    Newsgroups: pl.comp.programming
    Date: Tue, 7 May 2013 16:41:07 -0700 (PDT)
    <4...@g...com>
    <s...@t...dom.local>
    Subject: Re: jsp vs php
    From: "M.M." <m...@g...com>

    W dniu środa, 8 maja 2013 00:13:51 UTC+2 użytkownik Tomek Kańka napisał:

    > Jest ktoś, kto ma tyle danych, że jak wsadzi je do normalnego RDBMSa i
    > kupi do tego klaster 100 komputerów, to ludzie korzystający z jego
    > aplikacji będą czekali 10s na wyswietlenie strony (usredniłem Twoje
    > przykładowe liczby).
    Jakby dalo sie tak usrednic, to by nie bylo tej rozmowy. Mnie wydaje sie
    to podobne do tego przykladu z 9ma kobietami, ktore urodza jedno
    dziecko w miesiac. Jeden komp bedzie wstawial rekord, a pozostale 100
    musi czekac z zapytaniem, bo jest blokada na dane.

    > A Ty pytasz na grupie, czy robic to w Java, czy w PHP.
    Pytam o mozliwsci jakie oferuja rozne biblioteki, frameworki i
    bazy danych przy wspieraniu programisty w podnoszeniu wydajnosci
    aplikacji webowej. Inne gotowce sa dostpene pod PHP i inne pod Jave.
    Mozliwosc uzycia okreslonej biblioteki w duzej mierze zalezy od
    wyboru jezyka.

    Watki poboczne mimowolnie sie wkradly, sorry za balagan. Ale
    watek baz danych wkradl sie tylko lekko off-topic. Moglem zalozyc
    nowy, ale zdecydowalem sie tutaj, bo baza danych bardzo czesto jest
    istotnym elementem aplikacji webowej. Rowniez bardzo czesto
    waskim gardlem aplikacji webowej sa operacje dyskowe (i te na
    bazie danych i pozostale).

    Z tego co pamietam, glownym argumentem jakiego uzywano za JSP bylo to,
    ze JSP jest kompilowane do servletow, a servlety sa caly czas w ram i
    minimalizuja ilosc odczytow dyskowych. Z kolei zwolennicy PHP mowili, ze
    system buforuje pliki PHP. Spor o to byl, wiec chyba nie tylko ja twierdze
    ze operacje dyskowe sa czyms na co trzeba zwracac uwage.

    Do wspierania programisty w takich czy innych optymalizacjach, zwlaszcza
    przy przenoszeniu aplikacji do srodowiska rozproszonego, rozne narzedzia
    roznie sie sprawuja i sa w roznym stopniu uzyteczne. Pytam osoby
    ktore maja doswiadczenia w JSP i w PHP jakich narzedzi uzywaly i
    dlaczego/kiedy jedne narzedzia sa lepsze od drugich. W to wszystko
    celowo wplatam problem bazy danych i operacji dyskowych, bo wszystko
    wskazuje na to, ze w typowych aplikacjach webowych operacje dyskowe
    sa waskim gardlem. Sorry za niedomowienia, ale myslalem ze to bedzie
    oczywiste.

    > Wygląda na to, że pytasz o inne rzeczy. Jeśli masz pytania dotyczące
    > Javy w applikacjach webowych, chętnie Ci odpowiem.
    Jakie narzedzia, jakie gotowe biblioteki i w ogole jakie gotowce oferuje
    Java do zwiekszania wydajnosci aplikacji webowej, zwlaszcza jesli
    waskim gardlem sa operacje dyskowe.