-
11. Data: 2011-01-30 20:54:55
Temat: Re: kat wtrysku w dizlu
Od: Karolek <d...@o...pl>
W dniu 2011-01-30 20:45, sth pisze:
>>> A to nie jest kat wyprzedzenia poczatku wtrysku ?
>>> Czyli 9 stopni to wczesniejszy niz 7 ?
>>>
>>
>> Tak wlasnie jest.
>
> w mojej logiki nie bardzo. zobacz na rysunek. 9 jest pozniej niz 7.
>
Nie jest.
To jest poczatek tloczenia.
A tloczyc zaczyna troche wczesniej niz GMP (jak J.F. juz wspomnial,
wyprzedzenie poczatku wtrysku), zatem 9 jest wczesniej niz 7 :>
>>> Choc dla diesla - nie powinno byc ogolnie jeszcze wiecej ?
>>>
>>
>> Zalezy od silnika, ale raczej dosc typowe wartosci.
>
> problem w tym ze dla mojegi silnika i 7 i 9 jest poprawne. tzn nie
> wiadomo jaki mam typ silnika poniewaz na glowicy nie ma oznaczen w
> miejscu gdzie powinny byc. silnik turbo.
Moze glowica od wersji bez turbo jest zamontowana... no nic, ustaw 7
stopni, a jakby ciezko odplal na zimnym to mozesz przestawic na 9.
--
Karolek
-
12. Data: 2011-01-30 21:06:37
Temat: Re: kat wtrysku w dizlu
Od: Karolek <d...@o...pl>
W dniu 2011-01-30 20:47, sth pisze:
>>> A to nie jest kat wyprzedzenia poczatku wtrysku ?
>>> Czyli 9 stopni to wczesniejszy niz 7 ?
>>>
>>
>> Tak wlasnie jest.
>
> 9st ATDC (after TDC) jest pozniej niz 7 ATDC
> http://img21.imageshack.us/img21/8990/screenshot2011
013020154.jpg
>
> chyba ze ja czegos nie rozumiem ?
A widzisz, nie zwrocilem uwagi, ze w tym Twoim linku jest ATDC, w
autodacie mam BTDC :>
Ale olej te stopnie.
I tak ustawiasz na zegar poczatek tloczenia?
Jak tak, to ustawiasz na zegarze 1 +- 0,03 i wszystko. Stopnie Cie nie
interesuja.
--
Karolek
-
13. Data: 2011-01-30 21:12:19
Temat: Re: kat wtrysku w dizlu
Od: "sth" <k...@l...vk>
> Ale olej te stopnie.
> I tak ustawiasz na zegar poczatek tloczenia?
> Jak tak, to ustawiasz na zegarze 1 +- 0,03 i wszystko. Stopnie Cie nie
> interesuja.
szczerze mowiac nic z tego nie zrozumialem :P
przeciez musze ustawic wal na jakis kat zeby ustawic pompe czujnikiem :)
-
14. Data: 2011-01-30 21:45:11
Temat: Re: kat wtrysku w dizlu
Od: Karolek <d...@o...pl>
W dniu 2011-01-30 21:12, sth pisze:
>> Ale olej te stopnie.
>> I tak ustawiasz na zegar poczatek tloczenia?
>> Jak tak, to ustawiasz na zegarze 1 +- 0,03 i wszystko. Stopnie Cie nie
>> interesuja.
>
> szczerze mowiac nic z tego nie zrozumialem :P
>
> przeciez musze ustawic wal na jakis kat zeby ustawic pompe czujnikiem :)
Najpierw musisz znalezc punkt 0, masz to w tym Twoim linku opisane.
Znajdujesz najnizsze polozenie w okolicy GMP, zerujesz czujnik zegarowy,
ustawiasz wal na znaki (mniemam, ze takowe tam widnieja) i ustawiasz
pompe tak, aby zegar wskazywal 1mm +-0,03mm. Skrecasz, robisz pelny
obrot i patrzysz, czy w danym punkcie na wale masz prawdilowe wskazanie
na zegarze. Krecisz walem tylko zgodnie ze wskazowkami zegara, bez
cofania bo moze przeklamac Ci wynik. I to tyle.
A jak masz znaki dla 7 i 9 stopni jednoczesnie, to ustaw najpierw
pozniejszy wtrysk, czyli w Twoim przypadku to bedzie jak pisales na
poczatku 9 stopni i sprawdz jak silnik pracuje i odpala, jak bedzie
ciezko odplal, to wyreguluj na znaki dla 7 stopni, ale mowie to tylko w
przypdku jezeli masz podwojne oznaczenia.
--
Karolek
-
15. Data: 2011-01-30 21:57:15
Temat: Re: kat wtrysku w dizlu
Od: "sth" <k...@l...vk>
> Najpierw musisz znalezc punkt 0, masz to w tym Twoim linku opisane.
> Znajdujesz najnizsze polozenie w okolicy GMP, zerujesz czujnik zegarowy,
> ustawiasz wal na znaki (mniemam, ze takowe tam widnieja) i ustawiasz pompe
> tak, aby zegar wskazywal 1mm +-0,03mm. Skrecasz, robisz pelny obrot i
> patrzysz, czy w danym punkcie na wale masz prawdilowe wskazanie na
> zegarze. Krecisz walem tylko zgodnie ze wskazowkami zegara, bez cofania bo
> moze przeklamac Ci wynik. I to tyle.
> A jak masz znaki dla 7 i 9 stopni jednoczesnie, to ustaw najpierw
> pozniejszy wtrysk, czyli w Twoim przypadku to bedzie jak pisales na
> poczatku 9 stopni i sprawdz jak silnik pracuje i odpala, jak bedzie ciezko
> odplal, to wyreguluj na znaki dla 7 stopni, ale mowie to tylko w przypdku
> jezeli masz podwojne oznaczenia.
kurde pokreciles strasznie.
Ustawiasz wal na 0.
Cofasz ~30st w lewo
Zerujesz czujnik
Krecisz treoche lewo prawo zeby sprawdzic czy czujnik nie ma dewiacji, jak
nie ma to nastepnie
ustawiasz wal na zadany kat (7 lub 9) i regulujesz pompa tak zeby na
czujniku wyszlo 1mm +-0,03mm
Na podzialce masz kreski i cyferki 1 3 5 7 9
-
16. Data: 2011-01-30 22:22:20
Temat: Re: kat wtrysku w dizlu
Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>
Użytkownik "sth" <k...@l...vk> napisał w wiadomości
news:ii4cnm$gt$1@inews.gazeta.pl...
> silnik to 4d56 z mitsu. manuale mowia sprzeczne informacje. zadnych
Zajrzyj i ew. zapytaj na :
http://forum.mitsumaniaki.pl/index.php
Są tam też mechanicy, ktoś powinien wiedzieć.
--
Yogi(n)
http://nczas.home.pl/wp-content/uploads/2010/10/wasi
ukiewicz412010.jpg
http://gazetawyborcza.republika.pl/PlakatMichnik_72.
jpg
-
17. Data: 2011-01-30 23:10:59
Temat: Re: kat wtrysku w dizlu
Od: Karolek <d...@o...pl>
W dniu 2011-01-30 21:57, sth pisze:
> kurde pokreciles strasznie.
> Ustawiasz wal na 0.
> Cofasz ~30st w lewo
Nie przepisywalem tej instrukcji, ktora Ty masz, bo nawet nie widze jej
w calosci :>
Jak chcesz ustawic te 30 stopni? Masz tam jakis znak, ze wiesz gdzie
bedzie 30 stopni?
> Zerujesz czujnik
> Krecisz treoche lewo prawo zeby sprawdzic czy czujnik nie ma dewiacji,
> jak nie ma to nastepnie
> ustawiasz wal na zadany kat (7 lub 9) i regulujesz pompa tak zeby na
> czujniku wyszlo 1mm +-0,03mm
> Na podzialce masz kreski i cyferki 1 3 5 7 9
>
Tyle, co widze z tej instrukcji, ktora wrzuciles to niewiele wynika.
Normalnie to sie robi tak, ze ustwiasz wal w GMP, pompe z grubsza,
krecisz walem i szukasz najnizszego wskazania, zerujesz w tym miejscu,
ustawiasz wal w odpowiednim miejscu (zazwyczj jest to GMP, a u Ciebie 7
albo 9 stopni) i regulujesz pompa na zadana wartosc i to tyle filozofii.
Wrzuc calosc tej instrukcji, bo z tego kawalka, ktory da sie odczytac to
tylko zamieszanie wynika.
--
Karolek
-
18. Data: 2011-01-30 23:47:19
Temat: Re: kat wtrysku w dizlu
Od: "sth" <k...@l...vk>
> Nie przepisywalem tej instrukcji, ktora Ty masz, bo nawet nie widze jej w
> calosci :>
http://img156.imageshack.us/img156/6380/screenshot20
11013023451.jpg
> Jak chcesz ustawic te 30 stopni? Masz tam jakis znak, ze wiesz gdzie
> bedzie 30 stopni?
approx 30st czyli mniej wiecej zeby wyzerowac czujnik, czyli zeby koncowka
czujnika szla po walku a nie po krzywce :)
-
19. Data: 2011-01-31 07:47:58
Temat: Re: kat wtrysku w dizlu
Od: Karolek <d...@o...pl>
W dniu 2011-01-30 23:47, sth pisze:
>> Nie przepisywalem tej instrukcji, ktora Ty masz, bo nawet nie widze
>> jej w calosci :>
>
> http://img156.imageshack.us/img156/6380/screenshot20
11013023451.jpg
>
No, teraz to cos widac.
Czyli tak jak pislem, nie wiem po co w tej instrukcji tak komplikuja
prosta regulacje.
>> Jak chcesz ustawic te 30 stopni? Masz tam jakis znak, ze wiesz gdzie
>> bedzie 30 stopni?
>
> approx 30st czyli mniej wiecej zeby wyzerowac czujnik, czyli zeby
> koncowka czujnika szla po walku a nie po krzywce :)
To nie tak, to nie chodzi po zadnej krzywce, czy walku.
Na ten czujnik naciska tlokorozdzielacz.
Oni po prostu orientacyjnie podaja (te 30 stopni) gdzie powinienes miec
poziom 0 na zegarze. Po prostu zamiast krecic dookola, to szukasz w
okolicy 30 stopni minimalnego wskazania, w ktorym wskazowka ztrzymuje
sie na chwile i tam go zerujesz. Potem jedziesz na znak 7 lub 9 i
ustawiasz pompe. Czyli zadnej filozofii.
--
Karolek
-
20. Data: 2011-01-31 12:12:59
Temat: Re: kat wtrysku w dizlu
Od: kamil <k...@s...com>
On 30/01/2011 17:46, sth wrote:
> jaka bedzie roznica w pracy dizla jesli ustawimy kat wtrysku na 9st, a
> do tej pory byl na 7 ?
> Pytam poniewaz jest nieslislosc w manualach do mojego auta. Angielski
> podaje ze ma byc 7 a hiszpanski ze 9 stopni.
> Niestety nie wiem jak bylo ustawione fabrycznie bo nie wpadlem na to aby
> pomierzyc przed rozbiorka :/
Calkiem mozliwe, ze paliwo sprzedawane na rynku angielskim ma inna
liczbe cetanowa od dostepnego standardowo na kazdej hiszpanskiej stacji,
stad roznica.
Identyczna sytuacja jest w przypadku PB RON, na wyspach znajdziesz 95,
97 i 100, nie ma 98 wiec bywaja silniki nieco inaczej strojone na rynek
UK i EU.
--
Pozdrawiam
Kamil