-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!feeder.erje.net
!1.eu.feeder.erje.net!feeder2.ecngs.de!ecngs!feeder.ecngs.de!81.171.118.63.MISM
ATCH!peer03.fr7!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.
neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-ma
il
Newsgroups: pl.misc.elektronika
From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
Subject: Re: kids react to walkmans
References: <X...@l...net>
<moeip3$atm$1@news.vectranet.pl> <mogqnj$dru$1@node2.news.atman.pl>
<mov8or$b1d$1@news.vectranet.pl>
<55b32f1b$0$2199$65785112@news.neostrada.pl>
<55b64e15$0$27524$65785112@news.neostrada.pl>
<s...@f...lasek.waw.pl>
<55b65d8a$0$27523$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: : : :
Date: Mon, 27 Jul 2015 19:06:04 +0200
User-Agent: slrn/1.0.2 (Linux)
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Message-ID: <s...@f...lasek.waw.pl>
Lines: 42
NNTP-Posting-Host: 77-253-217-116.static.ip.netia.com.pl
X-Trace: 1438016765 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 8376 77.253.217.116:25350
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 2925
X-Received-Body-CRC: 673615755
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:684000
[ ukryj nagłówki ]Pan J.F. napisał:
>>> Ile rzeczy ... nie zadales sobie trudu, zeby sie dowiedziec jak
>>> dzialaly ?
>>> Patefon, maszyna do szycia, overlock, zegar z wahadlem, samowar,
>>> kolowrotek ?
>>> Diaskop (rzutnik przezroczy), projektor/kamera filmowa, repasacja
>>> ponczoch, itp ...
>>
>> Przecież wyjaśnienie działania większości z wymienionych rzeczy
>> było kiedyś w programie szkoły podstawowej. W ostatniej klasie
>
> Eee - chyba nie. Ja nie pamietam. A kolega moze mlodszy, to jeszcze
> mniej pamieta.
Jak są ustawione lustra i soczewki w episkopacie, to nawet w szkole
dla milicjantów mówili. Nie trzeba było być prymasem, by wiedzieć.
Ta anegdotna nie wzięła się znikąd -- naprawdę uczyli. O kamerze
i projektorze filmowym też. Żeby o repasacji pończoch było -- no,
tego faktycznie sobie nie przypominam.
>> było między innymi o tym, jak wzmacnia trioda i jak działa radio
>> -- ta wiedza obowiązywała wszystkich.
>
> Ale to byla w miare wspolczesna technika i nie trzeba bylo siegac
> do wyjasniania rzeczy nieznanych ...
Uczyli tego na fizyce, nie na zajęciach technicznych. Lampy były wtedy
współcześnie używane, ale przecież bez nauczyciela człowiek nie miał
szans zrozumieć ich działania, choćby nie wiem jak długo gapił się
w otwartą skrzynkę radia. To nie maszyna do szycia albo zegar, gdzie
można samemu prześledzić mechanizm. Owszem, okoliczność to sprzyjająca
dydaktyce, że tak wtedy wyglądała elektronika. Ale że się w technice
dziś mało wykorzystuje elektrony latające w próżni, to nie powód, by
o tym milczeć w szkole. Nie widzę przeciwwskazań, by dzisiaj w szkole
nie wyjaśniać działania triody (a jak się młody będzie stawiał, że
starocie -- to na przyszłą środę referat z działania wzmacniaczy
tranzystorowych klas A, B,C i D, a jeśli będzie zbyt mało precyzyjny,
to pała).
--
Jarek
Następne wpisy z tego wątku
- 27.07.15 19:07 ACMM-033
- 27.07.15 19:18 Jarosław Sokołowski
- 27.07.15 19:26 J.F.
- 27.07.15 19:31 J.F.
- 27.07.15 19:47 ACMM-033
- 27.07.15 19:53 J.F.
- 27.07.15 20:13 J.F.
- 27.07.15 20:15 Jarosław Sokołowski
- 27.07.15 20:20 ACMM-033
- 27.07.15 20:28 Jarosław Sokołowski
- 27.07.15 20:40 ACMM-033
- 27.07.15 20:46 Jarosław Sokołowski
- 27.07.15 20:55 Jarosław Sokołowski
- 27.07.15 20:56 J.F.
- 27.07.15 20:57 Jarosław Sokołowski
Najnowsze wątki z tej grupy
- Wieszanie się przy aktywnym SMP
- Prognozowanie zużycia energii przez PGE?
- Odkurzacz mnie bije :(
- Rapsberry Pi i synchronizacja plików
- RCD 300 mA
- rpi i moduł przekaźników
- Falownik do pompy CO
- Lampa ogrodowa rozłączała różnicówkę
- Inteligentne oświetlenie schodów
- Pytanie do Użytkownika
- Emanuel kiedyś szukał gotowca do chłodzenia leków
- Sprzęty z Lidl-a
- idzie nowe
- Wybuchające pagery
- Jak shakować windę
Najnowsze wątki
- 2024-10-06 Prawdziwy ekologiczny samochód
- 2024-10-05 Stało się...
- 2024-10-05 skodeczka up
- 2024-10-04 Wieszanie się przy aktywnym SMP
- 2024-10-05 Warszawa => Senior Developer React Native <=
- 2024-10-05 Katowice => Administrator IT - Wirtualizacja i Konteneryzacja <=
- 2024-10-05 Warszawa => Senior Software Engineer (C, Java) <=
- 2024-10-05 Warszawa => Menadżer Okręgu <=
- 2024-10-05 Warszawa => Specjalista/tka ds. Zamówień publicznych <=
- 2024-10-05 Warszawa => Senior C Software Engineer <=
- 2024-10-05 Warszawa => Senior PHP Laravel Developer (e-commerce) <=
- 2024-10-05 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-10-05 Warszawa => Data Scientist / Data Engineer (modele predykcyjne) <=
- 2024-10-05 Warszawa => ADMINISTRATOR SYSTEMÓW IT <=
- 2024-10-04 Katowice => Data Scientist <=