eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronika"kawałek" UPS-a w samochodzieRe: "kawałek" UPS-a w samochodzie
  • Data: 2012-11-01 20:08:25
    Temat: Re: "kawałek" UPS-a w samochodzie
    Od: "Maniek" <a...@d...ed> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]


    Użytkownik "Adam" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:k6ua9h$9i1$1@usenet.news.interia.pl...
    >W dniu 2012-11-01 17:44, Maniek pisze:
    >>
    >> Użytkownik "Adam" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >> news:k6tn58$cib$1@usenet.news.interia.pl...
    >>> W dniu 2012-11-01 00:23, Paweł Pawłowicz pisze:
    >>>> W dniu 2012-10-31 22:27, Adam pisze:
    >>> (...)
    >>>>> Ale może o czymś nie wiem?
    >>>>> Byłoby coś lepszego od Fideltroników?
    >>>>> Myślę o mocy rzędu 500W na 230V.
    >>>>>
    >>>>> Jeszcze jedno:
    >>>>> nie może być prostokąta na wyjściu, bo sporo zasilaczy innych urządzeń
    >>>>> elektronicznych ma na wejściu filtry, traktujące prostokąt jako
    >>>>> zakłócenie i próbując go filtrować, pali zabezpieczenia lub końcówkę
    >>>>> przetwornicy. Pamiętam całą stertę walniętych zasilaczy do drukarek
    >>>>> etykiet gdzieś w Fresh Logistic czy w Rabenie, a może w DHL.
    >>>>
    >>>> Dwie uwagi:
    >>>> 1. Ten model aproksymuje sinusoidę schodkami.
    >>>> 2. Z UPSa 700VA raczej nie wyciągniesz 500W.
    >>>>
    >>>
    >>> Kwestia, ile tych schodków jest. Wcześniej nie podpinałem go do
    >>> oscyloskopu, a teraz już nie mam oscyloskopu :(
    >>>
    >>> Dość "ładne" przebiegi dawały duże Fideltroniki Aresy: 1000, 1600,
    >>> 3000VA.
    >>> Wersje z sinusem to niektóre Inigo - ale tych nie mam.
    >>>
    >>> Swego czasu, jak u jakiegoś klienta robiliśmy testy, to wychodziło, że
    >>> jeśli przebieg na wyjściu jest aproksymowany przynajmniej w 64
    >>> krokach, to już nie jest źle, wszystkie "delikatne" zasilacze
    >>> pracowały poprawnie (te, co przy "schodkach" wariowały lub się paliły).
    >>>
    >>> Natomiast moc jest orientacyjna. Nie będę tym napędzał szlifierki
    >>> kątowej ani spawarki ;)
    >>>
    >>> Chodzi raczej o okazyjne podpięcie 2 lub 3 laptopów, jeśli ktoś nie ma
    >>> zasilacza 12V, czy jakiś inny sprzęt do kontroli, typu TV czy DVD. No
    >>> i żeby jeszcze uciągnęło lutownicę transformatorową ;)
    >>>
    >>> UPS-y zasilane 24V czy 48V odpadają, bo aktualnie nie mam dwóch
    >>> akumulatorów w aucie. Ale jak założę wyciągarkę, to pewnie trzeba
    >>> będzie dołożyć drugi i dodatkowo jakiś separator akumulatorów.
    >>>
    >>>
    >>> --
    >>> Pozdrawiam.
    >>>
    >>> Adam.
    >>>
    >>
    >> No to będziesz musiał zbudować przetwornicę 12 -> 24 (raczej kiepski
    >> pomysł z uwagi na moc) lub przebudować wejscie UPS-a. Drugie wyjście
    >> jest pozornie prostrze ale generalnie oba są raczej złe... Zostaw sobie
    >> to cudo na 12v i tyle. Przy trzech laptopach akumulator w samochodzie
    >> starczy ci może na godzinę...
    >
    > Zamiast kombinować z przetwornicą, to wolałbym już przyszłościowo
    > zainwestować w drugi akumulator i spiąć je szeregowo.
    > Ale powinno mi wystarczyć max. jakieś 300 do 500W, więc wystarczy
    > elektronika z UPSa 700 czy 1000VA.
    > Aktualnie mam przetwornicę ok. 100W - rzadko piszczy przeciążenie.
    >
    > Braku prądu się nie boję - zawsze można odpalić silnik. Aktualnie mam mały
    > akumulator - 75Ah, więc wystarczy na dłużej. Jak wrzucę jeszcze ze 120Ah,
    > to już mogę do najbliższego sklepiku i z powrotem jeździć tylko na
    > rozruszniku ;)
    >
    >
    > --
    > Pozdrawiam.
    >
    > Adam.
    >
    Większy aku (lub kilka szeregowo) bedzie miał problemy z ładowaniem w
    samochodzie, tz. ciągle będzie niedoładowany z wszystkimi tego
    konsekwencjami. Nie polecam zwiększania pojemności aku. ponad zalecenia
    producenta bez podniesienia mocy na alternatorze. Gdyby chodziło o jednego
    laptopa który musi z jakiegoś powodu pracować w samochodzie to może warto by
    rozważyć wrzucenie dużego akumulatora do bagaznika, np od cięzarówki lub
    osobowego diesla i podpięcie do niego dedykowanego zasilacza który z 12v/24v
    wyprowadzi napięcie wejscia zasilania komputera. Pamiętaj że ups podnosi (ze
    strata) napięcie z aku tylko po to by zasilacz je obnizył (tez stratnie).
    Gdybyś zastosował dedykowany zasilacz straty były by dużo mniejsze i nie
    musiał byś kombinować przy instalacji samochodu, a co ważne masz prawie
    gwarancję że rozrusznik będzie jeszcze chciał kręcić po tych kilku
    godzinach.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: