  • 21. Data: 2013-03-10 01:27:00
    Temat: Re: kamerka termowizyjna za $150
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik Bezznaczenia napisał:

    > Mylisz czułość z zakresem czestotliwosci. "Zwykla" kamera CCD taka np
    > jak ta z linku ktory podałem ale ty nawet nie raczyles go obejrzec do
    > konca pokazuje na prostym przykladzie lutownicy zakres dzialania takiej
    > kamery. jesli ona to widzi tzn promieniowanie cieplne to jest Ok
    > nastepny problem to soczewki i filtr ktore nie moga pochlaniac
    > podczerwieni a eliminowac widmo widzialne i to jest wiekszy problem niz
    > zakres widma ktory widzi webkamera.
    >
    > Tak wiec panowei naganiacze idzicie szukac glupszego od siebie gdzie
    > indziej.

    Nie dociera do Ciebie różnica między termowizją a płytką podczerwienią,
    grot rozgrzany do czerwoności to i ja na oko w ciemności zobaczę. Wbij w
    jutuba "FLIR" to się dowiesz co to jest termowizja.

    --
    AlexY
    http://nadzieja.pl/inne/spam.html

  • 22. Data: 2013-03-10 10:48:40
    Od: Bezznaczenia <k...@p...com>

    W dniu 2013-03-10 01:27, AlexY pisze:

    > Nie dociera do Ciebie różnica między termowizją a płytką podczerwienią,
    > grot rozgrzany do czerwoności to i ja na oko w ciemności zobaczę. Wbij w
    > jutuba "FLIR" to się dowiesz co to jest termowizja.

    A co to jest termowizja ?

    To wlasnie to co widzi kamera przerobione na kolory + wyskalowane.

  • 23. Data: 2013-03-10 10:53:11
    Od: Bezznaczenia <k...@p...com>

    Pierdolisz bzdury ale niezla kase chcecie wyjebac.

  • 24. Data: 2013-03-10 13:51:25
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "Bezznaczenia" <k...@p...com> wrote in message
    > Pierdolisz bzdury

    a wystarczylo uwazac na fizyce...

    > ale niezla kase chcecie wyjebac.

    niezla kase? dniowka za kamerke termowizyjna? zartujesz sobie?

  • 25. Data: 2013-03-10 13:53:21
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    > A co to jest termowizja ?

    obraz tego co jest emitowane daleko poza zakresem widzialnym

    > To wlasnie to co widzi kamera przerobione na kolory + wyskalowane.

    zwykla kamerka widzi niewiele wyzej niz ludzkie oko, poprostu zobaczysz
    rozgrzane DO CZERWONOSCI przedmioty szybciej niz wlasnym okiem, z faktyczna
    termowizja nie ma to nic wspolnego

  • 26. Data: 2013-03-10 13:56:51
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello m4rkiz,

    Sunday, March 10, 2013, 1:53:21 PM, you wrote:

    [...]

    Że też chce Ci się to karmić...

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 27. Data: 2013-03-10 14:59:02
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "RoMan Mandziejewicz" <r...@p...pl.invalid> wrote in message
    > Że też chce Ci się to karmić...

    sprawdzalem czy sie zapetli czy przestanie przyjmowac do wiadomosci

  • 28. Data: 2013-03-10 15:10:51
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    Użytkownik "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com> napisał w wiadomości
    > "RoMan Mandziejewicz" <r...@p...pl.invalid> wrote in message
    >
    > sprawdzalem czy sie zapetli czy przestanie przyjmowac do wiadomosci

    Tak sobie myślę panowie... zapachniało mi to pewnym kolegą, o inicjałach
    Sz.B., podobny styl (różnice oczywiście są też)... nie odnieśliście może też
    takiego wrażenia? :)
    Tylko szukając odpowiedzi w pamięci, nie usmażcie megatronów w swych
    mikrowelach :))) Bo wam klajstron pęknie :)))

  • 29. Data: 2013-03-10 15:54:40
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 10.03.2013 01:14, m4rkiz wrote:

    > a jak juz zrozumiesz ze nawet *gdybys* mial racje to i tak nic z tego nie
    > wynika bo niezaleznie od twoich przekonan nie znajdziesz i nie zrobisz
    > uzytecznej termowizji za mniej niz ~$2000 za ktore mozna u chinczykow
    > kupic najtansza kamerke w okolicach 80x60 pixeli

    Jesteś pewien?
    Kiedyś szukając fotodiod IR kupiłem za 5pln pirometr jakiejś niemieckiej
    firmy. Z lektury website wyszło mi, że za ~300PLN można dostać matrycę
    16x16 px a to w połączeniu z akcelerometrem i żyroskopem (odwrotność
    persistance of vision) powinno pozwolić na stworzenie mapy cieplnej
    (chociaż filmu nie nakręci ;)).

    Michoo

  • 30. Data: 2013-03-10 17:22:55
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "Michoo" <m...@v...pl> wrote in message
> [...]
    > vision) powinno pozwolić na stworzenie mapy cieplnej (chociaż filmu nie

    to niemal $100, za $500 jest zatem 80x16 px matrycy bez czegokolwiek
    innego, o zaplaceniu skladajacemu nie wspominajac

    hobbystyczne grzebanie z takimi pirometrami to jedno ale faktyczne
    zalatwienie dzialajacego urzadzenia za dwa miesiace (ktore tu obiecuja)
    w cenie ponizej $500 to drugie...

    na kickstarterze jest podobny projekt z czujnikiem 64 strefowym za $135
    http://www.kickstarter.com/projects/andyrawson/ir-bl
    ue-thermal-imaging-smartphone-accessory?ref=search

    dlatego pisze ze ewentualne $150 za 160x120px to praktycznie kompletna
    rewolucja w termowizji dla poczatkujacych