  • 21. Data: 2011-10-22 15:03:47
    Temat: Re: jesli nie Samyang 8mm FISH EYE to co? CANON
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-10-22 09:34, XX YY pisze:
    > Im wieksza skala odwzorowania tym mniejsza rozdzielczosc odwzorowania
    > - a chyba nie o to chodzi w astrofotografii zeby odwzorowywac w malej
    > rozdzielczosci ?.

    Jak zwykle definiujesz świat na nowo :)
    Chodzi o to, o co chodzi - czasem o olbrzymie powiększenie, czasem o
    ujęcie całej sfery niebieskiej.

    --
    pozdrawia Adam
    /dojrzałość następuje z chwilą, gdy kończy się chemia, a zaczyna fizyka/

  • 22. Data: 2011-10-22 17:05:25
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2011-10-22 16:50, Paweł Pawłowicz pisze:
    > Mogę troszkę podszopować:
    >
    > http://www.flickr.com/photos/36151504@N08/6268896571
    /in/photostream

    > Ale nadal przebija żółtym :-)

    Śliczne :-)

    animka
    --
    Pamiętajmy, że zwierzęta są bezbronne wobec człowieka, cierpią tak jak
    ludzie. "Człowiek jest królem zwierząt, gdyż przewyższa je w

  • 23. Data: 2011-10-23 08:25:44
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 22 Okt., 16:50, Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wrocDOTpl> wrote:
    > Mogę troszkę podszopować:
    >
    > http://www.flickr.com/photos/36151504@N08/6268896571
    /in/photostream

    > Ale nadal przebija żółtym :-)
    >
    > P.P.

    nie masz potrzeby jakiejkolwiek kombinacji.
    barwy w pierwszym podejsciu sa neutralne i prawidlowe.
    w drugim calosc wpada w fiolet.

    nie kieruj sie opinia dyletanta i trolla - masz przeciez wlasne oczy.
    Czy chcesz patrzec na swiat oczami trolla?

    wprawdzie na podstawie pokazanych zdjec niewiele mozna wnosic o
    jakosci optyki , pracy samyanga , za to mozna wnosic ze masz ladny
    ogrodek.
    Z dwojga -co wazniejsze , czy dobry obiektyw czy ladny ogrodek
    wybralbym ogrodek.
    Tak wiec dowiedzielismy sie ze masz ladny ogrodek nadal nie wiemy jak
    pracuje samyang
    moze pokazesz wycinek w powiekszeniu 100 % i koniecznie jakis pod
    swiatlo punktowe n.p slonce.

  • 24. Data: 2011-10-23 11:18:38
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    XX YY napisał(a):
    > moze pokazesz wycinek w powiekszeniu 100 % i koniecznie jakis pod
    > swiatlo punktowe n.p slonce.
    Rzadko go wyciągam, ale u siebie znalazłem cos takiego pod światło.
    http://img843.imageshack.us/img843/2025/8mmn.jpg
    --
    Krzysiek

  • 25. Data: 2011-10-23 11:32:17
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wrocDOTpl>

    W dniu 2011-10-23 10:25, XX YY pisze:

    > Tak wiec dowiedzielismy sie ze masz ladny ogrodek nadal nie wiemy jak
    > pracuje samyang
    > moze pokazesz wycinek w powiekszeniu 100 % i koniecznie jakis pod
    > swiatlo punktowe n.p slonce.

    Na optycznych jest bardzo rzetelny test tego obiektywu, można więc
    dowiedzieć się, "jak pracuje Samyang". Jeżeli mogę coś dodać, to tylko
    uwagę, że w moim obiektywie pierścień przysłony pracuje bez zarzutu,
    daje się ustawiać wartości pośrednie a korpus steruje przysłoną.
    Zamieściłem zdjęcie ogródka tylko po to, aby pokazać, że fisheyem da się
    zrobić zdjęcie z dużo mniejszymi zniekształceniami niż przykłady z
    optycznych.

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 26. Data: 2011-10-23 12:51:37
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > Zamieściłem zdjęcie ogródka tylko po to, aby pokazać, że fisheyem da się
    > zrobić zdjęcie z dużo mniejszymi zniekształceniami niż przykłady z
    > optycznych.

    fakt.
    w dodatku mamy programy do defisheyowania zdjec.
    przy wspolczesnych matrycach o duzej rozdzielczosci spadek jakosci po
    zdefisheyowaniu w praktyce jest niezauwazalny.
    Kosztem pewnego spadku szerokosci kata widzenia po zdefisheyowaniu
    uzyskamy obraz jak kazdym ortogonalnym WW

  • 27. Data: 2011-10-23 18:18:44
    Od: Radek D <r...@p...onet.pl>

    > w dodatku mamy programy do defisheyowania zdjec.

    Zdradź co to za programik ?
    Potrzebny do Canona 40D z Samyang 8mm.

    PS. A może ktoś ma preset do LR do tego ?

  • 28. Data: 2011-10-23 19:19:45
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 23 Okt., 20:18, Radek D <r...@p...onet.pl> wrote:

    > Zdradź co to za programik ?
    > Potrzebny do Canona 40D z Samyang 8mm.
    >
    > PS. A może ktoś ma preset do LR do tego ?

    ptl lens - to jest plugin do PS rowniez dziala jako samodzielny
    program . Nie sprawdzalem ale sadze , ze zaskoczy pod ltr - sluzy
    rowniez do usuwania AC.

    Ja uzywam najchetniej defischeye z corela -Paint shop , dziala
    znakomicie.

  • 29. Data: 2011-10-23 19:56:23
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wrocDOTpl>

    W dniu 2011-10-23 20:18, Radek D pisze:

    > Zdradź co to za programik ?
    > Potrzebny do Canona 40D z Samyang 8mm.

    Image Trends Fisheye-Hemi

    Paweł

  • 30. Data: 2011-10-24 00:20:57
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2011-10-23 10:25, XX YY pisze:
    > ie kieruj sie opinia dyletanta i trolla - masz przeciez wlasne oczy.
    > Czy chcesz patrzec na swiat oczami trolla?

    Te XXYY kto tu jest trollem i na jakiej podstawie twierdzisz, że to ja?
    Lecz się chory chłopaczyno.

    animka