-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!feeder.erje.net
!1.eu.feeder.erje.net!weretis.net!feeder4.news.weretis.net!ecngs!testfeeder.ecn
gs.de!border1.nntp.ams1.giganews.com!nntp.giganews.com!newsfeed.neostrada.pl!un
t-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POS
TED!not-for-mail
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Subject: Re: kiedy likwidacja szkody może dopuszczać klepanie/szpachlowanie zamiast
wymiany elementu
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.84pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <n51jfs$2qd$1@node1.news.atman.pl>
<r9hwo3yzbiza$.3yp5ciux55cz.dlg@40tude.net>
<2...@g...com>
<nwdm805ygxld.1kfloowrsvkg4$.dlg@40tude.net>
<6...@g...com>
<1...@4...net>
<8...@g...com>
<1...@4...net>
<3...@g...com>
<nzjbegeupsr1$.hukf6nhic9ty$.dlg@40tude.net>
<e...@g...com>
<iyfyx1soahgs.q2qw0161hrcj$.dlg@40tude.net>
<n55ke3$1fk$1@node2.news.atman.pl>
<1ln0kiuy9jpkb.1r5rmx7e6x43o$.dlg@40tude.net>
<n56htp$tvq$1@node2.news.atman.pl>
Date: Sun, 20 Dec 2015 16:56:51 +0100
Message-ID: <7ij07z7zcs27$.9fo2kunt7jj8.dlg@40tude.net>
Lines: 60
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 89-77-179-152.dynamic.chello.pl
X-Trace: 1450627012 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 22835 89.77.179.152:12746
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2574259
[ ukryj nagłówki ]Dnia Sun, 20 Dec 2015 16:36:27 +0100, Cavallino napisał(a):
> W dniu 20.12.2015 o 16:27, Tomasz Pyra pisze:
>> Dnia Sun, 20 Dec 2015 08:13:09 +0100, Cavallino napisał(a):
>>
>>> W dniu 19.12.2015 o 22:46, Tomasz Pyra pisze:
>>>
>>>> A drugi kuty na cztery łapy, odda sprawę do sądu i tam dostanie tyle ile w
>>>> cenniku ASO kosztują nowe części + ryczałt na robotę.
>>>
>>> Plus utratę wartości auta.
>>> Każda inna opcja to jest naciąganie ze strony ubezpieczyciela.
>>>
>>> Bo jak sobie później naprawisz za 1/10 tej sumy, to nadal nie jest Twój
>>> zysk i nadal to mieści się w zakresie szkody.
>>> Tyle że po prostu świadomie część wartości samochodu zamieniłeś na gotówkę.
>>
>> To co boli Kogutka też ma uzasadnienie.
>> Ogólnie system jest dość patologiczny, a efektem jego działania jest
>> pompowanie do granic absurdu cen w ASO, które to firmy praktycznie żyją
>> wyłącznie z likwidacji szkód z OC.
>> Nic dziwnego skoro obecne prawo stworzyło klientów dla których "cena nie
>> gra roli".
>>
>> Bo powiedzmy że mamy używany samochód wart przed szkodą 50000zł, szkodę
>> można zlikwidować na kilka sposobów:
>>
>> a) sprzedać strucla - wartość uszkodzonego samochodu to 42000zł, czyli
>> spadek wartości to 8000zł
>> b) wyprostować blachy, poszpachlować i pomalować - koszt 500zł + spadek
>> wartości 5000zł
>> c) wymienić części na używane - koszt 2000zł + spadek wartości 3000zł
>> d) kupić nowe części w ASO - koszt 9000zł + spadek wartości 1000zł.
>> e) odesłać samochód do fabryki gdzie naprawa zostanie przeprowadzona w
>> fabrycznej technologii - koszt 49900zł ;)
>>
>> I tu pytanie - jaka jest w tym momencie realna i uczciwa wartość szkody,
>> którą powinien właścicielowi uszkodzonego pojazdu wypłacić ubezpieczyciel?
>
> Wariant b+c - nie pokrywa wartości szkody.
> Wariant a - dolicz 2000 dla właściciela, za fatygę i pozostawanie bez
> samochodu i będzie ok
Takie koszty są obecne we wszystkich opcjach, więc w rozważaniach na temat
różnic można o nich zapomnieć.
> , bo zrówna się z wariantem d.
Nie zrówna się, bo do D też trzeba te 2000zł dopisać.
> Wariant e - nie wiem czy to jest do zrealizowania, obstawiam, że nawet
> jakby się ktoś uparł to by mu się nie udało.
Wszystko można zrobić.
Np. można by chcieć kupić całe nowe nadwozie, bo np. wymiana tylnej
ćwiartki czy progu wymaga spawania, a włąściciel "się boi" spawanego.
Takie nadwozie to będzie około połowa nowego samochodu, czyli w przypadku
samochodów 2-3 letnich, razem z przełożeniem wszystkiego pewnie nadal nie
przekroczyłoby wartości samochodu.
Następne wpisy z tego wątku
- 20.12.15 17:06 Cavallino
- 20.12.15 18:10 Tomasz Pyra
- 21.12.15 11:41 r...@k...pl
- 21.12.15 11:58 Zenek Kapelinder
- 21.12.15 12:13 r...@k...pl
- 21.12.15 12:27 Zenek Kapelinder
- 21.12.15 12:59 J.F.
- 21.12.15 13:05 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
Najnowsze wątki
- 2024-11-16 Łódź => Frontend Engineer (Three.js) <=
- 2024-11-16 Warszawa => Expert Recruiter 360 <=
- 2024-11-16 Żerniki => Starszy specjalista ds. księgowości/ Samodzielny księgo
- 2024-11-16 Pruszków => Team Leader (PHP+React) <=
- 2024-11-16 Warszawa => Senior Cloud Consultant (AWS) <=
- 2024-11-16 Warszawa => Sitecore Developer <=
- 2024-11-16 Akta sprawy Kajetan Poznański
- 2024-11-16 Warszawa => OpenText ECM Specialist <=
- 2024-11-16 Warszawa => Account Manager - Sprzedaż Usług Rekrutacyjnych <=
- 2024-11-16 Warszawa => Account Manager - Usługi rekrutacyjne <=
- 2024-11-15 Google Play
- 2024-11-15 Szybcy i wściekli
- 2024-11-16 Opis produktu z Aliexpress
- 2024-11-15 No proszę, a śmialiście się z hindusów.
- 2024-11-14 Zewnętrzne napięcie referencyjne LM385 1,2V -> 100mV dla ICL7106, Metex M-3800