  • 61. Data: 2009-06-10 15:38:19
    Temat: Re: jesli nie Hoya to co?
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2009-06-10 10:52:48 +0200, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> said:

    > Z czystej ciekawości podaj trzy średnice:
    > - zewnętrzną obiektywu przy gwincie filtrowym
    > - gwintu filtrowego
    > - widocznej części soczewki (załóżmy, że cała jest wykorzystywana,
    > a przynajmniej przyczynia się do ograniczenia winiety)
    >
    > IMVHO powinno wyjść dlaczego możesz "zaszaleć" :) - wygodne
    > filtry "kosztują" średnicą obiektywu.

    A nie winietująca średnica powoduje wzrost kosztów produkcji i co
    istotne dla gospodyni z G ;) cenę filtra.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 62. Data: 2009-06-11 09:19:01
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Tue, 9 Jun 2009 16:43:29 +0200, JA wrote:
    > A to już pytanie do konstruktorów obiektywów.
    > Może wychodzą z założenia, że mało się filtrów używa, a skoro ktoś
    > używa to sobie slima kupi? Nie wiem.

    Tak z ciekawosci -- o jakich obiektywach mowisz?

    pozdrawiam,
    --
    Michał http://kbns.digart.pl/

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 63. Data: 2009-06-11 23:36:40
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 11.06.2009 Michal Tyrala <w...@b...com.pl> napisał/a:
    > Tak z ciekawosci -- o jakich obiektywach mowisz?

    Mówi o większości cropowych z dołem w okolicach 20 mm lub mniej.

    --
    Marcin

  • 64. Data: 2009-06-13 01:34:41
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Fri, 12 Jun 2009 07:36:40 +0800, Marcin Debowski wrote:

    > Mówi o większości cropowych z dołem w okolicach 20 mm lub mniej.

    Sledze watek, liczylem na konretne przyklady.

    Z tego zbioru, ktory opisales, znam jedynie canona 18-55 ktory slima
    absolutnie nie potrzebuje, oraz sigme 18-200 ktora się chyba tez
    zadowala zwyklym filtrem (ale tu nie na 100%, musialbym sprawdzic).

    Ciekawi mnie tez, czy myslac tutaj o winietowaniu mowimy o fizycznym
    zaslanianiu brzegow kadru przez ramke filtra, czy tez zjawisku ktore
    wynika z tego, ze przy (bardzo)szerokim kacie im dalej od srodka kadru,
    tym swiatlo ma do przejscia dluzsza droge przez filtr (ale przy eq 28mm
    to ma jeszcze niezbyt wielki wplyw).

    PS. Taki 24-105L na 24mm@FF bedzie winietowac z *dowolnym* filtrem, bo
    ma calkiem konretna winiete juz bez filtra ;)

    pozdrawiam,

  • 65. Data: 2009-06-13 02:30:09
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 13.06.2009 Michal Tyrala <w...@b...com.pl> napisał/a:
    > Sledze watek, liczylem na konretne przyklady.

    Mogę tylko służyć własnymi - tamron 18-250, canonowski, potrzebuje
    chudego.

    > Z tego zbioru, ktory opisales, znam jedynie canona 18-55 ktory slima
    > absolutnie nie potrzebuje, oraz sigme 18-200 ktora się chyba tez
    > zadowala zwyklym filtrem (ale tu nie na 100%, musialbym sprawdzic).

    No właśnie lepiej sprawdź, bo ja się na początku z inicjatora wątku
    śmiałem, a potem jak sprawdziłem na białej ścianie to mi trochę mina
    zrzedła.

> [...]
    > wynika z tego, ze przy (bardzo)szerokim kacie im dalej od srodka kadru,
    > tym swiatlo ma do przejscia dluzsza droge przez filtr (ale przy eq 28mm

    Nie wiem, ale na oko trochę za silny efekt jak na dłuższą drogę.

    --
    Marcin

  • 66. Data: 2009-06-17 22:13:16
    Od: T...@s...in.the.world

    Witam,
    No dobra, a jakbyscie uszeregowali te firmy produkujace filtry?
    Heliopan>B+W>Marumi>Hoya a potem dlugo nic?
    Czy te cztery firmy sa mniej wiecej tak samo 'firmowe'?
    TA

  • 67. Data: 2009-06-23 09:23:01
    Od: NetUser <n...@n...net>

    "Zibi" <l...@i...pl> wrote in

    > Osobiście używam Marumi CPL DHG Super, taki jak tu:
    > http://www.foto-net.pl/sklep/produkt24201-Marumi-CPL
    -DHG-Super-67mm.html
    > (nie mam nic wspólnego z tym sklepem, ja kupuję w www.raysfoto.pl :P)

    Pisza w opisie tego filtra, ze specjalnie dla fotografii cyfrowej, a do analoga sie
    to nie nada? Troche mnie to zestresowalo bo chcialem zanabyc sobie... Jesli to jest
    do wszytkiego to po co takie niepokojace teksty wypisywac na opakowaniu...

  • 68. Data: 2009-06-23 11:33:42
    Od: "d...@v...pl" <d...@v...pl>

    On 23 Cze, 11:23, NetUser <n...@n...net> wrote:

> [...]
    > do wszytkiego to po co takie niepokojace teksty wypisywac na opakowaniu...
    Nada się spokojnie. Te filtry mają po prostu lepsze zabezpieczenie
    przed odblaskami.
    Pozdro Marcin

  • 69. Data: 2009-06-23 11:36:15
    Od: "d...@v...pl" <d...@v...pl>

    On 18 Cze, 00:13, T...@s...in.the.world wrote:
> [...]
    > Heliopan>B+W>Marumi>Hoya a potem dlugo nic?
    > Czy te cztery firmy sa mniej wiecej tak samo 'firmowe'?

    Heliopan , B+W , doliczyłbym jeszcze Lee to ekstraklasa , Marumi ,
    Hoya pierwsza liga.
    Nie wiem jak Shneider , do pierwszej doliczyłbym jeszcze filtry
    producentów aparatów.
    Pozdro Marcin

  • 70. Data: 2009-07-02 22:58:14
    Od: darimarc <d...@g...com>

    Jeśli nie masz innych zastrzeżeń, oprócz winietowania to po prosu
    wersja slim...
    po co te testy i dyskusje?
    Jeśli chcesz coś ekstra to Heliopan albo B+W też slim