eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodykable rozruchowe - jakie? › Re: kable rozruchowe - jakie?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news2.icm.edu.pl!news.prz.edu.pl!news.nask.pl!news.nask
    .org.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news2.ipartners.pl!not-for-mail
    From: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: kable rozruchowe - jakie?
    Date: Wed, 27 Jan 2010 12:42:26 +0100
    Organization: GTS Energis
    Lines: 38
    Message-ID: <hjp8r2$7ca$1@news2.ipartners.pl>
    References: <rh35iyub1wyz$.9vj298pz33sm$.dlg@40tude.net>
    <5...@n...onet.pl>
    <hjorpu$msa$1@srv.cyf-kr.edu.pl>
    NNTP-Posting-Host: nanajuushi.ipartners.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news2.ipartners.pl 1264592546 7562 157.25.157.219 (27 Jan 2010 11:42:26 GMT)
    X-Complaints-To: a...@i...pl
    NNTP-Posting-Date: 27 Jan 2010 11:42:26 GMT
    In-Reply-To: <hjorpu$msa$1@srv.cyf-kr.edu.pl>
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.23 (Windows/20090812)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2250663
    [ ukryj nagłówki ]

    Wojtekk pisze:
    >
    > Użytkownik "kogutek" <k...@v...pl> napisał w wiadomości
    > news:5fb7.00000283.4b5f6fe8@newsgate.onet.pl...
    >
    >> 40A to norma we współczesnych samochodach. 10 sekund ładowania prądem
    >> 40A to z
    >> półtorej sekundy kręcenia rozrusznikiem. Minuta ładowania to 15 sekund
    >> dla
    >> rozrusznika.
    > 1. Maksymalna wydajnośc alternatora ma się nijak do prądu ładowania
    > akumulatora. Istotna jest różnica napięć i opór wenętrzy aku. nawet
    > najwydajniejszy alternator nie da większego napiecia niż (około) 14,5V.
    > 2. Wychłodzony akumulator (minus kilkanaście stopni) będzie się ładował
    > kilka razy wolniej niż ciepły

    Mniej więcej tak to wygląda:
    http://img707.yfrog.com/i/ladak.jpg/

    Te niebieskie - to uproszczone charakterystyki U(I) alternatora 50A,
    przy regulatorze 13,9V lub 14.5V (przy wystarczających obrotach oczywiście).
    Żółta linia - charakterystyka aku w obszarze ładowania, w temp. 20stC (dość
    typowa dla aku samochodowego, znacznie rozładowanego). Pomarańczowa zaś
    to to samo, tyle że w temp. -10. Tangens nachylenia to oporność wewnętrzna.
    Im niższa temperatura, tym wyżej i bardziej stromo (wiekszy opór) przebiega
    chrakterystyka ładowania, i tym mniejszy prąd. Podobnie jest przy wzroście
    naładowania. Przy wysokich stopniach ta char-ka przestaje być liniowa,
    linia Q~max pokazuje krzywą dla końcowego prądu ładowania.

    Punkty przecięcia się charakterystyk altrenatora i ładowania (czarne
    kropki) to punkty pracy układu, określają jakie prądy popłyną w danym
    stanie i jakie będą wtedy napięcia. Oczywiście wiele zależy od konkretnych
    parametrów aku i alternatora.

    --
    Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
    gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: