  • Data: 2009-07-06 08:05:44
    Temat: Re: klasyczny dylemat ,czyli co kupic
    Od: "Ajgor" <n...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "expat75" napisał w wiadomości

    > Dziękuję wszystkim za wypowiedzi . Moim celem nie było wszczynanie awantur
    > , niestety nie do końca się udało ;/

    Nie przejmuj się tym. Nie ma ani jednej polskiej grupy newsowej, na której
    90% wątków nie przeradzało by się w kłótnie.
    Taka juz polska natura. Najważniejsze, żeby wyłowić z tych kłótni to, co
    konkretne.

    > Ktoś wspomniał o tym że R1 sztucznie podbija i wyostrza kolory . Nie do
    > końca się z tym zgadzam , pstrykam na opcji "standard" i mimo że kolory są
    > żywe to jednak moim zdaniem nie są nienaturalne i zbyt ostre . Bardziej
    > skłoniłbym się do powiedzenia że te z d450 + kit są wyblakłe i rozmydlone
    > . No ale to kwestia gustu już chyba .

    Bardziej chyba przyzwyczajenia. Przyzwyczaiłeś się do dotychczasowych fotek,
    i wyłapujesz każdą różnicę.
    Że robisz w opcji Standard to jeszcze nie świadczy o podbiciu kolorów itp. W
    lustrzankach Canona (o innych się nie wypowiadam,
    bo ich na tyle nie znam) masz opcje kilkustopniowej regulacji ostrości,
    nasycenia kolorów, kontrastu, i tonu koloru.
    Opcja ta nazywa się Picture style. Jest kilka predefiniowanych ustawień
    fabrycznych, oraz ustawienia własne.

    > Ktoś inny prosił o jakieś fotki do porównania . Żeby rzetelnie porównac
    > fotki z tych 2 aparatów musiałbym zrobic 2 takie same zdjęcia o
    > identycznej ekpozycji ,kadrze i ustawieniach . Niestety nie posiadam
    > takowych a zrobienie ich teraz jest niemożliwe ze względu na to że mam pod
    > ręką tylko R1 a Canon obecnie jest na wypożyczeniu jakieś 1200 km ode mnie
    > :) .

    http://optyczne.pl/porownaj.php?co=aparat&ile=2&add0
    =40&add1=329

    Tutaj masz szczegółowe porównanie tych aparatów. Na końcu porównania masz
    link do bardzo szczegółowego testu Canona.
    Niestety nie ma testu R1. Ale w teście Canona jest sporo przykładowych fotek
    robionych w różnych ustawieniach ekspozycji.
    Najwięcej fotek jest w podsumowaniu.
    W ogóle warto zaglądać na stronę optyczne.pl. Masz tam szczegółowe testy i
    aparatów i szkieł. I nie tylko.

    Pozdrawiam.
    Ajgor