  • 11. Data: 2016-03-30 22:47:43
    Temat: Re: kamera IP/WiFI
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2016-03-30 o 21:35, ToMasz pisze:

    > te o których ja wspominam na tej i pctowej grupie, można "oglądać" vlc
    > używając rtsp, albo wykorzystać onvif, rejestrator, ipcamviever, albo
    > oryginalne oprogramowanie i chmurę. tylko jeszcze raz powtarzam, do
    > obcych programów potrzebny jest zewnętrzny adres IP i przekierowania.
    > ToMasz

    1) DDNS chyba załatwia ten problem?
    2) Na początek nie muszę mieć dostępu do obrazu z kamer spoza sieci
    lokalnej. Wystarczy możliwość podglądu na żywo i możliwość zapisu na
    czymś pracującym w lokalnej sieci.

    Czy ten camspot 4.1 będzie odpowiednią kamerą na zewnątrz?

  • 12. Data: 2016-04-05 09:56:00
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Zamówiłem kamerę, właśnie czekam na dostawę.
    Z tego co widzę, w zestawie jest załączony standardowy zasilacz w formie
    wtyczki. Ponieważ kamera będzie zainstalowana na zewnątrz, trzeba będzie
    go jakoś zabezpieczyć przed czynnikami atmosferycznymi.
    Stąd moje pytanie: da się kupić jakąś hermetyczną puszkę ze standardowym
    gniazdkiem w środku? Pytam, bo nie spotkałem się z czymś takim...
    A może ten zasilacz z zestawu należy traktować jako "dodatek", dobry do
    przetestowania, ale do normalnego użytkowania trzeba będzie kupić jakiś
    specjalny, hermetyczny zasilacz?

  • 13. Data: 2016-04-05 10:14:09
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Atlantis pisze:
> [...]
    > A może ten zasilacz z zestawu należy traktować jako "dodatek", dobry do
    > przetestowania, ale do normalnego użytkowania trzeba będzie kupić jakiś

    A po co? zasilacz wepnij w najbliższe gniazdko w pomieszczeniu i puść
    sam kabel, najwyżej go przedłuż. Chyba że to ma w polu pracować.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 14. Data: 2016-04-05 10:23:51
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2016-04-05 o 10:14, AlexY pisze:

    > A po co? zasilacz wepnij w najbliższe gniazdko w pomieszczeniu i puść
    > sam kabel, najwyżej go przedłuż. Chyba że to ma w polu pracować.

    Jak mówiłem - kamera ma pracować na zewnątrz. I ponoć jest do tego
    dostosowana (IP66). Dlatego dziwi mnie ten zasilacz.

    To znaczy inaczej: w opisie aukcji była tylko mowa o zasilaczu, nie był
    w żaden sposób opisany ani przedstawiony na zdjęciach, dlatego nie
    zwróciłem na to większej uwagi. Jednak w Sieci znalazłem inne zdjęcia
    tego zestawu (Overmax Camspot 4.1) i tam już był pokazany najzwyklejszy,
    impulsowy zasilacz w formie wtyczki.
    Nie wiem - istnieje szansa, że ja dostanę coś innego, ale wolę się już
    przygotować. ;)

  • 15. Data: 2016-04-05 10:40:22
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>

    W dniu 2016-04-05 o 09:56, Atlantis pisze:
> [...]
    > A może ten zasilacz z zestawu należy traktować jako "dodatek", dobry do
    > przetestowania, ale do normalnego użytkowania trzeba będzie kupić jakiś

    A czy ta kamera nie ma przypadkiem PoE?

    Pozdrawiam

    DD

  • 16. Data: 2016-04-05 10:43:27
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>

    W dniu 2016-04-05 o 10:40, Dariusz Dorochowicz pisze:

    > A czy ta kamera nie ma przypadkiem PoE?

    No tak, WiFi ;)

    Pozdrawiam

    DD

  • 17. Data: 2016-04-05 10:53:52
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2016-04-05 o 10:43, Dariusz Dorochowicz pisze:

    > No tak, WiFi ;)

    Hmm... Większość dostępnych specyfikacji podaje, że jest WiFi i LAN.
    Niektóre opisy wspominają też o opcji łączności przewodowej. Wersja
    wewnętrzna (CamSpot 3.1) posiada złącze RJ45. Nigdzie jednak nie jest
    wspomniane PoE.

  • 18. Data: 2016-04-05 10:57:25
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Zresztą tak czy inaczej, PoE w żaden sposób mnie nie ratuje, bo w
    pobliżu miejsca pracy kamery nie mam podciągniętej żadnej skrętki.

  • 19. Data: 2016-04-05 11:13:25
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>

    W dniu 2016-04-05 o 10:57, Atlantis pisze:
    > Zresztą tak czy inaczej, PoE w żaden sposób mnie nie ratuje, bo w
    > pobliżu miejsca pracy kamery nie mam podciągniętej żadnej skrętki.

    Jak masz sieć, to łatwiej, bo jednym kablem załatwiasz sprawę. Tyle, że
    przy WiFi to nie za bardzo ma sens. Jedyna korzyść to taka, że masz do
    100m kabla.

    Pozdrawiam

    DD

  • 20. Data: 2016-04-05 11:15:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Atlantis" napisał w wiadomości grup
    pl...
    >6) W miarę standardowa i otwarta implementacja. Wolałbym uniknąć
    >sytuacji, kiedy jedyną możliwością nagrywania/podglądu będzie
    >skorzystanie z softu producenta na PC albo smartfona, który tak
    >naprawdę
    >nie wiadomo co robi. Wolałbym, żeby kamera wystawiała to w jakimś
    >standardowym protokole, po którym mogłaby się komunikować z jakimś
    >standardowym softem albo (dokupionym później) rejestratorem,
    >niekoniecznie od tego samego producenta.

    A sa jakies "standardowe softy" ?

    J.