  • 41. Data: 2016-04-07 14:34:06
    Temat: Re: kamera IP/WiFI
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Atlantis pisze:

    > To mam jeszcze głupie pytanie:
    > Jaka puszka natynkowa będzie najbardziej odpowiednia, żeby dało się do
    > niej wprowadzić ten kabel z potrójną końcówką, zachowując szczelność?
    > Jakby nie patrzeć, gniazdko RJ45 ma dość spory gabaryt w porównaniu do
    > przekroju kabla...

    Czy to będzie zanurzone bądź ochlapywane z każdej strony? Jeśli tak to
    potrzebujesz puszkę z dławikami kablowymi po 1 na każdy kabel. Jeśli nie
    to wystarczy jeśli wpuścisz kable przez gumową uszczelkę od dołu do
    zwykłej puszki z uszczelkami.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 42. Data: 2016-04-07 14:47:20
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2016-04-07 o 14:34, AlexY pisze:

> [...]
    > potrzebujesz puszkę z dławikami kablowymi po 1 na każdy kabel. Jeśli nie
    > to wystarczy jeśli wpuścisz kable przez gumową uszczelkę od dołu do

    Moja główna wątpliwość dotyczy tego, czy niedemontowalne gniazdko RJ45
    na końcu kabla uda się przepchnąć przez standardową uszczelkę, bez
    niszczenia jej...

  • 43. Data: 2016-04-07 14:50:16
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Atlantis pisze:

    > Moja główna wątpliwość dotyczy tego, czy niedemontowalne gniazdko RJ45
    > na końcu kabla uda się przepchnąć przez standardową uszczelkę, bez
    > niszczenia jej...

    Raczej nie, musisz obciąć i na nowo zacisnąć nową wtyczkę. Chyba że
    drugi koniec można wylutować.

  • 44. Data: 2016-04-07 15:01:28
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2016-04-07 o 14:50, AlexY pisze:

    > Raczej nie, musisz obciąć i na nowo zacisnąć nową wtyczkę. Chyba że
    > drugi koniec można wylutować.

    To NIE jest standardowa wtyczka! To jest gniazdo RJ45 z ledami, w
    plastiku, na końcu kabla.
    No i właśnie o to się rozchodzi - bo żeby się dostać do drugiego końca,
    musiałbym rozkręcać kamerę. A tego wolę uniknąć...

    Jest jakiś inny sposób montażu wewnątrz puszki, który pozwoliłby na
    poradzenie sobie z taką sytuacją? Puszka nie będzie zanurzana w wodzie.
    Wątpliwe też, żeby ktoś kiedyś skierował na nią intensywny strumień. Co
    najwyżej będzie się trzeba liczyć z zacinającym deszczem, bo tak 1,5m
    wyżej znajduje się kawałek wystającego dachu.

  • 45. Data: 2016-04-07 15:34:33
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Atlantis pisze:

    > To NIE jest standardowa wtyczka! To jest gniazdo RJ45 z ledami, w
    > plastiku, na końcu kabla.

    Tak to jest jak się czyta po łebkach... mój błąd.

> [...]
    > najwyżej będzie się trzeba liczyć z zacinającym deszczem, bo tak 1,5m
    > wyżej znajduje się kawałek wystającego dachu.

    Może być ciężko z uzyskaniem całkowitej szczelności, dławik musiałby
    mieć plastikowy otwór taki żeby przeszła wtyczka, samą gumową uszczelkę
    możesz rozciąć i "nawinąć" na kabel w dowolnym miejscu.
    Sugeruję metodę drugą z wcześniejszego posta, puszka natynkowa i gumowa
    uszczelka od dołu.

  • 46. Data: 2016-04-07 18:46:28
    Od: "AS" <N...@p...onet.pl>

    Użytkownik "AlexY" napisał w wiadomości grup

    AS pisze:
    [..]

    > No to jest was już 2-ch, sugeruję przesiadkę na cokolwiek trochę bardziej
    > zgodnego z wymogami grup dyskusyjnych i netykietą.

    18 lat temu zacząłem czytać grupy na outlook expresie i teraz na starość
    trudno się przesiąść na coś innego niż ze stajni microsoftu..

  • 47. Data: 2016-04-07 19:47:47
    Od: ddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 07.04.2016 o 15:01, Atlantis pisze:

> [...]
    > najwyżej będzie się trzeba liczyć z zacinającym deszczem, bo tak 1,5m
    > wyżej znajduje się kawałek wystającego dachu.

    możliwie duża puszka (żeby mocno nie wyginać kabli), gumę od dołu puszki
    rozcinasz od boku i środek wycinasz tyle ile trzeba na kabel - po
    zamknięciu nawet ładnie przylega. Ogólnie w kamerach IP często dają
    dławiki na gniazda RJ (zakładasz taki na kabel z wtyczką i przekręcasz
    zatrzaskując i już w samym złączu uzyskując szczelność) - ale ja bym
    siętym nie przejmował - nawet jak zostawisz dziurę od spodu puszki to
    musisz uparcie lać na to wężem ogrodowym żeby zalać to złącze, deszcz
    zwykle ma problem i ciężko go zmusić żeby padał do góry ;)

    Łukasz

  • 48. Data: 2016-04-07 19:52:00
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    AS pisze:

    > Użytkownik "AlexY" napisał w wiadomości grup
    [..]

    > 18 lat temu zacząłem czytać grupy na outlook expresie i teraz na starość
    > trudno się przesiąść na coś innego niż ze stajni microsoftu..

    Wtedy nie bardzo był wybór, teraz są rzeczy lepsze, ale wolna wola. W
    każdym razie coś poprawiłeś, już cytujesz jak trzeba, dla mnie ok.