  • Data: 2015-07-27 19:26:37
    Temat: Re: kids react to walkmans
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:s...@f...lasek.waw.p
    l...
    Pan J.F. napisał:

    > Eee - chyba nie. Ja nie pamietam. A kolega moze mlodszy, to jeszcze
    > mniej pamieta.

    >Jak są ustawione lustra i soczewki w episkopacie, to nawet w szkole
    >dla milicjantów mówili. Nie trzeba było być prymasem, by wiedzieć.
    >Ta anegdotna nie wzięła się znikąd -- naprawdę uczyli. O kamerze
    >i projektorze filmowym też.

    Diaskop istotnie byl. No i mozna bylo w dzialaniu zobaczyc.
    Cos tam o zasadzie patefonu moglo tez moglo byc.
    Kamera ... hm, moze i byla, bez szczegolow.

    >Uczyli tego na fizyce, nie na zajęciach technicznych. Lampy były
    >wtedy
    >współcześnie używane, ale przecież bez nauczyciela człowiek nie miał
    >szans zrozumieć ich działania, choćby nie wiem jak długo gapił się
    >w otwartą skrzynkę radia.

    Ale te radia dookola byly, to o nich uczono.
    A o ilu wynalazkach zapomnianych przez lata nie uczono ?

    >To nie maszyna do szycia albo zegar, gdzie
    >można samemu prześledzić mechanizm. Owszem, okoliczność to
    >sprzyjająca

    Jeszcze trzeba miec gdzie. Kolowrotka w dzialaniu nie widzialem :-)

    >dydaktyce, że tak wtedy wyglądała elektronika. Ale że się w technice
    >dziś mało wykorzystuje elektrony latające w próżni, to nie powód, by
    >o tym milczeć w szkole. Nie widzę przeciwwskazań, by dzisiaj w szkole
    >nie wyjaśniać działania triody (a jak się młody będzie stawiał, że

    Hm ... troche szkoda czasu ... choc jako wstep do mosfetow moze sie
    przydac ...

    >starocie -- to na przyszłą środę referat z działania wzmacniaczy
    >tranzystorowych klas A, B,C i D, a jeśli będzie zbyt mało precyzyjny,
    >to pała).

    A mlody napisze "ja sie tu ucze na inzyniera, a nie kustosza. Mamy E,
    G, H".
    A potem jeszcze rodzic przyjdzie i poprze i kaze na srode uzasadnic te
    pale, bo inaczej skarga do kuratorium albo ministra :-)

    J.

    --
    Jarek