  • 11. Data: 2009-03-08 21:18:50
    Temat: Re: kamery z przetwornikiem CMOS 1/3" i 1/4"- porównanie
    Od: "Nix" <videoart1__WYTNIJ __TO__@wp.pl>

    Użytkownik "SJS" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:gp1b23$9aq$1@inews.gazeta.pl...

    > Być może zdanie powinno brzmieć tak:
    > "Różnice w monitoringu są kolosalne, - ten- przetwornik 1/4" odtworzy nam
    > więcej szczegółów, obraz jest jaśniejszy ( potrzebuje mniej światła ).:
    > SJS

    więcej szczegółow dla 420 linii niż dla 380 linii- zgoda

    ale taki przetwornik/kamera 1/4" wcale nie potrzebuje mniej światła, owszem,
    potrzebuje WIĘCEJ światła, bo ma mniejszy przetwornik i więcej pixeli=
    mniejsza powierzchnia pixela.

    pzdr! Nix

  • 12. Data: 2009-03-08 21:28:19
    Od: "SJS" <s...@w...pl>

    Użytkownik "Nix" <videoart1__WYTNIJ __TO__@wp.pl> napisał w wiadomości grup
    ..

> [...]
    >
    > ale taki przetwornik/kamera 1/4" wcale nie potrzebuje mniej światła,
    > owszem, potrzebuje WIĘCEJ światła, bo ma mniejszy przetwornik i więcej

    może po prostu nowa technologia
    z kamerami jest taki problem, że dane techniczne są kiepskim źródłem
    porównywania kamer
    nagminnie się zdarza, że kamery niby o takich samych parametrach
    katalogowych mają diametralnie różne osiągi
    SJS

  • 13. Data: 2009-03-10 21:08:29
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <l...@w...pdi.net>

    Użytkownik Nix napisał:
    > Zawsze było tak, że większa (fizycznie) matryca=mniejszy szum=lepszy
    > obraz...tu jest opisane jakoby było dokładnie odwrotnie...luknijcie
    > proszę :)
    >
    > http://tarcza.pl/index.php?p178,kamera-do-monitoring
    u-mini-z-fonia-420-linii-przetrownik-1-4

    > owszem- rozdzielczośc kamerki 1/4 " jest lepsza, to rozumiem, ale
    > dlaczego ma szumieć wyraźnie mniej ?

    Nie ma generalnej i niepodważalnej zależności wielkość matrycy - szum.
    Jeśli już to bardziej skorelowana z szumem jest powierzchnia czynna
    pojedynczego piksela (a ta zależy od wielkości przetwornika,
    rozdzielczości, konstrukcji pojedynczej celi matrycy (czy najprostsza 4T
    czy bardziej skomplikowane rozwiązania oszczędzające ilość tranzystorów
    przełączających na pojedynczy piksel), w końcu jakość wykonania matrycy,
    szumy własne dalszego toru (wzmacniacze odczytu, przetworniki ADC), na
    koniec jakość optyczna matrycy (tłumienie filtru barwnego, powłoki
    antyodblaskowe).

    W rezultacie nie da się wykluczyć że naprawdę dobrze zrobiony
    przetwornik 1/4" może mieć mniejsze szumy od marnego 1/3".

    --
    Darek

  • 14. Data: 2009-03-11 05:04:19
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

    Użytkownik ""Dariusz K. Ładziak"" <l...@w...pdi.net> napisał w wiadomości
    > Nie ma generalnej i niepodważalnej zależności wielkość matrycy - szum.
    > jeśli już to bardziej skorelowana z szumem jest powierzchnia czynna
    > pojedynczego piksela (a ta zależy od wielkości przetwornika,

    Czy dobrze rozumiem, że od powierzchni piskela zależy wartość mocy szumu
    bezwzględnego - przypadającego na jeden piksel, jednak nas interesuje wartość
    względna - na obraz i tutaj już ma znaczenie powierzchnia matrycy a nie punktu ?

  • 15. Data: 2009-03-14 21:23:44
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <l...@w...pdi.net>

    Użytkownik William napisał:
> [...]
    względna - na obraz i tutaj już ma znaczenie powierzchnia matrycy a nie punktu ?

    Stosunek sygnał/szum dla samego piksela nie zależy od powierzchni
    piksela - większa fotodioda więcej światła zbierze ale i większą moc
    szumów wygeneruje. Ale nie własne szumy fotoelementu są tu problemem a
    stosunek sygnał/szum toru odczytu - głównie pierwszego, umieszczonego w
    matrycy przy fotoelemencie wtórnika napięcia oraz dalszego układu
    przełączającego i pierwszego stopnia wzmacniacza odczytu. Tu im większy
    sygnał z fotoelementu tym lepiej bo przy mniejszym oświetleniu
    przeskoczymy szumy toru o wartość akceptowalną.

    --
    Darek

  • 16. Data: 2009-03-14 21:35:54
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    Dariusz K. Ładziak wrote:

    > Stosunek sygnał/szum dla samego piksela nie zależy od powierzchni
    > piksela - większa fotodioda więcej światła zbierze ale i większą moc
    > szumów wygeneruje.

    Jeszcze shot noise jest. A ten bedzie (chyba) relatywnie mniejszy z
    wieksza powierzchnia elementu.

    --
    Jerry1111

  • 17. Data: 2009-03-15 15:59:04
    Od: "JR" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Jerry1111" :

    > Jeszcze shot noise jest. A ten bedzie (chyba) relatywnie mniejszy z
    > wieksza powierzchnia elementu.

    kwestia różnic w technologii FSI <=> BSI -
    - a tu realne wyjaśnienie "paradoksu":
    http://www.optyczne.pl/1026-nowość-Matryca_CMOS_w_te
    chnologii_BSI_od_Sony.html

    --
    pzdr.
    JR

  • 18. Data: 2009-03-15 17:32:38
    Od: Filip Ozimek <f...@m...polbox.pl>

    Jerry1111 pisze:

    > Jeszcze shot noise jest. A ten bedzie (chyba) relatywnie mniejszy z
    > wieksza powierzchnia elementu.

    A szum śrutowy nie jest proporcjonalny do (średniego) fotoprądu?

    --
    Filip.

  • 19. Data: 2009-03-15 22:48:03
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    Filip Ozimek wrote:

    > A szum śrutowy nie jest proporcjonalny do (średniego) fotoprądu?

    Proporcjonalny do ilosci fotonow padajacych na detektor bezposrednio,
    wiec do fotopradu posrednio.

    --
    Jerry1111