  • Data: 2013-05-08 23:57:50
    Temat: Re: jsp vs php
    Od: Edek <e...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 08 May 2013 13:51:56 -0700 po głębokim namyśle M.M. rzekł:

    > Co sie robi w tak mocno obciazonych serwisach? Po prostu stawia sie baze
    > danych na klastrze 100 komputerow? Oczywiste jest, ze zrownoleglenie
    > niektorych operacji na bazie danych w ogle nie jest mozliwe. Do tego
    > wiele operacji nie skaluje sie liniowo. A jednak taki face-book
    > dziala... Nie wiem ile w tym prawdy, ale gdzies czytalem, ze face-book
    > jest uruchomiony na klastrze zlozonym z 30tys komputerow - wydaje mi
    > sie, ze jedno zero za duzo :)

    Generalnie potrzebujesz szybką bazę. Jak z każdym skalowaniem,
    można "w górę" i "w bok". Te pierwsze to duże szafy z szybkimi
    macierzami dysków (raid, bbwc na start) i rozwiązania takie jak
    IntentLog czy inne cache, osobno do odczytu (spory) i do zapisu
    (non-volatile). Stosuje się chociażby ssd do tych celów,
    albo zerknij na karty Fusion-IO.

    Te "w bok", czyli mnóstwo kompputerów, to różne rozwiązania, gdzie
    wiele dzieje się w RAM. Tak naprawdę przy odpowiedniej replikacji
    dane w RAM są bezpieczne i jednocześnie błyskawicznie dostępne.
    No a temat replikacji to osobna dziedzina.

    --
    Edek