    From: "Stachu 'Dozzie' K." <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: jsp vs php
    Date: Mon, 29 Apr 2013 11:39:36 +0000 (UTC)

    napisał:
    > Są takie same pod tym względem który właśnie przytoczyłeś. Pod innymi
    > względami różnią się znacznie. PHP ma chociażby dynamiczne typowanie, kod
    > napisany w PHP jest krótszy.

    Niewiele krótszy, i tak pracuje się w obu z grubsza tak samo (ten sam
    paradygmat).

    > Korzyści jakie mnie w tej chwili interesują, to głównie zarządzanie dużym
    > projektem, ale także: wydajność, ilość i bezpieczeństwo dostępnych bibliotek,
    > łatwość przeniesienia aplikacji jedno-komputerowej do środowiska
    > rozproszonego (skalowalność), możliwość zatrudnienia pracowników bez
    > płacenia nie wiadomo jak wysokich wynagrodzeń... i cała reszta.

    A bierzesz jeszcze pod uwagę łatwość znalezienia dobrych programistów
    wśród wszystkich ludzi przyznających się do znajomości PHP/JSP? Bo się
    nagle okaże, że do PHP znajdziesz masę ludzi go znających, ale nikogo
    sensownego.

    [...]
    > Wynagrodzenia... z tego co się zorientowałem, w PHP są 2-3 razy niższe, ale
    > często zdarza się, że jak programista PHP usłyszy słowo "semafor" to mdleje.

    No właśnie. Z JSP nie jest wiele lepiej, jak w ogóle z całą Javą i C#.
    Trzeba szukać wśród języków uważanych za ciekawsze i fajniejsze.

    > Można powiedzieć, że to są technologie (albo fragmenty całej technologii)
    > tworzenia aplikacji webowych.

    Nie są ani technologiami, ani elementami technologii. Jedno jest
    językiem, drugie jest sposobem osadzania kodu javowego w HTML-u.

    > Właśnie jest tego dużo, w dodatku są całkiem nowe języki jak Python i Ruby,
    > zastanawiam się czy warto przesiadać się z PHP, w którym dość dobrze się
    > czuję, na coś nowego, czego nie znam, co może okaże się w ogóle złe, albo
    > ja będę się w tym źle czuł.

    Warto co najmniej spróbować. PHP jest ubogi, niewygodny
    i niekonsekwentny, zwłaszcza gdy go porównać z innymi językami
    programowania.

    Jeśli masz problem z wyborem, to po prostu przyjmij cudzą radę
    i przymierz się do Pythona z Django.

    --
    Secunia non olet.
    Stanislaw Klekot