  • 31. Data: 2013-03-10 19:07:20
    Temat: Re: kamerka termowizyjna za $150
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik m4rkiz napisał:
    [..]
    > na kickstarterze jest podobny projekt z czujnikiem 64 strefowym za $135
    > http://www.kickstarter.com/projects/andyrawson/ir-bl
    ue-thermal-imaging-smartphone-accessory?ref=search

    ooo.. fajny sensor
    http://www.melexis.com/Infrared-Thermometer-Sensors/
    Infrared-Thermometer-Sensors/MLX90620-776.aspx
    cena tylko 2 razy wyższa od MLX90614 potrzebnego do
    http://www.cheap-thermocam.tk/
    chyba się pobawię.. :)

    --
    AlexY
    http://nadzieja.pl/inne/spam.html

  • 32. Data: 2013-03-11 01:00:21
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 10.03.2013 19:07, AlexY wrote:
> [...]
    Infrared-Thermometer-Sensors/MLX90620-776.aspx

    > cena tylko 2 razy wyższa od MLX90614 potrzebnego do

    I przesyłka tylko podwaja koszt :\ Bo sam bym kupił, ale nie za ~130 USD...

    Michoo

  • 33. Data: 2013-03-11 10:24:40
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik Michoo napisał:
    > On 10.03.2013 19:07, AlexY wrote:
    [..]
    Infrared-Thermometer-Sensors/MLX90620-776.aspx
    > I przesyłka tylko podwaja koszt :\ Bo sam bym kupił, ale nie za ~130 USD...

    Jest też na pewnym międzynarodowym portalu aukcyjnym, ino już znacznie
    drożej, gdyby nie cło to kupiłbym dychę i odsprzedał nadwyżkę.

  • 34. Data: 2013-03-11 10:56:18
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik Michoo napisał:
    > On 10.03.2013 19:07, AlexY wrote:
    [..]
    Infrared-Thermometer-Sensors/MLX90620-776.aspx
    > I przesyłka tylko podwaja koszt :\ Bo sam bym kupił, ale nie za ~130 USD...

    Alternatywnie jest sensor 8x8 panasonica AMG8851, ino dokumentacji nie
    widzę, cena nieco niższa i jest na alibabie od chinoli.
    Napaliłem się jak świnia na obierki.

  • 35. Data: 2013-03-11 11:19:10
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 11.03.2013 10:56, AlexY wrote:
> [...]
    Infrared-Thermometer-Sensors/MLX90620-776.aspx

    > Alternatywnie jest sensor 8x8 panasonica AMG8851, ino dokumentacji nie

    http://pewa.panasonic.com/assets/pcsd/catalog/grid-e
    ye-catalog.pdf

    > cena nieco niższa i jest na alibabie od chinoli.

    Tylko alibaba to nie aliexpress - domyślnie nie ma escrow.

    > Napaliłem się jak świnia na obierki.

    Om, nom,nom ;)

    Michoo

  • 36. Data: 2013-03-11 15:50:11
    Od: "zapinio" <z...@g...com>

    :-))))).
    Wyraźnie jest widoczna walka o zachowanie poletka dla "wtajemniczonych" i
    szukanie wytłumaczenia, że "to musi kosztować".
    Cóż...kilka lat temu kolorowa drukarka laserowa kosztowała ok. 10-20 tys.
    złotych.
    Dziś można ją kupić za 400 złotych.
    To samo spotka każdą technologię . To tylko kwestia czasu.
    Także ci ,którzy chcą obronić za wszelką cenę swoje status quo są bez szans.
    Tylko po co zaklinać rzeczywistość.

  • 37. Data: 2013-03-11 18:48:23
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    Użytkownik "zapinio" <z...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > To samo spotka każdą technologię . To tylko kwestia czasu.
    > Także ci ,którzy chcą obronić za wszelką cenę swoje status quo są bez

    Ależ czyż bronimy komus robić tego, o czym piszesz? NIE!
    Tylko, żeśmy są praktycy, nie hu(j)maniści, nam trzeba konkretów. Jeśli pada
    wzmianka, że oto kamera termowizyjna ma rozdziałkę webcama, oraz takowoż
    kosztuje, radzi jesteśmy, jeśli to się potwierdzi w jakiś sposób
    udowodnione. Jeśli tak się stanie, to pierwsi będziemy bronić stwierdzenia,
    że świetną termowizję można zrobić już za 150$. Ale do tego momentu będziemy
    sceptyczni i wątpiący. Jak na razie nikt nie udowodnił, że da się robić
    termowizję za $150. Tylko te soczewki z germanu :P

  • 38. Data: 2013-03-11 20:00:02
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Mon, 11 Mar 2013 15:50:11 +0100, zapinio napisał(a):

    > Cóż...kilka lat temu kolorowa drukarka laserowa kosztowała ok. 10-20 tys.
    > złotych.
    > Dziś można ją kupić za 400 złotych.

    Trochę więcej niż kilka lat temu - swoją pierwszą *nową* laserówkę (Oki
    Page 8W Lite) kupiłem w 2000 albo 2001 roku za jakieś 1000-1200 zł.
    Typowy model domowy ale jednak.
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 39. Data: 2013-03-11 21:18:19
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik badworm napisał:
    > Oki
    > Page 8W Lite

    Czarno-biała, mowa o kolorowych.

  • 40. Data: 2013-03-12 00:22:12
    Od: "zapinio" <z...@g...com>

    To co używałem na chemii przy spektrometrach IR (cele pomiarowe) z pewnością
    nie było z germanu.To był jakiś monokryształ chlorku czy jakiejś innej
    soli.CaF2 na przykład.
    A to były naprawdę duże wymagania, bo to był spektrometr, a nie kamerka.Z
    czasem wszystko to stanieje z pewnością i stanie się dostepne dla zwykłego
    zjadacza chleba.