  • Data: 2014-04-02 10:25:40
    Temat: Re: kabel ziemny zbrojony ?
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > A nie można od razu rozciągnąć 20 odcinków rur, włożyć 20 odcinków
    > linki, przywiązać 20 odcinków (pociętego) kabla, itd..
    > P.G.

    No niby można, ale to zamiast latać dookoła rury, to będę latać z
    odmierzaniem kabelka :)

    A tak to przynajmniej sobie odwijam z krążka i ciacham po wciągnięciu,
    przez co unikam ryzyka, że coś źle odmierzę. A to mógłby być kłopot, bo
    kabel jest w krążkach tylko po 100m, ja mam rurę 19m, więc kabelka
    zużywam po 20m (czyli 5x20m), ale jakbym się pomylił raz o metr, to
    nastąpi zonk. A kabelek drogi jest dość.

    No ale z kolei teraz, pominąwszy latanie w te i nazad, za każdym
    odcinkiem, po obcięciu kabla muszę go odpowiednio zarobić (odizolować ,
    i zrobić tak, żeby dał się przymocować do linki), bo jakaś prosta
    operacja typu "okleić taśmą do linki" nie działa, bo raz, że to za słabo
    trzyma (kabel w rurze stawia duży opór dość - bo ta guma od środka rury
    nie jest śliska), a dwa, że otworek w tej rurze jest tylko minimalnie
    większy niż średnica kabla.

    Więc to też trwa.

    I prawdę mówiąc, właśnie kombinuję, jak to uprościć, bo na to sporo
    czasu mi schodzi w sumie...