setek zł w jakieś diseki i inne
    > badziewia takim środkiem nie jest.

    Tyle, że niektórzy chcą też oglądać programy obcojęzyczne, a tu już
    żadne zaklęcia nie pomogą :-(

  • 92. Data: 2009-12-23 22:44:53
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 23.12.2009 23:09, Marek Dyjor pisze:

    > ale co jest w naziemnej takiego co warto dzielić :)
    >
    > przecież w naziemnej niema nic wartego uwagi.

    pomijam treść.
    czy obecnych 7 czy 17 podzielić na kilka odbiorników jest tak samo
    łatwo

    --
    pozdrawiam. pawell32
    fedora 11, gnome, compiz-fusion

  • 93. Data: 2009-12-23 22:50:25
    Od: Piotrne <p...@p...onet.pl>

    zorka pisze:

    > No ja wiem, że na tej samej antenie mozna odebrac sygnał i analogowy i ten
    > cyfrowy naziemny. Musi jednak on byc nadawany z tego samego miejsca - ma tak
    > często nie jest. Zamierzasz chodzic na dach i co chwile przestawiac antene -
    > raz na nadajnik analogowy a raz w kierunku nadajnika cyfrowego?
    >
    > Ja odbieram analogowy sygnał gdzies z okolic Katowic a cyfrowy musiałnbym
    > odbierac ze Skrzycznego - troche inny kierunek.

    Zależy od mocy nadajnika... Byłem kilka lat temu u rodziny
    w Niemczech, w Zagłębiu Ruhry. Mieli ustawiony na telewizorze
    tuner cyfrowy i (jak powiedzieli) "antenę satelitarną". To była
    malutka antena drutowa do cyfrowej telewizji naziemnej. Tuner
    odbierał około 30 programów TV. Wziąłem antenę do ręki i próbowałem
    znaleźć kierunek, z którego nadawany jest sygnał. Nie udało się.
    W dowolnym położeniu obraz był bez błędów. Dopiero skierowanie
    anteny w podłogę w narożniku pokoju pogorszyło odbiór. Może
    akurat nadajnik był blisko, ale ogólnie takiego czegoś
    w przypadku analogowej TV nie widziałem. Tam żadne przestawianie
    anteny nie jest potrzebne (zresztą i tak nie ma programów
    analogowych).

    P.

  • 94. Data: 2009-12-24 10:29:54
    Od: "sensei" <n...@n...pl>

    > ale co jest w naziemnej takiego co warto dzielić :)
    >
    > przecież w naziemnej niema nic wartego uwagi.

    nie z punktu widzenia nadawcow. Polsat, TVN i TVP to ponad 4mld z rynku
    reklamy.

  • 95. Data: 2009-12-24 10:32:06
    Od: "sensei" <n...@n...pl>

    > jeszcze sie musi to nadawcom opłacać. Śmiem twierdzić że emisja sat jest
    > tańśza.

    dla odbiorcy ktory ma TV z tunerem DVB-T? Musi wydac prawie tysiac zł na
    tuner, antene sat i montaż a jak chce 2, 3 telewizory to dodatkowe oplaty.
    TV sat jest najdroższa z punktu widzenia odbiorcy i tylko dlatego ze udalo
    sie zablokowac rozwoj DVB-T platformy sat kwitną...

  • 96. Data: 2009-12-24 12:18:50
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 24.12.2009 11:32, sensei pisze:

    > dla odbiorcy ktory ma TV z tunerem DVB-T? Musi wydac prawie tysiac zł na
    > tuner, antene sat i montaż a jak chce 2, 3 telewizory to dodatkowe
    > oplaty. TV sat jest najdroższa z punktu widzenia odbiorcy i tylko

    większość posiada kupione na giełdzie lub hipermarketach odbiorniki za
    150 - 200 zł, do tego anene za 70.
    częto gęto powieszone na płocie ;-)
    więc reasumując, najwięcej znam ludzi, którzy wydali kilkaset zotych,
    racja dużo więcej niż gdyby chodziła dvb-t.
    ale co zauważyłem, masa ludzi kupiła na giełdzie w momencie gdy
    cyfra hadzała na lewo, i płacili za samą karte nawet 500 zł!!
    tylko po to by oglądać za darmo ;-)
    po pewnym czasie wychodziło blisko 1000 i nie wiele zostało.

    > dlatego ze udalo sie zablokowac rozwoj DVB-T platformy sat kwitną...

    prawda, ale przyznaj - nie ma chyba szans na to by było tyle programów
    by zadowolić takich ludzi

  • 97. Data: 2009-12-25 10:55:42
    Od: "Tomy M." <t...@a...com>

    > W powodzenie pay-TV w DVB-T za bardzo nie wierzę, zresztą już mieliśmy w
    > Polsce jeden eksperyment zakończony pokazową klapą. C oprawda, teraz
    > koszty emisji są dużo niższe, ale... W zasadzie każdy, kto chciał, już z
    > Pay-TV korzysta (ponad 80 % populacji) w taki czy inny sposób. Być może
    > jakaś całkiem nowa formuła mogłaby zdobyć rynek, ale nie wierzę by ktoś,
    > kto wymyłśi rewolucyjny pomysł na płatny kanał, rozsyłał go tylko
    > naziemnie, więc przyszły pęd do DVB-T nadal nie ma napędu.

    Chcesz rewolucyjny pomysł na PAY-TV?
    Proszę bardzo: KANAŁ TELEWIZYJNY BEZ REKLAM
    (tematyka ogólna: seriale, wiadomości, teleturnieje)
    Gwarantuje Ci że sporo facetów z kasą chętnie zapłaci
    aby ich żony i dzieci nie były narażone na ustawiczne
    pranie mozgów)

    --

    Tomy M. www.ansibl.com

  • 98. Data: 2009-12-25 11:04:05
    Od: "Tomy M." <t...@a...com>

    > przesadzacie, może to lepiej że tych kanałów będzie więcej.
    > to że płatne nic nie zmienia, jak było wspomniane
    > nie ma tych wymienionych free.
    > a co to daje?
    > np możliwość kupna kilku kanałów dodatkowych bez używania anteny sat
    > i dekodera.
    > a do poziomu jaki jest w Niemczech czy Anglii to nam daleko, daleko.

    W jakim sensie piszesz: "bez używania anteny sat i dekodera"
    Przecież do DVB-T też trzeba mieć dekoder, może o tym nie wiesz
    ale połowa ludzi ma TV CRT a druga połowa LCD/plazmę bez MPEG4.
    Niewielka garstka posiada LCD z MEPG4 ale bez możliwości
    podłączenia jakiejkolwiek karty kodowej.
    Zostanie abonentem PAY-TV w wersji DVB-T wiąże się z:
    - zakupem tunera DVB-T (200-300% droższy od tunera SAT)
    - zakupem TV LCD/plazma z tunerem DVB-T i modułem dostępowym

    PO CO? Aby oglądać 2-3 płatne kanały?!

    Mówiąc szczerze, ludzie bardziej ufają firmom takim jak ASTRA
    niż EMITEL. Łączność satelitarna zapewnia 100% BEZAWARYJNOŚĆ,
    EMITEL nigdy tego nie zapewni, ja np. mam problem z odbiorem
    TVP2 mieszkając w odległości 3km od nadajnika o mocy 100KW !
    podczas gdy TVP1 odbieram w idealnej jakości.

    --

    Tomy M. www.ansibl.com

  • 99. Data: 2009-12-25 11:07:16
    Od: "Tomy M." <t...@a...com>

    > czasami nie ma możliwości zamontowania anteny, drzewa itp.

    Bzdura, poza głębokimi dolinami zawsze jest możliwość
    odbioru z satelity Astra czy Hotbird. Ale wierz mi
    że w górach (i dilinach) to raczej z naziemną jest
    nieustanny problem, którego DVB-T również nie rozwiąże.

    --

    Tomy M. www.ansibl.com

  • 100. Data: 2009-12-25 11:22:20
    Od: "Tomy M." <t...@a...com>

    > Niemożliwe.
    > Przeważnie ten kto ma satelitę, ma i antenę naziemną, odwrotnie tej
    > zależności nie ma.
    > Znam jedną osobę, która ma sat, a nie ma naziemnej.
    > Odwrotnie - od cholery luda.

    Farmazony, mieszkam w górach (Góry Olbrzymie) i całkiem
    sporo ludzi ma wyłacznie anteny SAT, dlaczego? Dlatego
    że gdy ktoś kupił SAT i zobaczył obraz bez odbić nie
    chce już ogladać analogowej TV z nadajników EMITELA marnej
    jakości. Po jakimś kolejnym remoncie elewacji czy dachu, wywala
    całą instalację naziemnej anteny i do niej nie wraca.
    Generalnie im dalej na Zachód i Południe polski tym więcej
    SAT, a mniej UHF. Widać to po budynkach, w moim 100 tys.
    mieście nie ma ani jednego budynku bez anten (wielu)
    SAT. Łatwo to sprawdzić oglądając zdjęcia miasta z południowej
    strony.
    Myślę że wiąże się to również ze znajomością języków
    bo tutaj zależność jest podobna, ima dalej na zachód
    i południe tym więcej języków ludzie znają i oglądają
    nie tylko polską telewizję.

    --

    Tomy M. www.ansibl.com