-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news2.icm.edu.pl!news.prz.edu.pl!news.nask.pl!news.nask
.org.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news2.ipartners.pl!not-for-mail
From: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: kable rozruchowe - jakie?
Date: Wed, 27 Jan 2010 12:42:26 +0100
Organization: GTS Energis
Lines: 38
Message-ID: <hjp8r2$7ca$1@news2.ipartners.pl>
References: <rh35iyub1wyz$.9vj298pz33sm$.dlg@40tude.net>
<5...@n...onet.pl>
<hjorpu$msa$1@srv.cyf-kr.edu.pl>
NNTP-Posting-Host: nanajuushi.ipartners.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news2.ipartners.pl 1264592546 7562 157.25.157.219 (27 Jan 2010 11:42:26 GMT)
X-Complaints-To: a...@i...pl
NNTP-Posting-Date: 27 Jan 2010 11:42:26 GMT
In-Reply-To: <hjorpu$msa$1@srv.cyf-kr.edu.pl>
User-Agent: Thunderbird 2.0.0.23 (Windows/20090812)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2250663
[ ukryj nagłówki ]Wojtekk pisze:
>
> Użytkownik "kogutek" <k...@v...pl> napisał w wiadomości
> news:5fb7.00000283.4b5f6fe8@newsgate.onet.pl...
>
>> 40A to norma we współczesnych samochodach. 10 sekund ładowania prądem
>> 40A to z
>> półtorej sekundy kręcenia rozrusznikiem. Minuta ładowania to 15 sekund
>> dla
>> rozrusznika.
> 1. Maksymalna wydajnośc alternatora ma się nijak do prądu ładowania
> akumulatora. Istotna jest różnica napięć i opór wenętrzy aku. nawet
> najwydajniejszy alternator nie da większego napiecia niż (około) 14,5V.
> 2. Wychłodzony akumulator (minus kilkanaście stopni) będzie się ładował
> kilka razy wolniej niż ciepły
Mniej więcej tak to wygląda:
http://img707.yfrog.com/i/ladak.jpg/
Te niebieskie - to uproszczone charakterystyki U(I) alternatora 50A,
przy regulatorze 13,9V lub 14.5V (przy wystarczających obrotach oczywiście).
Żółta linia - charakterystyka aku w obszarze ładowania, w temp. 20stC (dość
typowa dla aku samochodowego, znacznie rozładowanego). Pomarańczowa zaś
to to samo, tyle że w temp. -10. Tangens nachylenia to oporność wewnętrzna.
Im niższa temperatura, tym wyżej i bardziej stromo (wiekszy opór) przebiega
chrakterystyka ładowania, i tym mniejszy prąd. Podobnie jest przy wzroście
naładowania. Przy wysokich stopniach ta char-ka przestaje być liniowa,
linia Q~max pokazuje krzywą dla końcowego prądu ładowania.
Punkty przecięcia się charakterystyk altrenatora i ładowania (czarne
kropki) to punkty pracy układu, określają jakie prądy popłyną w danym
stanie i jakie będą wtedy napięcia. Oczywiście wiele zależy od konkretnych
parametrów aku i alternatora.
--
Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.
Następne wpisy z tego wątku
- 27.01.10 20:14 Tomasz Pyra
Najnowsze wątki z tej grupy
- wina Tóska
- Rewolucja/Rewelacja!
- grupa ożyła ;)
- Być jak Clint
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
Najnowsze wątki
- 2024-11-25 Karty przedpłacone (podarunkowe) Google Play - pytanie do korzystających
- 2024-11-26 wina Tóska
- 2024-11-26 Rewolucja/Rewelacja!
- 2024-11-25 grupa ożyła ;)
- 2024-11-24 Być jak Clint
- 2024-11-24 Rura kanalizacja konceptu Franke = problem
- 2024-11-25 Wrocław => Lead Java EE Developer <=
- 2024-11-25 Warszawa => Business Development Manager - Network and Network Securit
- 2024-11-25 Kraków => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-25 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-25 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=
- 2024-11-25 Warszawa => ECM Specialist / Consultant <=
- 2024-11-25 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-11-25 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-11-25 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=