  • 21. Data: 2009-06-04 10:38:45
    Temat: Re: kleje do drewna - wikol vs. pattex i inne
    Od: PeJot <P...@0...pl>

    klechu pisze:

    > winylu,
    > klej
    > zostawić
    >>

    > Czasem mozna, czasem nie, natomiast ja po prostu lubie kleic:) W przypadku
    > niewielkich konstrukcji calkowicie drewnianych, spoina klejowa wydaje mi sie
    > bardziej 'elegancka' (oczywiscie to moja subiektywna opinia).

    Trochę mebli robiłem, ale od dawna już się nie bawię w kołki, kleje itp.
    Szkoda mi czasu, a i meble wytrzymują próbę czasu.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 22. Data: 2009-06-04 20:27:27
    Od: "klechu" <k...@p...onet.pl>

    > Trochę mebli robiłem, ale od dawna już się nie bawię w kołki, kleje itp.
    > Szkoda mi czasu, a i meble wytrzymują próbę czasu.

    Dla mnie stolarka to zdecydowanie hobby, wiec wybieram rozwiazania takie ktore
    lubie/podobaja mi sie, a nie koniecznie sa najbardziej optymalne (choc
    oczywiscie jesli juz cos kleje to staram sie robic to tak, aby spoina
    trzymala). Pewnie gdybym zajmowal sie tym bardziej "zawodowo" to patrzylbym na
    to inaczej, czyli zeby bylo taniej i szybciej. Ale jak mowie, skoro to hobby to
    robie to po prostu tak jak lubie
    pozdrawiam,
    klechu

  • 23. Data: 2009-06-06 00:41:11
    Od: Padre <P...@n...net>

    > Bo tak to działa. Rozrabiasz klej jak w przepisie. I go zostawiasz żeby stężał.
    > Jak chcesz kleić to do garnka z wodą żeby się rozpuścił.

    Przy odrobinie pecha potrafi sie zaśmierdzieć tak że trudno chałupę
    wywietrzyć :)

    Kiedyś wyczytałem że za
    > pomocą kleju kostnego można szkło mrożone zrobić. Rysyje się szybę grubym
    > papierem ściernym.
    Szkło należy wypiaskować

    Następnie maluje ją ciepłym klejem. Po kilku dniach kurczący
    > się klej wyłupuje z powierzchni szyby, no właśnie jak nazwać to co on wyłupuje.
    I tu jest cala sztuka - odpowiednia temperatura kleju, ilość wody,
    grubość powłoki a przede wszystkim odpowiednia temperatura i wilgotność
    w czasie faz schnięcia i mrożenia. Żeby robić ładne szkło mrożone
    sposobem tradycyjnym konieczny jest odpowiedni i przewidywalny klimat, w
    Polsce o taki trudno :) Wzory na mrożonym szkle nazywa się nazwami
    miesięcy w których sie je produkuje :)