  • 11. Data: 2009-06-03 10:48:58
    Temat: Re: kilka -byc moze bardzo laickich- pytan o aparaty cyfrowe
    Od: Marx <M...@n...com>

    Vituniu pisze:
    > A skad taka awersja do przepinania obiektywow? :)
    > Aparaty systemowe po to sa wlasnie, zeby podpinac
    > do nich rozne dziwne rzeczy (i wydawac na nie pieniadze ;))

    z mojej praktyki (total amator) wystarcza dwa: superzoom "do
    wszystkiego" i stalka do portretow.
    Oczywiscie jak ktos jest hobbysta/kolekcjonerem albo ma specyficzne
    wymagania to kupuje wiadro innych obiektywow, ale w/w zestaw zaspokaja
    pewnie 90% potrzeb normalnych uzytkownikow
    Marx

  • 12. Data: 2009-06-03 11:17:09
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > z mojej praktyki (total amator) wystarcza dwa: superzoom
    > "do wszystkiego" i stalka do portretow.

    Nie sposob sie nie zgodzic. :)

    Ale "doble kit" zazwyczaj kosztuje polowe tego,
    co superzoom pokrywajacy ten sam zakres ogniskowych.
    I, zazwyczaj, jest calkiem porownywalny optycznie.

    Owszem. Przepinanie troche trwa. W dodatku czasem
    sie trzeba chowac pod kurtke, bo deszcz napylony na lustro,
    czy piasek wdmuchniety pod matowke to malo przyjemna
    ewentualnosc.

    Ale przeciez i tak musisz kiedys tego superzooma odpiac,
    zeby zapiac portretowke... ;)

    pozdrawiam,
    Vituniu.

  • 13. Data: 2009-06-03 11:20:21
    Temat: Re: kilka -być może bardzo laickich-pytań o aparatycyfrowe
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <h0551a$h9l$1@atlantis.news.neostrada.pl>,
    "Vituniu" <v...@p...fm> wrote:

    > Kluczowe jest "kilka miesiecy temu". Popatrz w cenniki. :)

    Ale co? Kompakty nie wzrosly?

    TA

  • 14. Data: 2009-06-03 11:34:17
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > Ale co? Kompakty nie wzrosly?

    A pewnie i wzrosly... ;)

    Nie sledze az tak dokladnie, mam jednak wrazenie,
    ze jesli nawet podskoczyly, to "nie az tak".
    Wieksza konkurencja, szybciej "starzejacy sie" towar.

    pozdrawiam,
    Vituniu.

  • 15. Data: 2009-06-03 13:44:47
    Od: Marx <M...@n...com>

    Vituniu pisze:

    > Nie sposob sie nie zgodzic. :)
    >
    > Ale "doble kit" zazwyczaj kosztuje polowe tego,
    > co superzoom pokrywajacy ten sam zakres ogniskowych.
    > I, zazwyczaj, jest calkiem porownywalny optycznie.

    nie wiem jak w Pentaxie, ale w Sony double-kit nie jest jakos wyraznie
    tanszy. Sigme 18-200 kupilem za 750zl. Za 360zl double-kit raczej nie kupie
    Marx

  • 16. Data: 2009-06-03 14:19:31
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > nie wiem jak w Pentaxie, ale w Sony double-kit nie jest jakos wyraznie
    > tanszy. Sigme 18-200 kupilem za 750zl. Za 360zl double-kit raczej nie
    kupie

    Moja wina, tak sie zasugerowalem tymi "firmowymi obiektywami",
    ze zapomnialem o istnieniu producentow niezaleznych ;)

    pozdrawiam,
    Vituniu.

  • 17. Data: 2009-06-03 20:05:16
    Od: zibis <z...@W...pl>

    > Ale wiesz, ze to bedzie jakies 7.000,- ?

    no niestety, pewnie tyle to będzie kosztować, no i pewnie zestaw tych
    dwóch "specjalnych" nie będzie wiele tańszy..

    > Bo mnie na inny nie stac :) (okolo 2350,-)

    to już wygląda dużo sensowniej (przynajmniej cenowo :)

    > Poza tym:
    > - D60 to calkiem sympatyczny korpus

    potencjalne wady z mojego punktu widzenia:
    - dość mały, o niskiej rozdz. ekranik, dodatkowo nieruchomy
    - brak LiveView
    - brak możliwości filmowania
    (to może nie jest najbardziej istotna kwestia, no i wiem, że to aparat,
    a nie kamera, ale w dzisiejszych czasach.. mógłby mieć..)

    > - 18-105 to calkiem mi wystarczajacy zakres
    > a to konkretne szklo ma tez wcale niezle opinie.

    tak, chyba właśnie o tym czytałem, że jest całkiem OK

    > Pewnie tak. :) Taka moda nastala na "duze zumy",
    > ze kazdy producent postaral sie o wprowadzenie do
    > swojej oferty szkla z krotnoscia x10 i wiecej.
    >
    > Do tego dochodzi jeszcze oferta producentow
    > niezaleznych (w praktyce Tamron i Sigma).
    >
    > Nic tylko przebierac... :)

    no właśnie, ja już wstępne rozeznanie zrobiłem
    i na początku wątku podałem co mi się podoba :)
    ale pewnie trzeba będzie przemyśleć to jeszcze raz, bo cena, cena.. :(

    > PS:
    > A skad taka awersja do przepinania obiektywow? :)
    > Aparaty systemowe po to sa wlasnie, zeby podpinac
    > do nich rozne dziwne rzeczy (i wydawac na nie pieniadze ;))

    no niby tak się z takim sprzętem powinno postępować.. dlatego obawiałem
    się posądzenia o herezje czy cuś podobnego.. ;)
    być może kiedyś tego zapragnę, ale na razie to chciałbym mieć takiego
    lepszego "kompakta", nawet jeśli miała by to być 'zafiksowana na stałe'
    lustrzanka.. :)

    dlatego obecnie najbardziej mnie kusi GH1 + 14-140
    (właściwie to spełnia wszystkie moje założenia i potrzeby - i nawet
    lepiej, że nie jest to lustrzanka pełną gębą, bo może pracować
    bezgłośnie.. )
    ale pewnie jak ujrzę cenę tego zestawu to mi przejdzie.. ;)

    i jeszcze jedno pytanie:
    czy GH1 ma sensor o identycznej budowie -co do zasady- jak LX3?
    chodzi mi o to czy działa na tej samej zasadzie, bo na pewno jest
    większy niż w LX3.

    --
    Zbyszek

  • 18. Data: 2009-06-04 08:25:03
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

> [...]
    > (to może nie jest najbardziej istotna kwestia, no i wiem,
    > że to aparat, a nie kamera, ale w dzisiejszych czasach..

    A to wydaje mi sie ze bierz G1/GH1.
    Nic lepiej dopasowanego do tych wymagan
    chyba nie znajdziesz.

    > no niby tak się z takim sprzętem powinno postępować..
    > dlatego obawiałem się posądzenia o herezje czy cuś podobnego.. ;)

    E.... Nieeee... Dlaczego?
    Za czasow analoga wiekszosc korpusow segmentu amatorskiego
    nigdy nawet nie nie widziala innego szkla niz to z zestawu ;)

    > i jeszcze jedno pytanie:
    > czy GH1 ma sensor o identycznej budowie -co do zasady- jak LX3?
    > chodzi mi o to czy działa na tej samej zasadzie, bo na pewno jest
    > większy niż w LX3.

    A tu nie calkiem rozumiem intencje pytania.

    LX3 ma matryce CCD a GH1 zdaje sie LiveMOS.
    Czyli technologia wykonania inna.
    Ale dla uzytkownika zasada dzialania ta sama,
    wiec roznicy raczej nie ma ;)

    pozdrawiam,
    Vituniu.

  • 19. Data: 2009-06-04 19:02:10
    Od: zibis <z...@W...pl>

    > A to wydaje mi sie ze bierz G1/GH1.
    > Nic lepiej dopasowanego do tych wymagan
    > chyba nie znajdziesz.

    wszystko na to wskazuje..
    i (niestety) znacznie bardziej na GH1 :)
    a niestety, bo cena może być troszkę duża..

    mam jeszcze jedną wątpliwość, bo nigdzie nie mogę znaleźć 100% pewności:
    czy da się tym aparatem fotografować bezgłośnie??

    > A tu nie calkiem rozumiem intencje pytania.
    >
    > LX3 ma matryce CCD a GH1 zdaje sie LiveMOS.
    > Czyli technologia wykonania inna.
    > Ale dla uzytkownika zasada dzialania ta sama,
    > wiec roznicy raczej nie ma ;)

    no może trochę niejasno napisałem..
    ale już znalazłem odpowiedź :)
    co do zasady o jaką mi chodziło, to GH1 ma "taki sam" sensor jak LX3, w
    przeciwieństwie do G1.
    http://www.pbase.com/viztyger/image/109862819

  • 20. Data: 2009-06-04 19:54:39
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "zibis" <z...@W...pl> wrote:

    > wszystko na to wskazuje..
    > i (niestety) znacznie bardziej na GH1 :)
    > a niestety, bo cena może być troszkę duża..

    GH1 z 14-140 to nawet bardziej niż troszkę... ;-) Może poczekaj
    jeszcze chwilę na Samsunga NX1.

    > mam jeszcze jedną wątpliwość, bo nigdzie nie mogę znaleźć 100%
    > pewności:
    > czy da się tym aparatem fotografować bezgłośnie??

    O GH1 chyba jeszcze nikt nie pisał, natomiast G1 ma ponoć wyjątkowo
    głośną migawkę. Jak obejdziesz jakoś ten problem, to dalej już będzie
    bezgłośnie ;-)

    Ale jakiej zasady? CCD to nie jest. I nie jest to (raczej) ten
    wynalazek z "doklejanymi" paskami dla różnych formatów.

    > no może trochę niejasno napisałem..
    > ale już znalazłem odpowiedź :)
    > co do zasady o jaką mi chodziło, to GH1 ma "taki sam" sensor jak LX3,
> [...]

    No właśnie. Nie taki sam

    Zrestą jak chwilkę podumać, to samo wychodzi, że "paski" miałyby
    sens właściwie tylko dla kwadratu (czy np. 5:4). Zrobienie tego samego
    dla formatów panoramicznych zmusiłoby albo do wymiany bagnetu na szerszy
    :-> albo do zastosowania matrycy z kompaktu. :-> Tak czy inaczej
    samobójstwo, bo i bez tego GH1 jest o wiele za drogi (ze względu na cenę
    nawet go nie rozpatruję, a chciałbym), a matryca w G1 i w obecnym
    rozmiarze należy do najsłabszych w konkurencji z aktualnymi
    lustrzankami.

    pozdrawiam

    /-/

    Mariusz [mr.]