eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikakids react to walkmansRe: kids react to walkmans
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: Piotr Wyderski <p...@n...mil>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: kids react to walkmans
    Date: Tue, 28 Jul 2015 15:58:43 +0200
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 39
    Message-ID: <mp81qj$hun$1@node2.news.atman.pl>
    References: <X...@l...net>
    <moeip3$atm$1@news.vectranet.pl> <mogqnj$dru$1@node2.news.atman.pl>
    <mov8or$b1d$1@news.vectranet.pl>
    <55b32f1b$0$2199$65785112@news.neostrada.pl>
    <a...@n...neostrada.pl>
    <55b5333b$0$8373$65785112@news.neostrada.pl>
    <mp5f5m$1al$2@node2.news.atman.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <mp7j46$3cd$1@node2.news.atman.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <mp7o3u$893$1@node2.news.atman.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    NNTP-Posting-Host: 195.66.98.6
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node2.news.atman.pl 1438091923 18391 195.66.98.6 (28 Jul 2015 13:58:43 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 28 Jul 2015 13:58:43 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:38.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/38.1.0
    In-Reply-To: <s...@f...lasek.waw.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:684087
    [ ukryj nagłówki ]

    Jarosław Sokołowski wrote:

    > Przecież w podręcznikach szkolnych są również rysunki z globalnym
    > rozkładem. Nigdy nie miałem problemu ze zrozumieniem.

    I nie zastanawiało Cię, dlaczego pasaty i antypasaty wieją
    w przeciwne strony "ocierając się" o siebie, zamiast się
    wzajemnie o siebie rozładować? Myślący dzieciak to zauważy. :-)

    > Podobnie myślę o umiejetności
    > prowadzenia obliczeń w pamięci (jeśli ktoś to ogranicza tylko do wykucia
    > tabliczki mnożenia, to niedobrze z nim).

    Jest dokładnie odwrotnie: nieznajomość tabliczki mnożenia nie
    implikuje umiejętności sprawnego prowadzenia obliczeń w pamięci.
    Nigdy jej nie znałem, a obroniłem na 5 dyplom na wydziale mającym
    w nazwie "matematyki" na porządnej uczelni państwowej. Tylko ja się
    już w podstawówce połapałem, że to jest jakiś absurd, bo tabliczka
    mnożenia to technicznie tylko lookup-tabelka dla wyjątkowo kiepskiego
    algorytmu mnożenia długich liczb i bez niego nie ma racji bytu.
    Zamiast niej wystarczy zapamiętać tylko przekątną (kwadraty)
    i chwilę pomyśleć nad najkrótszym sposobem dojścia do zadanego kwadratu.
    7*8==8*8-8. Jeśli ktoś chce jeszcze bardziej bezmyślnie, to
    (x+y)^2-(x-y)^2=4xy. Zamiast znajomości tabliczki mnożenia po prostu
    umiem mnożyć...

    > Tu akurat kryteria są jasne i proste. Rybosom jest elementem świata,
    > który nas otacza, a wpływu na niego nie mamy.

    Podobnie jak kwarki, o których się chyba na poziomie ogólnym LO nie
    wspomina.

    > Ale same fale elektromagnetyczne -- to znów co innego.

    Teorii elektromagnetyzmu na poziomie choćby 19-wiecznego dziadka
    Maxwella też tam nie ma.

    Pozdrawiam, Piotr

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: