  • 41. Data: 2013-03-12 00:30:52
    Temat: Re: kamerka termowizyjna za $150
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "zapinio" <z...@g...com> wrote in message
    news:513def26$0$1228$65785112@news.neostrada.pl...
    > Wyraźnie jest widoczna walka o zachowanie poletka dla "wtajemniczonych" i
    > szukanie wytłumaczenia, że "to musi kosztować".

    ale ja nie twierdze ze musi, ja twierdze ze obecnie tanio nikt nie
    sprzedaje takich rzeczy oraz ze sam nie poskladam nic sensownego
    o tyle taniej niz chinczycy zeby byl sens sie w to bawic

    > Cóż...kilka lat temu kolorowa drukarka laserowa kosztowała ok. 10-20 tys.
    > złotych.
    > Dziś można ją kupić za 400 złotych.
    > To samo spotka każdą technologię . To tylko kwestia czasu.

    termowizja skladana samemu jest wlasnie na poziomie przepuszczania
    kartek przez 4 osobne drukarki mono zasypane kazda innym tonerem z CMYK

    jezeli Mu optics faktycznie ma to co obiecuje to nikt nie bedzie sie
    cieszyl bardziej, $150 to waciki w porownaniu do tego co trzeba wydac
    chcac miec kamerke termowizyjna za tydzien

  • 42. Data: 2013-03-12 00:33:18
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "AlexY" <a...@i...pl> wrote in message news:9Th%s.40983$Q01.2701@fx13.fr7...
    >>> http://www.melexis.com/Infrared-Thermometer-Sensors/
    Infrared-Thermometer-Sen
    > Alternatywnie jest sensor 8x8 panasonica AMG8851, ino dokumentacji nie widzę,
    > cena nieco niższa i jest na alibabie od chinoli.
    > Napaliłem się jak świnia na obierki.

    http://www.maxjusticz.com/light-painting-with-temper
    ature/

    jeden sensor, oswietlenie rgb powiazane z temperatura,
    fotka obiektu cykana z dlugim czasem naswietlania :D

  • 43. Data: 2013-03-12 12:30:59
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    Użytkownik "zapinio" <z...@g...com> napisał w wiadomości
    > To co używałem na chemii przy spektrometrach IR (cele pomiarowe) z
    > pewnością nie było z germanu.To był jakiś monokryształ chlorku czy jakiejś
    > innej soli.CaF2 na przykład.

    Pewnie tak, w każdym razie nie szko, które podczerwień tłumi (wystarczy
    pirometrem strzelić przez szklaną szybę na płomień palnika kuchenki
    gazowej), więc taka tania kamerka raczej nie ma szans czegoś zobaczyć,
    choćby ze względu na szklany obiektyw. A jeśli było tak, jak piszesz, to
    inna broszka.

    > A to były naprawdę duże wymagania, bo to był spektrometr, a nie kamerka.Z
    > czasem wszystko to stanieje z pewnością i stanie się dostepne dla zwykłego
    > zjadacza chleba.

    O ile jakaś Silna Grupa Pod Wezwaniem nie zrobi, jak to z twardymi dyskami
    było, pod pozorem jakiejś awarii do dziś dyski nie staniały wystarczająco...

  • 44. Data: 2013-03-12 21:52:06
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Mon, 11 Mar 2013 20:18:19 +0000, AlexY napisał(a):

    > Czarno-biała, mowa o kolorowych.

    Faktycznie umknęło mi. Ale mimo wszystko chyba ceny były niższe, coś
    koło 4-5kPLN wówczas - pamiętam rozmowę bodaj z pracownikiem Oki, który
    mi takową drukarkę proponował. Inna sprawa to koszty eksploatacji takiej
    nowej kolorowej laserówki za 400 zł - zapewne przy pierwszej wymianie
    tonerów będzie można ją wyrzucić bo ich wartość przekroczy koszt zakupu
    drukarki.
    GG#2400455 ICQ#320399066