    From: "qlphon" <q...@p...fm>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: jest takie 2in1 " zegar + termostat" ? [OT+NTG, MSPAN]
    Date: Tue, 19 Apr 2011 17:46:11 +0200

    > pięć razy się zastanów
    > pompkę kupić musisz i tak
    > a różnica w cenie miedzy sama pompka a pompką ze sterowaniem nie jest aż
    > tak drastyczna
    >
    > zobacz czy nie wystarczy Ci mniejszy model 15-14
    >
    > http://allegro.pl/listing.php/search?string=UP+15-14
    +BUT&category=0&description=1&sg=0&order=t
    > http://www.grundfos.pl/web/homepl.nsf/webPrintView/0
    F4C3231D87A8944412568EB003220DD

    Ale normalna pompka cyrkulacyjna kosztuje z 300 zl. Wiec za 400-500 zl
    sterowanie czasowe + termostat to przesada. Za 100-150 zl mozna kupic duzo
    lepszy zestaw do sterowania (np z regulcja histerezy, wyswietlaczem temp
    itd).
    pewnie można
    nie forsuje swojego pomysłu - zrobisz po swojemu i bardzo dobrze

    ja ostatnio coraz bardziej zaczynam doceniać gotowe, sprawdzone rozwiązania
    ponad tego typu oszczędności - mój czas jest coraz cenniejszy
    i szkoda mi go tracić na znajdowanie oszczędności rzędu 200-300 zł na
    kilkutysięcznej inwestycji...

    ale powiem Ci szczerze, że sterowanie pompką cyrkulacyjną przez termostat
    IMHO jest nieporozumieniem...
    znaczy kiedy masz wyłączyć? jak ciepła woda dopłynie do czujnika, to jest ok
    ale kiedy włączyć ponownie? jak okolice czujnika wystygną?
    a jak to się ma do ciepłej wody na punktach odbioru?
    IMHO nijak...
    i gdzie tu oszczędność (poza prądem na pompce) ?

    jeśli by mieć pompkę, która mierzy temperaturę
    i na tej podstawie dobiera wydajność, to można by się zastanowić nad układem
    minimalizującym
    szumienie i zużycie prądu przez samą pompkę, ale nie straty ciepła z cwu w
    instalacji...

    ale o to juz były tu na grupie święte wojny...
    ;-)