  • 1. Data: 2016-03-29 18:17:28
    Temat: kamera IP/WiFI
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Szukam jakiejś kamery IP na WiFi, która spełniałaby następujące wymogi:

    1) Rozdzielczość 720p/25 fps.
    2) Rozsądna matryca - wiadomo, że w tym przypadku nie chodzi o nie
    wiadomo jaką jakość obrazu, ale niech go też nie masakruje.
    3) Tryb nocny.
    4) Obsługa WPA2.
    5) Rozsądna cena - coś w granicach 150-300 zł za sztukę.
    6) W miarę standardowa i otwarta implementacja. Wolałbym uniknąć
    sytuacji, kiedy jedyną możliwością nagrywania/podglądu będzie
    skorzystanie z softu producenta na PC albo smartfona, który tak naprawdę
    nie wiadomo co robi. Wolałbym, żeby kamera wystawiała to w jakimś
    standardowym protokole, po którym mogłaby się komunikować z jakimś
    standardowym softem albo (dokupionym później) rejestratorem,
    niekoniecznie od tego samego producenta.

    Możecie coś polecić?

  • 2. Data: 2016-03-29 18:34:14
    Temat: Re: kamera IP/WiFI
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Możecie coś polecić?

    http://www.aliexpress.com/store/product/P2P-ONVIF-Me
    gapixel-720P-HD-802-11b-g-n-Wireless-Wired-IP-Camera
    -WifI-IR-Outdoor/1182439_32313211840.html

    Mam kilka podobnych kamer, ale nie wifi. doszedłem do wniosku, że tak
    czy siak muszę ciągnąć kabel z zasilaniem. za łatwo sabotować kamerę,
    którą wiać, i widać do którego gniazdka jest podpięty zasilacz. więc
    zdecydowałem się że będzie 1 zasilacz z PC, upsem albo akumulatorem,
    albo niezależnym zasilaniem, a z niego kabelki do kamer. więc jak już
    ciągnę kabelki z zasilaniem to czemu nie lan? Tak wiec olałem wifi. nie
    twierdze że się nie przydaje, bo mam 2 kamery edimaxa, ale co lan, to
    lan. Taka kamera w hd wymaga 2.5Mb/s więc to dla tanich routerków też
    może być problem (przy 8 kamerach 2 telefonach i PC)
    Tak czy inaczej przeczytaj wątek na grupie pctowej, bo tam napisałem
    elaborat.
    Co do tej kamery do której linka podałem, widzę że w aplikacji na
    androida cena wynosi 25 dolców. za tyle to sobie ją kupie... tak żeby
    przebadać przypadek :)
    Jeśli rozważasz zakup tej kamery, pytaj, chętnie odpowiem
    natomiast odradzam tanie edimaxy. 1.3mpix tylko z IE+activeX
    ToMasz

  • 3. Data: 2016-03-30 01:39:31
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2016-03-29 o 18:34, ToMasz pisze:

    > Taka kamera w hd wymaga 2.5Mb/s więc to dla tanich routerków też
    > może być problem (przy 8 kamerach 2 telefonach i PC)

    Mam dwuzakresowy router 300Mbps, więc powinno być ok. Szczególnie, jeśli
    kamera obsługiwałaby pasmo 5GHz. Zresztą docelowo (w momencie, gdy
    przybyłoby kilka kamer) i tak pewnie zorganizowałbym osobny router WiFi,
    udostępniający wydzieloną sieć dla kamer, rejestratora i jakiejś prostej
    automatyki "homemade" na ESP8266. ;)

    > Jeśli rozważasz zakup tej kamery, pytaj, chętnie odpowiem

    Rozumiem, że ta kamera obsługuje jakieś w miarę standardowe protokoły i
    można ją podpiąć do rejestratora, z pominięciem wszystkich apek p2p od
    producenta? Sprawdzi się ona na zewnątrz? Co prawda planowane miejsce
    montażu znajduje się pod wystającym kawałkiem dachu, ale nie można
    wykluczyć, że zacinający deszcz albo śnieg ją tam dosięgnie...

    Wersja ethernetowa niestety odpada - co najmniej jedna z kamer będzie
    montowana na sąsiednim budynku, w którym nie ma żadnej sieci.

  • 4. Data: 2016-03-30 02:01:07
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    Podpowiem tyle :

    mam sprawdzone 2 kamerki :

    Overmax Camspot 3.1
    cena ok. 200 zł
    obraz 720p, bardzo dobrej jakości. W ciemności doświetlacz LED - też ok.
    Dźwięk zbiera bardzo dobrze (słychać tykający zegar).
    Ale - uwaga - trafiłem na egz. który ma coś porąbane, i na dźwięk się
    nakłada jakiś cyfrowy szum transmisji.

    Czy ma WPA2 - szczerze nie pamiętam. Poszukaj na stronie producenta (wg.
    mogę sprawdzić jutro).

    Jedna poważna wada - niby toto ma ONVIF, ale nie udało mi się zmusić do
    pracy z rejestratorem ani programem iSPY. Znaczy chyba się udawało
    złapać strumień obrazu, ale bez audio.

    Dlatego też sprawdzałem inną ;

    Poszukaj na allegro "ORCA HD P2P KAMERA IP 720p IR ONVIF WiFi"
    cena też ok. 200 zł
    obraz jeszcze lepszy ( znaczy jakość podobna, ale mniejszy poziom szumu
    przy słabym oświetelniu). Naprawdę ładnie.

    Ta ma faktycznie ONVIF, i działa z rejestratorem.

    Niestety ma dużo gorszy dźwięk (przytłumiony jakiś). Dla mnie to akurat
    problem.

    dodatkowo obie są sterowane w 2 osiach. Przydatne.

    Mam obie w firmie, w razie potrzeby mogę coś sprawdzić jak będę miał chwilę.

  • 5. Data: 2016-03-30 02:02:27
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Ale - uwaga - trafiłem na egz. który ma coś porąbane, i na dźwięk się
    > nakłada jakiś cyfrowy szum transmisji.

    nie napisałem jasno - mam też inny egz. który ma dźwięk czysty. Czyli to
    jakiś problem jednostkowy.

  • 6. Data: 2016-03-30 10:13:41
    Od: tomekp <t...@a...ma.kota.pl>

> [...]
    > montażu znajduje się pod wystającym kawałkiem dachu, ale nie można
    > wykluczyć, że zacinający deszcz albo śnieg ją tam dosięgnie...

    Zdaje mi sie, że każda kamera IP obsluguje rtsp. Wiec nie trzeba zadnych
    dupnych programikow do transmisji obrazu i dzwieku na zywo. W moim
    przypadku vlc sprawdza sie znakomicie. Capturowac strumien rtsp tez
    mozna. Do tego jednak ffmpeg lepiej sie nadaje. Z dedykowanym
    rejestratorem nigdy blizej sie zapoznawalem wiec nie wiem co i jak.

  • 7. Data: 2016-03-30 10:23:51
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2016-03-30 o 02:01, sundayman pisze:

    > Jedna poważna wada - niby toto ma ONVIF, ale nie udało mi się zmusić do
    > pracy z rejestratorem ani programem iSPY. Znaczy chyba się udawało
    > złapać strumień obrazu, ale bez audio.

    Na dźwięku prawdę mówiąc nie zależy mi ani trochę. Chociaż z drugiej
    strony jeśli miałyby się potem ujawnić jakieś inne kłopoty podczas pracy
    z rejestratorem...

    > dodatkowo obie są sterowane w 2 osiach. Przydatne.
    >
    > Mam obie w firmie, w razie potrzeby mogę coś sprawdzić jak będę miał
    > chwilę.

    Hmm.... Chwilę, ale te kamery chyba nie są dostosowane do zainstalowania
    na zewnątrz?

  • 8. Data: 2016-03-30 13:54:18
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Hmm.... Chwilę, ale te kamery chyba nie są dostosowane do zainstalowania
    > na zewnątrz?

    nie, wewnętrzne raczej.
    Jest zewnętrzna camspot 4.1 , ale nie mam.

  • 9. Data: 2016-03-30 21:35:38
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 30.03.2016 o 10:13, tomekp pisze:

> [...]
    > mozna. Do tego jednak ffmpeg lepiej sie nadaje. Z dedykowanym
    > rejestratorem nigdy blizej sie zapoznawalem wiec nie wiem co i jak.

    te o których ja wspominam na tej i pctowej grupie, można "oglądać" vlc
    używając rtsp, albo wykorzystać onvif, rejestrator, ipcamviever, albo
    oryginalne oprogramowanie i chmurę. tylko jeszcze raz powtarzam, do
    obcych programów potrzebny jest zewnętrzny adres IP i przekierowania.
    ToMasz

  • 10. Data: 2016-03-30 22:02:03
    Od: tomek <t...@a...ma.kota.pl>

    tylko jeszcze raz powtarzam, do
    > obcych programów potrzebny jest zewnętrzny adres IP i przekierowania.
    > ToMasz

    Niekoniecznie. Zewnetrzene IP i forwarding portow mozna "ominąć"
    stosując tunele ssh. Oczywiscie potrzebny jest i tak zewnetrzny serwer z
    routowalnym IP i do korego ma sie dostep przez ssh.