  • Data: 2009-12-23 22:50:25
    Temat: Re: kodowana dvb-t
    Od: Piotrne <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    zorka pisze:

    > No ja wiem, że na tej samej antenie mozna odebrac sygnał i analogowy i ten
    > cyfrowy naziemny. Musi jednak on byc nadawany z tego samego miejsca - ma tak
    > często nie jest. Zamierzasz chodzic na dach i co chwile przestawiac antene -
    > raz na nadajnik analogowy a raz w kierunku nadajnika cyfrowego?
    >
    > Ja odbieram analogowy sygnał gdzies z okolic Katowic a cyfrowy musiałnbym
    > odbierac ze Skrzycznego - troche inny kierunek.

    Zależy od mocy nadajnika... Byłem kilka lat temu u rodziny
    w Niemczech, w Zagłębiu Ruhry. Mieli ustawiony na telewizorze
    tuner cyfrowy i (jak powiedzieli) "antenę satelitarną". To była
    malutka antena drutowa do cyfrowej telewizji naziemnej. Tuner
    odbierał około 30 programów TV. Wziąłem antenę do ręki i próbowałem
    znaleźć kierunek, z którego nadawany jest sygnał. Nie udało się.
    W dowolnym położeniu obraz był bez błędów. Dopiero skierowanie
    anteny w podłogę w narożniku pokoju pogorszyło odbiór. Może
    akurat nadajnik był blisko, ale ogólnie takiego czegoś
    w przypadku analogowej TV nie widziałem. Tam żadne przestawianie
    anteny nie jest potrzebne (zresztą i tak nie ma programów
    analogowych).

    P.