eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › kat wtrysku w dizlu
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 25

  • 11. Data: 2011-01-30 20:54:55
    Temat: Re: kat wtrysku w dizlu
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2011-01-30 20:45, sth pisze:
    >>> A to nie jest kat wyprzedzenia poczatku wtrysku ?
    >>> Czyli 9 stopni to wczesniejszy niz 7 ?
    >>>
    >>
    >> Tak wlasnie jest.
    >
    > w mojej logiki nie bardzo. zobacz na rysunek. 9 jest pozniej niz 7.
    >

    Nie jest.
    To jest poczatek tloczenia.
    A tloczyc zaczyna troche wczesniej niz GMP (jak J.F. juz wspomnial,
    wyprzedzenie poczatku wtrysku), zatem 9 jest wczesniej niz 7 :>

    >>> Choc dla diesla - nie powinno byc ogolnie jeszcze wiecej ?
    >>>
    >>
    >> Zalezy od silnika, ale raczej dosc typowe wartosci.
    >
    > problem w tym ze dla mojegi silnika i 7 i 9 jest poprawne. tzn nie
    > wiadomo jaki mam typ silnika poniewaz na glowicy nie ma oznaczen w
    > miejscu gdzie powinny byc. silnik turbo.

    Moze glowica od wersji bez turbo jest zamontowana... no nic, ustaw 7
    stopni, a jakby ciezko odplal na zimnym to mozesz przestawic na 9.


    --
    Karolek


  • 12. Data: 2011-01-30 21:06:37
    Temat: Re: kat wtrysku w dizlu
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2011-01-30 20:47, sth pisze:
    >>> A to nie jest kat wyprzedzenia poczatku wtrysku ?
    >>> Czyli 9 stopni to wczesniejszy niz 7 ?
    >>>
    >>
    >> Tak wlasnie jest.
    >
    > 9st ATDC (after TDC) jest pozniej niz 7 ATDC
    > http://img21.imageshack.us/img21/8990/screenshot2011
    013020154.jpg
    >
    > chyba ze ja czegos nie rozumiem ?

    A widzisz, nie zwrocilem uwagi, ze w tym Twoim linku jest ATDC, w
    autodacie mam BTDC :>
    Ale olej te stopnie.
    I tak ustawiasz na zegar poczatek tloczenia?
    Jak tak, to ustawiasz na zegarze 1 +- 0,03 i wszystko. Stopnie Cie nie
    interesuja.

    --
    Karolek


  • 13. Data: 2011-01-30 21:12:19
    Temat: Re: kat wtrysku w dizlu
    Od: "sth" <k...@l...vk>

    > Ale olej te stopnie.
    > I tak ustawiasz na zegar poczatek tloczenia?
    > Jak tak, to ustawiasz na zegarze 1 +- 0,03 i wszystko. Stopnie Cie nie
    > interesuja.

    szczerze mowiac nic z tego nie zrozumialem :P

    przeciez musze ustawic wal na jakis kat zeby ustawic pompe czujnikiem :)


  • 14. Data: 2011-01-30 21:45:11
    Temat: Re: kat wtrysku w dizlu
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2011-01-30 21:12, sth pisze:
    >> Ale olej te stopnie.
    >> I tak ustawiasz na zegar poczatek tloczenia?
    >> Jak tak, to ustawiasz na zegarze 1 +- 0,03 i wszystko. Stopnie Cie nie
    >> interesuja.
    >
    > szczerze mowiac nic z tego nie zrozumialem :P
    >
    > przeciez musze ustawic wal na jakis kat zeby ustawic pompe czujnikiem :)

    Najpierw musisz znalezc punkt 0, masz to w tym Twoim linku opisane.
    Znajdujesz najnizsze polozenie w okolicy GMP, zerujesz czujnik zegarowy,
    ustawiasz wal na znaki (mniemam, ze takowe tam widnieja) i ustawiasz
    pompe tak, aby zegar wskazywal 1mm +-0,03mm. Skrecasz, robisz pelny
    obrot i patrzysz, czy w danym punkcie na wale masz prawdilowe wskazanie
    na zegarze. Krecisz walem tylko zgodnie ze wskazowkami zegara, bez
    cofania bo moze przeklamac Ci wynik. I to tyle.
    A jak masz znaki dla 7 i 9 stopni jednoczesnie, to ustaw najpierw
    pozniejszy wtrysk, czyli w Twoim przypadku to bedzie jak pisales na
    poczatku 9 stopni i sprawdz jak silnik pracuje i odpala, jak bedzie
    ciezko odplal, to wyreguluj na znaki dla 7 stopni, ale mowie to tylko w
    przypdku jezeli masz podwojne oznaczenia.

    --
    Karolek


  • 15. Data: 2011-01-30 21:57:15
    Temat: Re: kat wtrysku w dizlu
    Od: "sth" <k...@l...vk>

    > Najpierw musisz znalezc punkt 0, masz to w tym Twoim linku opisane.
    > Znajdujesz najnizsze polozenie w okolicy GMP, zerujesz czujnik zegarowy,
    > ustawiasz wal na znaki (mniemam, ze takowe tam widnieja) i ustawiasz pompe
    > tak, aby zegar wskazywal 1mm +-0,03mm. Skrecasz, robisz pelny obrot i
    > patrzysz, czy w danym punkcie na wale masz prawdilowe wskazanie na
    > zegarze. Krecisz walem tylko zgodnie ze wskazowkami zegara, bez cofania bo
    > moze przeklamac Ci wynik. I to tyle.
    > A jak masz znaki dla 7 i 9 stopni jednoczesnie, to ustaw najpierw
    > pozniejszy wtrysk, czyli w Twoim przypadku to bedzie jak pisales na
    > poczatku 9 stopni i sprawdz jak silnik pracuje i odpala, jak bedzie ciezko
    > odplal, to wyreguluj na znaki dla 7 stopni, ale mowie to tylko w przypdku
    > jezeli masz podwojne oznaczenia.

    kurde pokreciles strasznie.
    Ustawiasz wal na 0.
    Cofasz ~30st w lewo
    Zerujesz czujnik
    Krecisz treoche lewo prawo zeby sprawdzic czy czujnik nie ma dewiacji, jak
    nie ma to nastepnie
    ustawiasz wal na zadany kat (7 lub 9) i regulujesz pompa tak zeby na
    czujniku wyszlo 1mm +-0,03mm
    Na podzialce masz kreski i cyferki 1 3 5 7 9


  • 16. Data: 2011-01-30 22:22:20
    Temat: Re: kat wtrysku w dizlu
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    Użytkownik "sth" <k...@l...vk> napisał w wiadomości
    news:ii4cnm$gt$1@inews.gazeta.pl...
    > silnik to 4d56 z mitsu. manuale mowia sprzeczne informacje. zadnych

    Zajrzyj i ew. zapytaj na :
    http://forum.mitsumaniaki.pl/index.php
    Są tam też mechanicy, ktoś powinien wiedzieć.

    --
    Yogi(n)
    http://nczas.home.pl/wp-content/uploads/2010/10/wasi
    ukiewicz412010.jpg
    http://gazetawyborcza.republika.pl/PlakatMichnik_72.
    jpg


  • 17. Data: 2011-01-30 23:10:59
    Temat: Re: kat wtrysku w dizlu
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2011-01-30 21:57, sth pisze:

    > kurde pokreciles strasznie.
    > Ustawiasz wal na 0.
    > Cofasz ~30st w lewo

    Nie przepisywalem tej instrukcji, ktora Ty masz, bo nawet nie widze jej
    w calosci :>
    Jak chcesz ustawic te 30 stopni? Masz tam jakis znak, ze wiesz gdzie
    bedzie 30 stopni?

    > Zerujesz czujnik
    > Krecisz treoche lewo prawo zeby sprawdzic czy czujnik nie ma dewiacji,
    > jak nie ma to nastepnie
    > ustawiasz wal na zadany kat (7 lub 9) i regulujesz pompa tak zeby na
    > czujniku wyszlo 1mm +-0,03mm
    > Na podzialce masz kreski i cyferki 1 3 5 7 9
    >

    Tyle, co widze z tej instrukcji, ktora wrzuciles to niewiele wynika.
    Normalnie to sie robi tak, ze ustwiasz wal w GMP, pompe z grubsza,
    krecisz walem i szukasz najnizszego wskazania, zerujesz w tym miejscu,
    ustawiasz wal w odpowiednim miejscu (zazwyczj jest to GMP, a u Ciebie 7
    albo 9 stopni) i regulujesz pompa na zadana wartosc i to tyle filozofii.
    Wrzuc calosc tej instrukcji, bo z tego kawalka, ktory da sie odczytac to
    tylko zamieszanie wynika.


    --
    Karolek


  • 18. Data: 2011-01-30 23:47:19
    Temat: Re: kat wtrysku w dizlu
    Od: "sth" <k...@l...vk>

    > Nie przepisywalem tej instrukcji, ktora Ty masz, bo nawet nie widze jej w
    > calosci :>

    http://img156.imageshack.us/img156/6380/screenshot20
    11013023451.jpg

    > Jak chcesz ustawic te 30 stopni? Masz tam jakis znak, ze wiesz gdzie
    > bedzie 30 stopni?

    approx 30st czyli mniej wiecej zeby wyzerowac czujnik, czyli zeby koncowka
    czujnika szla po walku a nie po krzywce :)


  • 19. Data: 2011-01-31 07:47:58
    Temat: Re: kat wtrysku w dizlu
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2011-01-30 23:47, sth pisze:
    >> Nie przepisywalem tej instrukcji, ktora Ty masz, bo nawet nie widze
    >> jej w calosci :>
    >
    > http://img156.imageshack.us/img156/6380/screenshot20
    11013023451.jpg
    >

    No, teraz to cos widac.
    Czyli tak jak pislem, nie wiem po co w tej instrukcji tak komplikuja
    prosta regulacje.

    >> Jak chcesz ustawic te 30 stopni? Masz tam jakis znak, ze wiesz gdzie
    >> bedzie 30 stopni?
    >
    > approx 30st czyli mniej wiecej zeby wyzerowac czujnik, czyli zeby
    > koncowka czujnika szla po walku a nie po krzywce :)

    To nie tak, to nie chodzi po zadnej krzywce, czy walku.
    Na ten czujnik naciska tlokorozdzielacz.
    Oni po prostu orientacyjnie podaja (te 30 stopni) gdzie powinienes miec
    poziom 0 na zegarze. Po prostu zamiast krecic dookola, to szukasz w
    okolicy 30 stopni minimalnego wskazania, w ktorym wskazowka ztrzymuje
    sie na chwile i tam go zerujesz. Potem jedziesz na znak 7 lub 9 i
    ustawiasz pompe. Czyli zadnej filozofii.

    --
    Karolek


  • 20. Data: 2011-01-31 12:12:59
    Temat: Re: kat wtrysku w dizlu
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 30/01/2011 17:46, sth wrote:
    > jaka bedzie roznica w pracy dizla jesli ustawimy kat wtrysku na 9st, a
    > do tej pory byl na 7 ?
    > Pytam poniewaz jest nieslislosc w manualach do mojego auta. Angielski
    > podaje ze ma byc 7 a hiszpanski ze 9 stopni.
    > Niestety nie wiem jak bylo ustawione fabrycznie bo nie wpadlem na to aby
    > pomierzyc przed rozbiorka :/

    Calkiem mozliwe, ze paliwo sprzedawane na rynku angielskim ma inna
    liczbe cetanowa od dostepnego standardowo na kazdej hiszpanskiej stacji,
    stad roznica.

    Identyczna sytuacja jest w przypadku PB RON, na wyspach znajdziesz 95,
    97 i 100, nie ma 98 wiec bywaja silniki nieco inaczej strojone na rynek
    UK i EU.



    --
    Pozdrawiam
    Kamil

strony : 1 . [ 2 ] . 3


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: